Subaru Legacy Wagon 2.0

Petr Horák, 2. května 2004, 13:44 Google+

Nová generace Subaru Legacy přišla na český trh loni na podzim a velmi příjemně překvapila svěžím designem, který je srdci evropského zákazníka bližší než tvary předchozího provedení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Legacy Wagon 2.0

Legacy Wagon 2.0 | foto: Subaru

Sdílejte článek

S karoserií kombi, dvoulitrovým motorem a ve spojení s permanentním pohonem všech kol by se mohlo jednat o atraktivní nabídku pro český trh.

Velký krok vpřed v pojetí celkového designu vozu je patrný jak na karoserii, tak v interiéru. Výrazná maska chladiče s tradičním znakem Subaru a chromovanými prvky symbolizuje solidnost, štíhlé světlomety s čirou optikou naopak vnášejí do designu přídě patřičnou dynamiku, podobně jako na zádí malý spoiler nad oknem pátých dveří a hluboko do boků vytažené koncové svítilny. Vnější uhlazené linie vozu při pohledu zboku umocňuje v případě kombi prakticky celistvá prosklená plocha. Lehkost křivek umně zakrývá celkovou délku karoserie 4680 mm, což je například stejná hodnota jako u VW Passat Variant.

S hodnotou 459 litrů si Legacy Wagon v ničem nezadá se svými konkurenty ani ve velikosti zavazadlového prostoru. Ten má u Subaru rovné dno, pod nímž je několik menších schránek o celkovém objemu dalších 11 litrů. Dokonale rovná plocha vznikne i po sklopení zadních sedadel. Na etalon střední třídy, Hondu Accord Tourer, to sice nestačí, ale je třeba si uvědomit absenci zadního diferenciálu v případě Hondy.

Interiér nového legacy je přehledně uspořádaný, tradičně dobře zpracovaný a z kvalitních materiálů. Se sportovním naturelem automobilky dobře korespondoval černý vnitřek testovaného vozu s prvky v matně stříbrné barvě, sedadla s výborným bočním vedením a malý tříramenný volant. Tradičně u Subaru najdete mezi předními sedadly u verze kombi ovládací páku přídavné převodovky, která posiluje již tak výborné trakční schopnosti symetrického pohonu všech kol AWD.

103 kW čtyřválcového boxeru o objemu 2 litry se přenáší na všechna kola přes pětistupňovou převodovku. Ta se vyznačuje přesným řazením na krátkých drahách mezi jednotlivými stupni. Při běžném provozu byla spotřeba paliva překvapivě nízká a s Legacy Wagon se dá bez problémů jezdit pod devět litrů, čímž Subaru zřejmě vyrovnává absenci dieselových agregátů. Brzdy by však určitě snesly daleko větší porci koní, stejně tak jako podvozek, který potěší především příznivce sportovnějšího ražení. Tužší naladění v kombinaci s pohonem 4x4 propůjčují vozu velkou stabilitu a ukázkové jízdní vlastnosti. Zátah motoru není kdovíjak silný, řekněme že je spíše průměrný, ale pro svižnější ježdění je možné sáhnout po jiných agregátech. Pak je ovšem třeba počítat s navýšením ceny, která je v případě dvoulitru ve srovnání s konkurencí příjemným překvapením.

Vytisknout

Diskuze: Subaru Legacy Wagon 2.0

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

ABS-řídící jednotka BOSCH

ABS - jak vzniklo, jak pracuje?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud