Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

AutoRoad.cz, 25. března 2017, 07:47 Google+

V létě roku 2003 sjely z výrobního pásu poslední Opely Omega a mnozí za jejího nástupce považují model Signum.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Signum

Signum | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Díky pětidveřové karosérii hatchback ale signum jaksi nesplňuje zažité představy o voze vyšší střední třídy, posádce poskytovaným prostorem i výbavou ale ano. Nechme tedy kategorie kategoriemi a pojďme si říci, jaké je s Opelem Signum svezení.

Při pohledu z předu byste řekli, že to je vectra, po usednutí do interiéru rovněž a i jízdní vlastnosti těchto dvou modelů rüsselsheimské automobilky se velmi podobají. To je ale moc stručné hodnocení. Pravdou je, že Signum a Vectra jsou z pohledu karosérie stejné až po prostřední sloupek. Tam ale Signum nastupuje svou vlastní cestu. Má rozměrnější zadní dveře, masivní C-sloupek a pak na vůz této třídy nezvykle strmou záď s pátými dveřmi. Krátké převisy a nízká stavba karosérie vytvářejí i při délce vozu 4 636 milimetrů dynamický dojem.

Také podvozek Signa má s Vetrou mnoho společného. Je vybaven interaktivním systémem IDS a nebo nejnovější generací stabilizačního programu ESP Plus. Rozvor Signa je 2830 mm. Oproti čtyř a pětidvéřovému provedení Vectry je tedy o 13 cm delší, a to se velmi příznivě projevilo na prostoru pro cestující na zadních sedadlech. I když je to věc relativní. Signum je totiž vybaveno variabilním uchycením zadních sedadel FlexSpace, a tak se sami můžete rozhodnout, zda chcete zrovna preferovat pohodlí cestujících vzadu a nebo velikost zavazadlového prostoru. Manipulace se sedadly je jednoduchá a dajíce posouvat v rozsahu plných 130 milimetrů. Rovněž opěradla zadních sedadel se dají sklápět, a to až do úhlu 30°. Z pohledu nabízeného prostoru pro cestující je Signum nepochybně na úrovni vozů vyšší střední třídy. To samé lze říci také o bohaté výbavě zahrnující mimo jiné dvouzónovou klimatizaci, kvalitní materiály a velmi zdařilá sedadla nebo adaptivní optiku světlometů AFL. 

O variabilní velikosti zavazadlového prostoru už řeč byla. Jeho maximální objem při standardní poloze zadních sedadel činí 550 litrů, což je lehce nad úrovní sedanů střední třídy. Ford Mondeo má rovných 500 litrů, VW Passat 475 litrů. Výhodou Signa je ovšem otvírání pátých dveří a la kombi a tedy velmi dobrý přístup k zavazadlům.

Testovaný Opel Signum měl pod kapotou zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru. Ten samý pohání i Vectru GTS a stejný je tedy i maximální výkon 155 kW. Motor dobře zatahuje už od spodu a neztrácí dech až za hranici 6000 ot/min. V kombinaci s pětistupňovým automatem byla spotřeba při testu okolo 12 litrů na 100 km. Výhradu bych však měl k reakci automatu při předjíždění, kdy ani výkon přes 200 koní není všemocný, když podřazení trvá automatu dost dlouho. Naštěstí má ale řidič možnost sekvenčního řazení, které tento handicap trochu eliminuje. 

Vozu vyšší střední třídy odpovídá rovněž svezení se Signem, které díky dlouhému rozvoru poskytuje přiměřené pohodlí. S testovaným motorem 3,2 litru je to pak svezení ještě navíc svižné. Opel Signum je jakousi sondou do vkusu dnešních motoristů a svým pojetím víceméně vytváří svoji vlastní třídu. Jak si povede, ukáže čas.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alfa Romeo 6C 3000CM Pininfarina

Druhou takovou na světě nenajdete. Alfa Romeo 6C 3000 CM Pininfarina je skutečný unikát

VNIITE PT

Vnite Pt: Sovětské Taxi předběhlo dobu o desítky let

Kaskadérka Tammie Baird ukazuje jak minimalizovat následky autonehody

Jak přežít srážku s autem? Kaskadérka se podělila o základní rady

Jedna z možných podob nového Ford Bronco

Návrat americké legendy. Nové Bronco nabídne čtyři dveře a 325 koní

Ford GT

Auto nebo počítač? Nový Ford GT vygeneruje až 100 GB dat každou hodinu

Lamborghini Aventador S

Lamborghini zažívá hvězdné období, auta se prodávají jak na běžícím pásu

LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vyrobí se jen 149 kusů.

O tom, kdo si může koupit nové Ferrari, rozhoduje jediný člověk

reklama
reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo 164 3.0 V6

Alfa Romeo 164 - Italská kráska s mnoha přednostmi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý "Tank svobody" vznikal na dvorku, železnou oponu však překonal bez potíží

  2. TEST: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4: Je skutečně tak dobrý, jak se povídá?

  3. Dioss Rebel: Český sporťák, který skončil v zapomnění

  4. GAZ SG-2 Torpedo? Ruská střela na silnicích lámala rychlostní rekordy

  5. Pangolina 444GT: Ruské Lamborghini poháněl motor z Žigulíku

  6. "Pravá Eleanor". Jedinečný Ford Shelby GT500 nemá s filmem nic společného

reklama

Zprávy odjinud