Subaru Foerster XT

Petr Horák, 29. července 2003, 14:31 Google+

Vozy Subaru předchází pověst solidních a výkonných vozů. Image pak podtrhuje úspěšné působení značky v...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

automobilových soutěžích. Často je však v jejich souvislosti zmiňována vyšší cena. Na modelu Forester v nejlepší výbavě XT přeplňovaným benzinovým dvoulitrem jsme zjišťovali, zda za vynaložené prostředky dostanete opravdu vůz s odpovídajícími vlastnostmi.

Prakticky ihned po usednutí za volant a prvním otočení klíčkem ve spínací skřínce na vás dýchne síla skrytá v tomto špičkovém provedení foresteru. Dlouhá kapota, z níž vystupuje nádech pro mezichladič stlačeného vzduchu i řadící páka, jejíž pohyb jde příjemně ztuha, budí respekt. Ten pak už jen podtrhuje typické bručení čtyřválcového boxeru.

Zůstaňme ale ještě chvíli uvnitř. Interiér působí velmi solidním dojmem a obsahuje spoustu praktickým maličkostí jako třeba schránku uprostřed palubní desky, vtipně řešený držák na nápoje nebo síťované odkládací kapsy ve dveřích. Také ovládání ventilace a klimatizace mile vystupuje ze zavedené všednosti. Sedadla mají příkladné boční vedení, což oceníte, pokud budete využívat vysoce nadprůměrných dynamických vlastností vozu. Co však není předností foresteru je zavazadlový prostor o objemu 405 litrů. Tomu hodně ubírá zadní samosvorný diferenciál a plnohodnotné rezervní kolo. Alespoň z části tento handicap dohání jednoduchým sklápěním zadních sedadel a rovnou plochou, která tak vznikne.

Najít pro forester XT rovné konkurenty je úkol nelehký, protože v kolonce zařazení díky jeho světlé výšce většinou najdete SUV, ale další SUV s takovými parametry byste hledali jen těžko. Proto si dovolím vedle Subaru Forester XT postavit spíše Audi A4 Avant s motorem 1,8 turbo a octavii s tím samým motorem a samozřejmě s pohonem všech kol. Ani tak to ovšem není příliš rovný boj. Dvoulitrový boxer disponující výkonem 130 kW a točivým momentem 245 N.m. ale své konkurenty poráží a v terénních vlastnostech se mu rovněž mohou rovnat jen stěží!

Zvenčí forester po loňské inovaci hodně omládl, ale určitě nepatří k těm, kteří by sázeli na módní trendy. Jeho devizou jsou vynikající jízdní vlastnosti podpořené stálým pohonem všech kol, mimořádná jízdní dynamika, solidní zpracování a vysoká bezpečnost posádky. Technickou lahůdkou je automatické udržování světlé výšky zadní nápravy bez ohledu na množství nákladu. Pihou na kráse pak může být spotřeba paliva. Ta se při běžné jízdě pohybuje okolo 10 litrů Naturalu na sto kilometrů. Pokud se ale necháte unést temperamentem tohoto nevšedního vozu, není problém jezdit se spotřebou téměř dvojnásobnou.


Fotografie Subaru Foerster XT

Google+ Vytisknout

Diskuze: Subaru Foerster XT

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru XV 2018

První jízda s novým Subaru XV. Koukněte, co zvládne na polygonu, kam se odváží jen ryzí offroady.

Původní Ford Mustang Bullitt

Všechny novinky Detroitu zastínil zrezivělý a omlácený Mustang. Má však cenu 83 milionů

Isetta

Věřili byste tomu, že tahle malá Isetta zachránila dnes prémiovému BMW krk?

USSV Rhino GX Executive

Rhino GX Executive: Obrněnec na běžné silnice. Největší překvapení ale čeká v interiéru

Tatra JK 2500

Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

Ilustrační fotografie

Zamrzlé či zaseknuté zámky u auta? Nové řešení

reklama
reklama

Doporučujeme

Subaru Outback 3.0 H6 - anotační foto

Subaru Outback 3.0 H6

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

  2. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  3. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  4. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

  5. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  6. Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

reklama

Zprávy odjinud