Honda Accord Tourer 2.4i

Petr Horák, 1. dubna 2004, 03:41 Google+

Prakticky žádná automobilka si dnes nemůže dovolit opomenout karosářskou variantu kombi u vozu střední třídy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Accord Tourer

Accord Tourer | foto: Honda Motor

Sdílejte článek

Díky tomu je v tomto segmentu konkurence pěkně ostrá. S čím do boje vyráží Honda Accord Tourer 2,4i ve výbavě Executive, to jsme zjišťovali v našem redakčním testu.

Karosářská varianta kombi přišla nedlouho po uvedení sedanu a rozhodně ji nelze upřít dynamiku umocněnou ostře řezanými rysy. Podobně jako u Opelu Vectra, je i zde u kombíku prodloužen rozvor v porovnání se sedanem, a to o 50 milimetrů. Už při letmém pohledu je jasné, že Accord Tourer je se svými 4 750 milimetry jedním z nejdelších vozů své třídy. Podobné je to také z pohledu velikosti zavazadlového prostoru, kterému u Hondy výrazně pomáhají důmyslně řešená vlečená ramena zadní nápravy. Díky tomu se může accord pochlubit objemem 576 litrů při standardní poloze zadních sedadel a až 1657 litrů při jejich sklopení. V boji s konkurencí má v rukávu jeden trumf. Pouze Accord Tourer se totiž může pochlubit otevíráním a zavíráním pátých dveří pouhým stisknutím tlačítka, což se hodí především ve chvíli, kdy je zadní, téměř kolmá stěna pátých dveří ušpiněna.

Testovaný vůz byl poháněn zážehovým čtyřválcem o objemu 2,4 litru s výkonem 190 koní. Ve spojení s dobře odstupňovanou a přesnou šestistupňovou převodovkou propůjčuje mohutnému kombi velmi slušnou dynamiku. Zátah motoru je navíc velmi plynulý už od nízkých otáček a neutichá ani když ručička otáčkoměru dosáhne k 7000 ot/min. To za volantem budí dojem menšího zrychlení než jakého vůz opravdu dosahuje a pravdu prozradí až pohled na rychloměr. Přitom motor díky šestce není nijak žíznivý a dá se s ním jezdit na hranici 9 litrů naturalu na 100 km.

Interiér vozu je pojatý ve stejném duchu jako karoserie a dominují mu ostré hrany, není to však takový technostyl jako například v případě vectry. Nechybí samočinná duální klimatizace, ovládání autorádia na volantu nebo tempomat. Z bezpečnostních prvků jmenujme šestici airbagů, ABS s EBD a stabilizační program. Potěší i xenonové světlomety. Testovaný vůz byl navíc vybaven nadstandardním střešním monitorem a DVD přehrávačem pro pasažéry na zadních sedadlech.

Nejvíce mne ale oslovily ostré brzdy a příjemně tvrdý podvozek. Obojí totiž výborně koresponduje se sportovním image Hondy a řidiči toureru poskytují příjemné sportovní vyžití v kombinaci s užitnými vlastnostmi vozu.
Google+ Vytisknout

Diskuze: Honda Accord Tourer 2.4i

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tesla Model 3

Spása Tesly na obzoru? Někteří čekatelé už dostali e-mail

Ilustrační foto

Posypová sůl zachraňuje životy, ale decimuje přírodu. Máme však na vybranou?

Bentley Mulsanne Grand Convertible

Bentley v tichosti představilo Mulsanne Grand Convertible, vůz v hodnotě 8 kabrioletů Rolls-Royce

Ilustrační foto

Mexiko se stává rájem obrněných vozidel, jejich výrobci z toho však radost nemají

Společnost Renocar otevřela v Brně jediný BMW M showroom v Evropě a vlastní muzeum

Jediný evropský showroom BMW M naleznete překvapivě v Česku! Včera byl slavnostně otevřen

reklama
reklama

Doporučujeme

XJ

Půjčení nového Jaguaru XJ na 24 hodin

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nezničitelné ruské off-roady? Nový GAZ nastartuje i v třeskutých mrazech

  2. Nad Tatrou se opět blýská! Slováci testují nová bojová vozidla pěchoty

  3. Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

  4. Rozmary Hollywoodských celebrit? Mustang Saleen pro Toma Cruise urazil za noc 4500 kilometrů

  5. Obrněné vozidlo Dingo 2 CZ chrání životy českých vojáků

  6. Co nám Škoda tají? Po Nürburgringu se prohání tajemný Kodiaq

reklama