Subaru Legacy Wagon 2.0

Petr Horák, 2. května 2004, 13:44 Google+

Nová generace Subaru Legacy přišla na český trh loni na podzim a velmi příjemně překvapila svěžím designem, který je srdci evropského zákazníka bližší než tvary předchozího provedení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Legacy Wagon 2.0

Legacy Wagon 2.0 | foto: Subaru

Sdílejte článek

S karoserií kombi, dvoulitrovým motorem a ve spojení s permanentním pohonem všech kol by se mohlo jednat o atraktivní nabídku pro český trh.

Velký krok vpřed v pojetí celkového designu vozu je patrný jak na karoserii, tak v interiéru. Výrazná maska chladiče s tradičním znakem Subaru a chromovanými prvky symbolizuje solidnost, štíhlé světlomety s čirou optikou naopak vnášejí do designu přídě patřičnou dynamiku, podobně jako na zádí malý spoiler nad oknem pátých dveří a hluboko do boků vytažené koncové svítilny. Vnější uhlazené linie vozu při pohledu zboku umocňuje v případě kombi prakticky celistvá prosklená plocha. Lehkost křivek umně zakrývá celkovou délku karoserie 4680 mm, což je například stejná hodnota jako u VW Passat Variant.

S hodnotou 459 litrů si Legacy Wagon v ničem nezadá se svými konkurenty ani ve velikosti zavazadlového prostoru. Ten má u Subaru rovné dno, pod nímž je několik menších schránek o celkovém objemu dalších 11 litrů. Dokonale rovná plocha vznikne i po sklopení zadních sedadel. Na etalon střední třídy, Hondu Accord Tourer, to sice nestačí, ale je třeba si uvědomit absenci zadního diferenciálu v případě Hondy.

Interiér nového legacy je přehledně uspořádaný, tradičně dobře zpracovaný a z kvalitních materiálů. Se sportovním naturelem automobilky dobře korespondoval černý vnitřek testovaného vozu s prvky v matně stříbrné barvě, sedadla s výborným bočním vedením a malý tříramenný volant. Tradičně u Subaru najdete mezi předními sedadly u verze kombi ovládací páku přídavné převodovky, která posiluje již tak výborné trakční schopnosti symetrického pohonu všech kol AWD.

103 kW čtyřválcového boxeru o objemu 2 litry se přenáší na všechna kola přes pětistupňovou převodovku. Ta se vyznačuje přesným řazením na krátkých drahách mezi jednotlivými stupni. Při běžném provozu byla spotřeba paliva překvapivě nízká a s Legacy Wagon se dá bez problémů jezdit pod devět litrů, čímž Subaru zřejmě vyrovnává absenci dieselových agregátů. Brzdy by však určitě snesly daleko větší porci koní, stejně tak jako podvozek, který potěší především příznivce sportovnějšího ražení. Tužší naladění v kombinaci s pohonem 4x4 propůjčují vozu velkou stabilitu a ukázkové jízdní vlastnosti. Zátah motoru není kdovíjak silný, řekněme že je spíše průměrný, ale pro svižnější ježdění je možné sáhnout po jiných agregátech. Pak je ovšem třeba počítat s navýšením ceny, která je v případě dvoulitru ve srovnání s konkurencí příjemným překvapením.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Subaru Legacy Wagon 2.0

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Land Rover přišel s vlastním mobilním telefonem Explorer

To tu ještě nebylo. Automobilka začne vyrábět mobilní telefony. A vydrží opravdu hodně

Tajemný automobil se dvěma motory Cadillac o výkonu 165 koní pomáhal prototypu létající dálkově řízené bomby se vzlétnutím

Kabriolet s létající bombou? Tohle monstrum vzniklo za jediným účelem

Jaguar Land Rover rozprodává raritní sbírku klasik

Jaguar Land Rover rozprodává sbírku klasik. Luxusní vozy chybí, překvapí Lada nebo Polski Fiat

Frankensteinovo monstrum mezi automobily? Tenhle stroj vznikl z 28 součástek jiných automobilů

Frankensteinovo monstrum mezi automobily. Co vznikne, když spojíte desítky jiných vozů?

Staré Suzuki Jimny v terénu porazilo legendární Range Rover

Malé Suzuki pokořilo luxusní Range Rover. Stojí přitom méně, než jeho příplatková výbava

Tesla Model X kanadské policie vyvolala velkou kontroverzi

Policejní Tesla? Nová auta pořádně naštvala veřejnost

reklama
reklama

Doporučujeme

ABS-řídící jednotka BOSCH

ABS - jak vzniklo, jak pracuje?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Policie dostala jedinečný prototyp Tatry! Ta předběhla dobu o desítky let

  2. Jak se vyhnout nehodě na sněhu? Zkuste tyto triky

  3. Znáte vagony Vert-A-Pac? Děsivý přepravní systém pomohl snižovat ceny automobilů

  4. Jak se vyhnout pokutě na dálnicích? Jednoduchá rada vám může ušetřit tisíce

  5. Policejní Tesla? Nová auta pořádně naštvala veřejnost

  6. Máte rodinu, ale chcete si někdy zařádit? Tohle jsou nejvhodnější kombíky

reklama

Zprávy odjinud