TEST: Zeď hybridem neprorazíš - Range Rover SDV6 Hybrid

ar2, 30. července 2015, 08:00 Aktualizováno 1.8.2015, 12:20 Google+

Pomalu jdou všichni výrobci na ruku bruselskému ekoterorismu, přibývá elektromobilů a hybridů. Už i Land Rover podlehl, a tak v nabídce najdete dva hybridní modely. Ten největší a nejdražší je právoplatně označován za nejlepší SUV na světě. S tím souhlasím, ale jedním dechem dodávám, že i ti nejlepší dělají chyby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Range Rover SDV6 Hybrid 250 kW 700 Nm

Range Rover SDV6 Hybrid 250 kW 700 Nm | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Budoucnost automobilů míří do náruče elektrické energie. Mezistanicí před elektromobily jsou hybridní pohony. Nebude to dlouho trvat a každý z nás si ve svých autech poveze desítky kilogramů baterií, elektromotorů a kabeláže, aby mohl rekuperovat při brždění a pak projet městem na elektřinu.

img-responsive

Range Rover SDV6 Hybrid 250 kW 700 Nm | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Zní to jako konec všeho mechanického a dobrého v autech. Naštěstí si Land Rover našel vlastní cestu a jeho hybridní Range Rover se nemusí před sourozenci stydět. A i jemu můžete nalepit na víko kufru nálepku nejucelenějšího auta na našem trhu. Mnozí jistě kroutíte hlavou, tak si to pojďme vše osvětlit.

Žádný hromotluk, ale elegán v obleku na míru velikosti XL

Vždy mě ohromí, jak je Range Rover masivní kus stroje. K nasednutí byste někdy potřebovali schůdky, sedíte v něm jak na trůnu, jenže místo trůnu jste uvelebeni v rozměrném křesle a na svět koukáte z patřičné výšky. Nikdo není tak vysoko jako vy, ani soused v BMW X5.

img-responsive

Range Rover SDV6 Hybrid 250 kW 700 Nm | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Na tak velké ploše karoserie je ale lehké zabřednout do nudného designu, nebo ještě hůře, dostat se na vrchol nevkusu. Designéři našli krásný kompromis mezi ušlechtile důstojným vzhledem a nápaditostí. Vše zvládli ještě ucelit tak, že krásně zapadá do rodokmenu modelu Range Rover.

Masivní přední maska s charakteristickými světlomety, žebrování na boku, rozměrná zpětná zrcátka, nápaditý tvar zadních světel, vše je stejně velké, nic se tu nebije, nevyčnívá. Detailů je poskromnu, ale vždy vhodně rozbíjí nudné velké části karoserie. Hrany byly zakulaceny, zlepšil se aerodynamický odpor, ale hlavně se Range Rover posunul do sfér, které jsou po stránce designu bližší daleko širšímu publiku.

Závěrečný soud nechám, ostatně jako vždy, na vás a vašem osobním vkusu. Protože krása kví v oku pozorovatele.

Měřítko prémiových SUV nastaveno

Interiér už nepodléhá osobnímu vkusu. Jde tu o materiály, ergonomii, funkčnost a přehlednost. Ve všem si může Range Rover pyšně odpovědět splněno na 110%. Luxusem kabina překypuje. Ať už perfektní sedadla (nebo spíše křesla) s odvětráváním, vyhříváním, masáží v prémiové kůži s kontrastním prošíváním. Nebo přístrojovou deskou potaženou kůží s dekorem z pravého leštěného dřeva, až po vysoké koberečky, do kterých se vám budou bořit nohy.

img-responsive

Range Rover SDV6 Hybrid 250 kW 700 Nm | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Vše vás tu hýčká a rozmazluje. Taková míra luxusu je majitelům X5 aQ7 naprosto cizí a můžete na ni narazit možná u nového S-class, ale spíše u Bentley. Britského výrobce Bentley nezmiňuji náhodou, však už dokončuje své SUV, které bude prvním vážným konkurentem pro Range Rover.

Zpět ale k interiéru. Přehršel příplatků, vymožeností a technologií by mohl vydat na další recenzi. Proto zmíním jen ty nejzajímavější prvky. Například centrální displej infotainmentu na středové konzoli nabízí režim dvou obrazovek, tedy z pohledu řidiče vidíte navigaci, zatímco se spolujezdec dívá na svůj oblíbený film a zvuk poslouchá skrze bezdrátová sluchátka.

img-responsive

Range Rover SDV6 Hybrid 250 kW 700 Nm | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Systém jízdních režimů Terrain Response nově nabízí automatický režim. Samozřejmě stále můžete volit z pěti režimů, pro jízdu v písku, na skále, v bahně, ve sněhu a na ledu či na asfaltu. Řidič terénu neznalý ocení automatický režim a i ostatní, kteří zrovna nevyžadují absolutní kontrolu nad autem, budou rádi využívat režim auto. Nemusíte řešit, co máte mít spuštěné a jen se soustředit na jízdu terénem.

Zmiňovat ohromný objem zavazadelníků není třeba, stejně jako psát o nabídce prostoru, kterého je ve všech směrech spousta. Důležitější je zmínit, že po jakkoliv dlouhé cestě vystoupíte z jakéhokoliv sedadla odpočatí, z předních i namasírovaní a naprosto spokojení.

Povedený náhradník osmiválce

Přidal baterky, elektromotor narval přímo k převodovce ZF a zkombinoval slabší SDV6 a elektromotor. Ve výsledku máte výkon jako osmiválcový 4,4 litrový diesel se spotřebou o litry nižší.

Šestiválec nedosahuje kultivovanosti motoru s dvojicí válců navrch, ale i tak zdařile maskuje svou existenci pod kapotou. Především díky dobrému odhlučnění, ale také pracovním otáčkám, které se mnohdy převalují těsně nad hranicí volnoběhu. Takže 1200 ot./min. není vůbec nic neobvyklého ani v mírném stoupání. Díky elektromotoru, který nabízí 170 Nm od nulových otáček, není třeba pobízet vznětový třílitr k větší práci.

Ve chvíli, kdy potřebujete více síly, převodovka bleskově podřadí o dva tři stupně a s hromotným, dieselovým klepáním utíká digitální ručička rychloměru po číselníku jako zběsilá. Zátah je vcelku mohutný a začíná slábnout až při dálničních rychlostech.

Převodovka ZF s osmi stupni funguje typicky perfektně. Změna jednotlivých rychlostí je blesková a plynulost přeřazování bez rázů. Rozjezdy jsou bez cukání a dalších nešvarů. Jednoduše shrnuto, prostě ZF se skvělým vyladěním.

Suverénně na jakémkoliv povrchu

V oblasti komplexnosti jízdních vlastností nemá Range Rover konkurence. Můžete s ním brodit řeku o hloubce 900 mm, můžete jet bahnem, sněhem, po skále, po písečných dunách, ale taky na silnici nebo na autobahnu. Vše zvládá s neskutečnou jistotou a spíš než limity auta, objevíte limity sebe a svých schopností, tedy v terénu.

Na silnici funguje jako každé auto s výše umístěným těžištěm. Naklání se, houpe se a na mokru rychle přechází do nedotáčivosti. Na žádné závodění to není a ani ve vás Range Rover nebudí závodnické ambice. Budete chtít proplouvat krajinou, užívat si toho, že sedíte vysoko. Necháte se rozmazlovat sedačkami, vzduchovým podvozkem, který slupne i propadlý kanál jako malinu a výtluky ani nezaznamenáte. Po chvilce takové cesty zvoláte, jedno espresso a vodu, a až záhy zjistíte, že jste pořád v autě.

Pak vám bude jedno, že volant nepřenáší víc než potřebné minimum informací, že neřežete zatáčky, neletíte 250 km/h, je vám to jedno, protože relaxujete a necháváte se rozmazlovat. A to, že kombinovaně můžete s přehledem cestovat za 7,5 až 8,5 litru nafty je jen malý nevýznamný bonus.

img-responsive

Range Rover SDV6 Hybrid 250 kW 700 Nm | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Proč ho budete chtít?

Až doposud všechno super, maximálně eko a trendy. Přihází ale malinká úvaha nad tím, proč za dynamicky slabší verzi Hybrid zaplatit 150 tisíc navíc oproti osmiválcové verzi. Aby se to „vyplatilo“ museli byste najezdit přes 250 tisíc kilometrů. A přece nebudete platit řádově tři až čtyři miliony abyste ušetřili dva litry nafty na 100 km.

Spíše než z logické úvahy nad provozními náklady se pro něj rozhodnete srdcem. Láska k něčemu neobvyklému, k novým technologiím, k matičce zemi nebo prostě kvůli odlišení se od ostatních vás povede k verzi hybrid. Neoslovuje vás to? Tak si kupte levnější, ale vynikající osmiválcovou verzi.

I přesto, že je Range Rover extrémně dobré auto, tak nedospěl k dokonalosti. Chyby se rekrutují z řad drobností, ať už to jsou zmatené stěrače, které v automatickém režimu reagují na rychlost, kterou jedete místo intenzity deště, nebo příplatek 150 tisíc oproti SDV8.

Celkové hodnocení: 96 %

Cena základní verze s akční slevou: 2 623 401 Kč 

Cena testované verze vč. příplatků a slevy: 3 849 857 Kč

KLADY

- image a design

- míra luxusu v interiéru

- dominantní jízdní vlastnosti

- sladěnost hybridního pohonu se vznětovým šestiválcem

ZÁPORY

- funkce automatického stírání

- příplatek 150 tisíc

Motorizace
vznětový přeplnovaný vidlicový šestiválec
objem: 2993 cm3
nejvyšší výkon: 215 kW při 4000 ot/min. (kombinovaný výkon 250 kW)
největší točivý moment: 530 Nm při 1500-3000 ot/min. (kombinovaně 700 Nm)
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 218 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,9 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6.8 / 5.9 / 6.2 l
objem palivové nádrže: 89 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Zeď hybridem neprorazíš - Range Rover SDV6 Hybrid

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Mitsubishi Pajero Sport

Sklidí Mitsubishi hněv zákazníků za nové Pajero Sport?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud