TEST: Proč si jí koupit? Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi

ar2, 28. září 2015, 06:20 Aktualizováno 30.9.2015, 10:26 Google+

Zástupce nejlevnějších rodinných aut stojí „pár kaček“, nevypadá zle, má všemožnou komfortní výbavu, tak v čem je háček?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi

Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Krásná? To ani omylem

Designu Dacie Lodgy bylo věnováno asi tolik úsilí, jako slícování některých dílů, takže téměř žádné. Nudné nenápadné auto nikoho neurazí, ale rozhodně se za ním neohlížejí davy lidí. Když už se někdo během testu zeptal, tak jedině na cenu.

Považuji to za něco špatného? Nikoliv, Lodgy není auto na krásu, ale na práci. Vnější obal není tolik důležitý, když uvnitř nabízí spoustu prostoru a navíc, kdo vybírá Dacii, tak na design nehledí, při samotném výběru je postaven před tolik kompromisů, že nad takovou malicherností jako je vzhled mávne rukou.

Za málo peněz spousta místa

Interiér, který důkladně známe z ostatních modelů Dacie. Důraz je kladen hlavně na šetření při vývoji a výrobě a také na funkčnost. Interiér tvoří velké kusy tvrdého šedého plastu. Monotónní nudu rozbourává tu a tam nějaká barva a především displej multimediálního systému.

Plasty jsou sice tvrdší než diamant, ale zato nic nevrže. Slícování není ideální a také se obáváme, že hladké plasty budou brzy poškrábané od běžného používání. Nicméně měkčená část tu přeci jen a to polstrování ve dveřích, kam si opíráte loket (nutné dodat, jiné výbavy tam mají tvrdý plast).

img-responsive

Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Na místě řidiče se sedí jako za volantem autobusu. Takže vysoko a vzpřímeně, volant si nastavíte jen výškově a tak najít alespoň trochu pohodlnou pozici není vůbec lehké. Ostatně sedadla nejsou kdo ví jak pohodlná. Plochý krátký sedák nepodepírá celá stehna a bočnice jako by snad nebyly.

Vzadu je to možná ještě horší, krátký sedák i opěradlo. Na druhou stranu, místa na nohy tu bylo dost. Lze tedy použít jednoduchý vzorec, sedí se vám tak pohodlně, jak jste vysoký. Tím vyšší tím horší, ale že byste vyloženě trpěli, to opravdu nikoliv.

 Co budete obdivovat je zavazadlový prostor. Objem 827 litrů v základním pětimístném uspořádání je hodnota nepřekonatelná. Po sklopení zadních sedaček získáte objem 2617 litrů, je tedy pravda, že prostor je spíše široký než dlouhý (převezli jsme ledničku s délkou 175 cm a bylo to tak tak).

img-responsive

Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

U pumpy s úsměvem, za volantem nikoliv

Stará dobrá 1,5 dCi v poněkud silnější variantě o výkonu 79 kW je dosti necharakterní. Probouzí se v 1500 otáčkách, od 1800 přichází nejsilnější zátah a ten drží až k 4000, kde začíná výrazně slábnout. Motor má dva základní charakteristické rysy. Prvním je hlučnost, největší hluk generuje za studena a při zátěži, nýtování a klepání zaznamená i vaše ratolest se sluchátkami na uších, není až tak rušivý element, ale odhlučnění by velmi přispělo.

Druhý rys je nízká spotřeba. Jízda po okreskách s prázdným autem znamenala odběr okolo 4,5 litru, mix dálnice, města a okresek vycházel na spotřebu o necelý litr vyšší. Naložené auto při 130 km/h usrkávalo 6,5 litru nafty. Průměrně se ale do 5,5 litru vejdete.

img-responsive

Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Šestistupňová převodovka nepatří mezi nejpřesnější, brzdy jsou přeposilované a hůře se dávkují a u řízení se namakáte. Ne proto, že by bylo tuhé, jde extrémně zlehka, ale od dorazu k dorazu máte 3,3 otáčky. Ostatně řízení přenášelo dost informací. Vlastně cítíte každou díru a především výrazné zásahy ESP, které jsou mnohdy dosti zbrklé.

img-responsive

Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Jízda s Lodgy je taková, jaká má být. Naprosto monotónní, účelová. Dostat se z bodu A do bodu B. Auto se pohupuje, naklání, ale stopu drží dobře. Prudší manévry zvládá také (mnohdy se zásahem ESP).

Trefa do černého?

Asi jak pro koho. Lodgy je jednoduše auto, které slouží k přepravě z bodu A do bodu B. Pokud hledáte auto jen pro tento účel, tak proč ne. Všechny vyjmenované nedostatky berte jako vlastnosti.

Pokud však čekáte od auta něco více, berte ty chyby jako chyby. Jsou pro vás tak závažné? Podívejte se jinde a třeba trh s ojetinami nabízí hodně alternativ, byť s rizikem, že nekupujete nové auto.

Celkové hodnocení: 80 %

Základní cena: 224 900,- Kč
Cena testované verze vč. příplatků: 410 900,- Kč


KLADY
+ nízká pořizovací cena
+ úsporný agregát
+ objem zavazadlového prostoru

ZÁPORY
- laciný interiér
- nepohodlné sedačky
- hlučný motor

Motorizace
vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec
objem: 1461 cm3
nejvyšší výkon: 79 kW při 4000 ot/min.
největší točivý moment: 240 Nm při 1750 ot/min.

Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 175 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,6 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 5.3 / 4.0 / 4.4
Objem palivové nádrže: 50 litrů

Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Proč si jí koupit? Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cyklista objevil v dopravní zácpě ukradené auto své ženy

Ukradli vám auto? Zkuste víc jezdit na kole, možná se štěstí obrátí i na vás

Terrafugia TF-X

Představí Tesla létající auto? Musk promluvil o budoucnosti přepravy

Automatická myčka je malým technologickým zázrakem

Myčka, wapka nebo ruční mytí? Tohle je pro vaše auto nejlepší

Genesis Essentia

Nový koncept Genesis? Naprosto úchvatná Essentia vypadá jak z pera Aston Martinu

Porsche Cayenne

Kauza Dieselgate opět ožívá, Porsche zřejmě svolá okolo 60 000 vozidel

Audi Q8 Sport Concept

Nová Audi Q8 na obzoru? První ze série upoutávek přinesla drobné zklamání

reklama
reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo Giulia

Špatná zpráva! Alfa Romeo Giulia dorazí až za rok

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Škoda Karoq 1,0 TSI - Budoucnost tří válců? Statistiky mluví jasně

  2. Chris Brown vyvezl své pozlacené Lambo, extravagantní vkus nezapře

  3. Škoda Octavia s nájezdem 695 000 km? Technik nevěřícně žasl nad její kondicí

  4. Druhoválečný transportér křížený s odtahovkou? Seznamte se s Tankensteinem

  5. Znáte nejdražší SUV světa? Ta nejvzácnější vlastní jediný člověk, Rolls-Royce je až šestý

  6. Zetor vytáhl do boje, obrněnec Gerlach najde uplatnění v každé moderní armádě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud