TEST: Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDI - Pro rodinu jako stvořený

ar5, 18. února 2016, 06:30 Google+

Francouzská koncernová dvojčata Peugeot Partner a Citroën Berlingo patří mezi populární rodinné dodávky. Doposud jsme se zaměřovali na Berlingo v různých motorizacích a výbavách, ale jak si povede v testu jeho o něco dražší sourozenec? Abychom našli odpověď, zapůjčili jsme si Peugeot Partner v osobní verzi Tepee a oplastované výbavě Outdoor. Druhá generace Partnera Tepee se vyrábí ve španělském Vigu a není to tak dávno, co prošla druhým faceliftem, spojeným s výraznou obměnou motorů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDI

Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDI | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Plasty mu sluší

Model Partner je vlastně takové Berlingo s jiným znakem výrobce na přední masce. Jeho design tak zahrnuje vylepšené přední velké světlomety, úzkou masku chladiče a o něco víc dopředu vysunutý přední nárazník. K předním světlům se přidaly i LED diody denního svícení a v provedení Outdoor tady máme i bohaté oplastování, chránící vůz před drobnými oděrkami. To se hodí hlavně ve městě, kdy se často při parkování tu a tam objeví nějaký ten šrám na náraznících.

img-responsive

Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDI | foto: Roman Havlín

Boční okna dostala lehké zatmavení a vytahovací roletky, takže soukromí na zadních sedadlech je víc než zaručeno. O tom, že se jedná o „drsnější“ verzi, svědčí i plaketky Outdoor na bocích karoserie a označení Tepee na víku kufru. Ve výsledku je to právě černé oplastování, které vůz poměrně hodně okořenilo a zvýraznilo jeho tvář.

Útulnost mu nechybí

V kabině Partnera nemáte prakticky šanci najít nějaký rozdíl oproti Berlingu. Kdo má rád typickou německou útulnost a luxusní zpracování, Partner ho prostě neosloví.  Vše je zde zpracováno kvalitně, ale materiály nepatří k těm nejlepším a například masivní výstupek na středovém panelu s ovládáním hlasitosti multimediálního systému nepatří zrovna k módním trendům.

Co nás naopak potěšilo, byla příplatková multifunkční střecha Zenith se čtyřmi samostatnými okny. Každý z cestujících tak má možnost vidět svůj kousek oblohy nad sebou a za dobu testu se to ostatním pasažérům víc než zamlouvalo. Na stropě byla přítomna i další klimatizační jednotka se schopností parfémovat vzduch v kabině a třemi jednotlivými výdechy.

img-responsive

Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDI | foto: Roman Havlín

Za nedostatek naopak považujeme umístění tlačítka elektrického seřizování zpětných zrcátek, které je na spodní hraně přístrojové desky. Přístup k němu za jízdy je poměrně složitý a odvádí pozornost od řízení.

Co se týče prostoru pro posádku, oplastovaný Partner ho nabízí dostatek především vpředu. Vzadu je místa dost hlavně v oblasti hlavy, ale kolena dospělých osob si budou někdy přát, aby těch centimetrů bylo o něco víc. Zavazadelník nabízí základní objem 675 litrů a po vyjmutí zadní lavice se vám naskytne plocha o objemu 3000 litrů.

Nejsilnější z nabídky

Společně s nedávnou modernizací se pod kapotu Partnera podíval i nový motor 1.6 BlueHDI s výkonem 88 kW. S ním je spojena manuální šestistupňová převodovka a tato motorizace je defacto tím nejsilnějším, co si pro vůz můžete objednat. Za dobu testu agregátu nechyběla solidní dynamika, velký zátah od nízkých otáček a relativně delší zpřevodování.

O všem svědčí fakt, že v rychlosti 130 km/h motor točil 2450 otáček a do kabiny pronikal jen nepatrný zvuk naftového čtyřválce. Díky delším převodům ale počítejte s častější prací se řadící pákou, nízké otáčky vám totiž logicky nezaručí jistotu při předjížděcích manévrech. Ke všemu přispívá i točivý moment 300 Nm při 1750 ot/min, kdy i plně naložené auto oplývalo solidní dynamikou.

img-responsive

Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDI | foto: Roman Havlín

Bohužel i v této sekci se nedá zapomenout na některá negativa. Tak kupříkladu naladění posilovače řízení je tak trochu necitlivé a řidič někdy vůbec neví, co se děje pod předními koly. Ve vyšších rychlostech je řízení příliš těžké, a když se do rozměrné karoserie opře boční vítr, je s autem poměrně dost práce.

Někomu by mohl chybět i pohon všech kol, který by se k této verzi víc než hodil. V rámci výbavy tady však najdete jen systém Grip Control, jenž upraví funkcí stabilizace dle povrchu, po kterém se právě pohybujete. Nabízí hned několik režimů (sníh, písek, bláto, klasická silnice a Off). Rozhodně tak oplastovaného Partnera neberete do těžšího terénu, mohli byste tam totiž dost pravděpodobně zůstat.

Co se týče spotřeby, tak ta je velmi příznivá. Během častých ranních jízd ve městě a na dálnici, jsme dosáhli hodnoty 5 litrů na 100 km. Při dynamičtějším tempu a plném naložení se údaj zvedl přibližně o litr a půl, ale to už bylo maximum, přes které se jen tak nedostanete.

Závěr

Dvojče Citroenu Berlingo vypadá ve verzi Tepee Outdor o něco víc drsněji než jeho kolega, a to se zkrátka počítá. Co na tom, že nedostanete pohon obou náprav a i světlá výška není bůhví jak vysoká. Svoje zákazníky si tenhle rodinný Peugeot najde, přičemž jim nabídne hromadu odkládacích prostor, možnost samostatných okének ve střeše a nebo obří zavazadelník, kam naskládáte snad úplně všechno. Levnější zpracování palubní desky, absence xenonových světlometů v nabídce nebo trošku hlučnější podvozek jsou pak negativa, nad kterými se musí každý z potenciálních zájemců zamyslet.

Celkové hodnocení: 85 %

Základní cena testovaného vozu: 407 000 Kč

Cena testované verze vč. příplatků: 463 200 Kč

KLADY

- velký objem kufru

- komfortní podvozek

- prostorná kabina

- oplastovaný vzhled

ZÁPORY

- absence xenonových světlometů

- levnější materiály v kabině

Motorizace
naftový čtyřválec s turbodmychadlem
objem: 1560 cm3
nejvyšší výkon: 120 koní při 3500 ot/min.
největší točivý moment: 300 Nm při 1750 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 174 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,4 sekundy
spotřeba paliva dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 4,9 l / 4,2 l / 4,4 l
objem palivové nádrže: 60 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDI - Pro rodinu jako stvořený

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

BMW 740e iPerformance je prvním modelem nově vzniklé značky pro plug-in hybridy.

BMW uvádí značku iPerformance, prvním modelem je limuzína 740e

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud