Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

AutoRoad.cz, 25. března 2017, 07:47 Google+

V létě roku 2003 sjely z výrobního pásu poslední Opely Omega a mnozí za jejího nástupce považují model Signum.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Signum

Signum | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Díky pětidveřové karosérii hatchback ale signum jaksi nesplňuje zažité představy o voze vyšší střední třídy, posádce poskytovaným prostorem i výbavou ale ano. Nechme tedy kategorie kategoriemi a pojďme si říci, jaké je s Opelem Signum svezení.

Při pohledu z předu byste řekli, že to je vectra, po usednutí do interiéru rovněž a i jízdní vlastnosti těchto dvou modelů rüsselsheimské automobilky se velmi podobají. To je ale moc stručné hodnocení. Pravdou je, že Signum a Vectra jsou z pohledu karosérie stejné až po prostřední sloupek. Tam ale Signum nastupuje svou vlastní cestu. Má rozměrnější zadní dveře, masivní C-sloupek a pak na vůz této třídy nezvykle strmou záď s pátými dveřmi. Krátké převisy a nízká stavba karosérie vytvářejí i při délce vozu 4 636 milimetrů dynamický dojem.

Také podvozek Signa má s Vetrou mnoho společného. Je vybaven interaktivním systémem IDS a nebo nejnovější generací stabilizačního programu ESP Plus. Rozvor Signa je 2830 mm. Oproti čtyř a pětidvéřovému provedení Vectry je tedy o 13 cm delší, a to se velmi příznivě projevilo na prostoru pro cestující na zadních sedadlech. I když je to věc relativní. Signum je totiž vybaveno variabilním uchycením zadních sedadel FlexSpace, a tak se sami můžete rozhodnout, zda chcete zrovna preferovat pohodlí cestujících vzadu a nebo velikost zavazadlového prostoru. Manipulace se sedadly je jednoduchá a dajíce posouvat v rozsahu plných 130 milimetrů. Rovněž opěradla zadních sedadel se dají sklápět, a to až do úhlu 30°. Z pohledu nabízeného prostoru pro cestující je Signum nepochybně na úrovni vozů vyšší střední třídy. To samé lze říci také o bohaté výbavě zahrnující mimo jiné dvouzónovou klimatizaci, kvalitní materiály a velmi zdařilá sedadla nebo adaptivní optiku světlometů AFL. 

O variabilní velikosti zavazadlového prostoru už řeč byla. Jeho maximální objem při standardní poloze zadních sedadel činí 550 litrů, což je lehce nad úrovní sedanů střední třídy. Ford Mondeo má rovných 500 litrů, VW Passat 475 litrů. Výhodou Signa je ovšem otvírání pátých dveří a la kombi a tedy velmi dobrý přístup k zavazadlům.

Testovaný Opel Signum měl pod kapotou zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru. Ten samý pohání i Vectru GTS a stejný je tedy i maximální výkon 155 kW. Motor dobře zatahuje už od spodu a neztrácí dech až za hranici 6000 ot/min. V kombinaci s pětistupňovým automatem byla spotřeba při testu okolo 12 litrů na 100 km. Výhradu bych však měl k reakci automatu při předjíždění, kdy ani výkon přes 200 koní není všemocný, když podřazení trvá automatu dost dlouho. Naštěstí má ale řidič možnost sekvenčního řazení, které tento handicap trochu eliminuje. 

Vozu vyšší střední třídy odpovídá rovněž svezení se Signem, které díky dlouhému rozvoru poskytuje přiměřené pohodlí. S testovaným motorem 3,2 litru je to pak svezení ještě navíc svižné. Opel Signum je jakousi sondou do vkusu dnešních motoristů a svým pojetím víceméně vytváří svoji vlastní třídu. Jak si povede, ukáže čas.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volvo XC40

Nejmenší SUV od Volva oficiálně představeno. Co nového XC40 nabízí?

Nová Tesla Model 3 nabídne skutečně prostorný a dobře přístupný zavazadlový prostor

Bude to stačit i českým zákazníkům? Video ukazuje kufr nové Tesly Model 3

Gran Torino Engineering 350 GP

Pozor, tenhle Fiat 500 potrápí i supersporty! Neuvěříte, kolik koní má pod kapotou

Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO

Extrémní Lamborghini dostalo nový body-kit, vzduchem se teď doslova prořezává

Nový a plně elektrifikovaný Hummer H1 od rakouské společnosti Kreisel Electric představil dokonce sám Arnold Schwarzenegger

Arnold Schwarzenegger představil svou staronovou káru, vyrobili ji jen kousek od českých hranic

Nové kompaktní SUV Kia Stonic přichází na český trh s velkými ambicemi

Ambiciozní Kia Stonic vstupuje na český trh, kompaktní SUV pořídíte od 349 980 Kč

Citroen C-Élysée

TEST: Citroen C-Elysée 1.6 VTI: Když se šetří na správných místech

reklama
reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo 164 3.0 V6

Alfa Romeo 164 - Italská kráska s mnoha přednostmi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Němečtí technici opět ohromili svět, jejich motor boří zavedené mýty

  2. Čerství majitelé ojeté Škody zbystřete! Automobilka má pro vás jedinečnou nabídku

  3. Chtěli byste něco výjimečného? Tenhle "muscle pickup" si v jednom dealerství vyrobili sami!

  4. Hledáte lehce ojetý rodinný kombík za rozumnou cenu? Tato auta rozhodně zvažte

  5. Husar 4x4: Česko-polský obrněnec sází na Tatrovácký podvozek

  6. Čeká nás nejlepší Land Rover všech dob! Discovery SVX je offroadové monstrum s šíleným motorem

reklama