TEST: Geniální nápad u Citroënu, DS3 přišla o střechu!

ar2, 3. září 2015, 06:20 Aktualizováno 5.9.2015, 13:49 Google+

Jede jako z praku, spálí méně paliva, než udává výrobce, budí povyk všude, kam přijede a rozcuchá vám účes. DS3 Cabrio je jedním z nejpovedenějších výtvorů díly DS.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP

Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

S oblibou říkám: „auto na vzhled nejezdí“, i přesto na DS3 pohlížím jinak, než na ostatní auta. Ať je to dáno klientelou (slečny, manželky či milenky, které si DS3 kupují proto, jak vypadá), cenovkou (za ty peníze pořídíte „řidičtější“ auta) nebo těmi pocity, které jsem za volantem tohohle „Citroënu neCitroënu“ měl.

Svůdná Pařížanka

Bylo by pošetilé, myslet si, že takhle vypadá „pařížský luxus“, obzvláště pokud přihlédneme k tomu, že DS3 je to pomyslný „entry-level model“. Brána do světa DS neznamená to nejlepší, od toho tu je DS5. Přesto mi je DS3 po stránce zevnějšku nejmilejší.

Roztomilá, nápadná, hravá, prostě moderní nesvázaná konvencí, svérázná a sebejistá. Takhle vnímám vzhled DS3. Verze kabriolet má navíc jen díru ve střeše, kterou překrývá plátěnou střechou. Tu můžete složit do dvou úrovní. První je po hranu C sloupků, druhá je zcela složená, včetně zadního okna (musíte ale počítat s tím, že nic neuvidíte skrz vnitřní zrcátko).

Design dále popisovat nebudu, je to stará dobrá DS3, jakou jsem popisoval už dvakrát. Koho by to snad více zajímalo, mrkněte na starší test. A stejně jako v předešlých případech i nyní jsem byl celou dobu středem pozornosti.

Přes všechen styl Francouzi zapomněli na funkčnost

Stylová krasojízda pokračuje i uvnitř. Působivé detaily, nápadité tvary a vesměs příjemné materiály. Rozměrná sedadla s výrazným bočním vedením, příjemně měkká a pohodlná. Stejnou míru chvály si zaslouží i volant. Na pohled velmi povedený a tvarově přijatelný.

img-responsive

Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Opět bych se nerad opakoval a tak jen zrekapituluji ty nesmyslné neduhy, jako je absence automatického dojezdu u stahování okna spolujezdce, nebo nepodsvícené a nešťastně umístěné ovládání vyhřívání sedaček.

Ještě zmíním zdlouhavé a dosti otravné ovládání infotainmentu pomocí jediného titěrného otočného ovladače, kdy zadávání adresy do navigace bylo skutečně utrpení. Po stránce prostoru je DS3 velkorysá jen na předních sedadlech. Vzadu bude dost místa možná jen pro děti, jinak bych tam neposadil ani svého nepřítele. Málo místa na hlavu, nohy, ramena a to ještě ani nezmiňuji zdlouhavou manipulaci s přední sedačkou.

Praktičnost vezme za své po nahlédnutí do zavazadlového prostoru. Nicotný otvor, kterým neprotlačíte ani cestovní kufr, má objem 245 litrů. Na piknikový koš (bez rukojeti) pití, deku a obojek pro psa to stačí. Nákup při nejhorším hodíte za přední sedačku.

img-responsive

Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Charakterní motor s vlohy sportovce i šetřílka

Opět mi koncern PSA dokazuje, že dobré motory na světě přece jen existují. Benzinová 1,6 THP není dokonalá. Charakter podobný atmosférám, náruživost a síla nejsou jedinými triumfy.

Testovaná 1,6 THP naladěná na výkon 120 kW a 240 Nm točivého momentu, který byl dostupný již při 1400 otáčkách. Díky hmotnosti 1175 kg nemá přeplňovaný motor s DS3 příliš práce. A tak jeho dynamické schopnosti budou pro mnohé překvapením.

img-responsive

Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Svou druhou tvář ukáže při skutečně šetrné jízdě. Při sebezapření jsem na 40 kilometrech, z nichž 30% vedly městem, a 70% po okreskách zvládl jet se spotřebou 4,2 litru. Samozřejmě s rostoucími nároky na dynamiku roste i spotřeba. Při skutečně ostré jízdě se apetit šplhá k hranici 9 litrů. Nicméně kombinovaně jsme jezdili během testu za 5,6 litru (celkem lehce přes 1000 km).

Sportování, ale s mírou

Je nezbytné si uvědomit, že DS3 není žádný sporťák. Především se tu myslelo na pohodlí a to zvládá skvěle. Výtluky, výmoly, díry a příčné nerovnosti, všechny tyto neduhy našich silnic zvládá s přehledem. Pohodlné cestování kazí snad jen hluk, ale to je daň za otevřené nebe nad hlavou.

Je libo trochu přiostřit tempo? Tak prosím, zatáčkami se DS3 proplétá statečně a velmi jistě. Nízké těžiště, hmotnost necelé 1,2 tuny a poměrně poddajný podvozek je zárukou alespoň průměrné zábavy. Kéž by bylo řízení přesnější a mělo větší zpětnou vazbu. Beztak je to naprosto liché přání. DS3 není sportovní auto a v kabrioletu s nižší torzní tuhostí už vůbec.

img-responsive

Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Vítr v kapse

DS3 Cabrio je schopné auto. Obrovskou zásluhu na tom má charizmatický a úsporný motor se spoustou síly. Své osobité kouzlo oslní nejen vás a vaše blízké, ale všechny sousedy a dokonce i kolemjdoucí ve městě. Svým vzhledem si vás získá, interiérem neodradí a jízdními vlastnostmi potěší. Nízká spotřeba je jen pomyslnou třešničkou na dortu, protože kdo by šetřil na palivu s autem za 645 tisíc?

Celkové hodnocení: 88 %

Základní cena: 424 900,- Kč

Cena testované verze vč. příplatků: 645 000,- Kč

KLADY

+ působivý vzhled

+ pohodlné sedačky

+ silný a úsporný motor

+ přesvědčivé jízdní vlastnosti

ZÁPORY

- nedostatky v interiéru

- omezená praktičnost

Motorizace
zážehový přeplňovaný řadový čtyřválec
objem: 1598 cm3
nejvyšší výkon: 120 kW při 6000 ot/min.
největší točivý moment: 240 Nm při 1400 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 210 km/h
 zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,4 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 7.8 / 6.8 / 7.4
Objem palivové nádrže: 50 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Geniální nápad u Citroënu, DS3 přišla o střechu!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Škoda Rapid Monte Carlo

Škoda Rapid Monte Carlo - Nový přírůstek do rodiny Rapidů se již brzo začne…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud