Honda Accord Tourer 2.4i

Petr Horák, 1. dubna 2004, 03:41 Google+

Prakticky žádná automobilka si dnes nemůže dovolit opomenout karosářskou variantu kombi u vozu střední třídy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Accord Tourer

Accord Tourer | foto: Honda Motor

Sdílejte článek

Díky tomu je v tomto segmentu konkurence pěkně ostrá. S čím do boje vyráží Honda Accord Tourer 2,4i ve výbavě Executive, to jsme zjišťovali v našem redakčním testu.

Karosářská varianta kombi přišla nedlouho po uvedení sedanu a rozhodně ji nelze upřít dynamiku umocněnou ostře řezanými rysy. Podobně jako u Opelu Vectra, je i zde u kombíku prodloužen rozvor v porovnání se sedanem, a to o 50 milimetrů. Už při letmém pohledu je jasné, že Accord Tourer je se svými 4 750 milimetry jedním z nejdelších vozů své třídy. Podobné je to také z pohledu velikosti zavazadlového prostoru, kterému u Hondy výrazně pomáhají důmyslně řešená vlečená ramena zadní nápravy. Díky tomu se může accord pochlubit objemem 576 litrů při standardní poloze zadních sedadel a až 1657 litrů při jejich sklopení. V boji s konkurencí má v rukávu jeden trumf. Pouze Accord Tourer se totiž může pochlubit otevíráním a zavíráním pátých dveří pouhým stisknutím tlačítka, což se hodí především ve chvíli, kdy je zadní, téměř kolmá stěna pátých dveří ušpiněna.

Testovaný vůz byl poháněn zážehovým čtyřválcem o objemu 2,4 litru s výkonem 190 koní. Ve spojení s dobře odstupňovanou a přesnou šestistupňovou převodovkou propůjčuje mohutnému kombi velmi slušnou dynamiku. Zátah motoru je navíc velmi plynulý už od nízkých otáček a neutichá ani když ručička otáčkoměru dosáhne k 7000 ot/min. To za volantem budí dojem menšího zrychlení než jakého vůz opravdu dosahuje a pravdu prozradí až pohled na rychloměr. Přitom motor díky šestce není nijak žíznivý a dá se s ním jezdit na hranici 9 litrů naturalu na 100 km.

Interiér vozu je pojatý ve stejném duchu jako karoserie a dominují mu ostré hrany, není to však takový technostyl jako například v případě vectry. Nechybí samočinná duální klimatizace, ovládání autorádia na volantu nebo tempomat. Z bezpečnostních prvků jmenujme šestici airbagů, ABS s EBD a stabilizační program. Potěší i xenonové světlomety. Testovaný vůz byl navíc vybaven nadstandardním střešním monitorem a DVD přehrávačem pro pasažéry na zadních sedadlech.

Nejvíce mne ale oslovily ostré brzdy a příjemně tvrdý podvozek. Obojí totiž výborně koresponduje se sportovním image Hondy a řidiči toureru poskytují příjemné sportovní vyžití v kombinaci s užitnými vlastnostmi vozu.
Google+ Vytisknout

Diskuze: Honda Accord Tourer 2.4i

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tesla Model X kanadské policie vyvolala velkou kontroverzi

Policie se pochlubila novými elektrickými služebáky. Veřejnost zuří vzteky

Nová Škoda Fabia RS? S prvním renderem přišel X-Tomi Design

Nová Škoda Fabia RS? Zatraceně jí to sluší

Ilustrační foto

Jak se vyhnout nehodě na sněhu? Zkuste tyto triky

Policejní speciály Mercedes-Benz

Mercedes představil nové policejní speciály. Nechybí drsný pick-up X-Class

2018 Range Rover Sport - The Dragon Challenge

Neskutečné VIDEO: Land Rover zdolal 999 schodů k Nebeské bráně!

Nejdelší balancování s autem na hlavě? John Evans zvládl udržet 160 kg vážící Mini 33 sekund

Nejabsurdnější motoristický rekord v historii? Postaral se o něj tenhle šílenec

reklama
reklama

Doporučujeme

XJ

Půjčení nového Jaguaru XJ na 24 hodin

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Úspěšný útěk do západního Berlína bez jediného výstřelu? Hlavou kroutili na obou stranách

  2. Škoda Octavia byla v tichosti přestavěna. Co nového nás čeká?

  3. Největší limuzína světa? Váží přes 25 tun a uveze až 40 lidí

  4. Putinovo nové auto? Má ho hlídat nejošklivější SUV světa

  5. První československé tanky? Zlaté české ručičky je stavěly z odstavených vraků

  6. Parkování v přeplněné Praze? Do Česka míří novinka, která si s tím hravě poradí

reklama

Zprávy odjinud