Subaru Foerster XT

Petr Horák, 29. července 2003, 14:31 Google+

Vozy Subaru předchází pověst solidních a výkonných vozů. Image pak podtrhuje úspěšné působení značky v...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

automobilových soutěžích. Často je však v jejich souvislosti zmiňována vyšší cena. Na modelu Forester v nejlepší výbavě XT přeplňovaným benzinovým dvoulitrem jsme zjišťovali, zda za vynaložené prostředky dostanete opravdu vůz s odpovídajícími vlastnostmi.

Prakticky ihned po usednutí za volant a prvním otočení klíčkem ve spínací skřínce na vás dýchne síla skrytá v tomto špičkovém provedení foresteru. Dlouhá kapota, z níž vystupuje nádech pro mezichladič stlačeného vzduchu i řadící páka, jejíž pohyb jde příjemně ztuha, budí respekt. Ten pak už jen podtrhuje typické bručení čtyřválcového boxeru.

Zůstaňme ale ještě chvíli uvnitř. Interiér působí velmi solidním dojmem a obsahuje spoustu praktickým maličkostí jako třeba schránku uprostřed palubní desky, vtipně řešený držák na nápoje nebo síťované odkládací kapsy ve dveřích. Také ovládání ventilace a klimatizace mile vystupuje ze zavedené všednosti. Sedadla mají příkladné boční vedení, což oceníte, pokud budete využívat vysoce nadprůměrných dynamických vlastností vozu. Co však není předností foresteru je zavazadlový prostor o objemu 405 litrů. Tomu hodně ubírá zadní samosvorný diferenciál a plnohodnotné rezervní kolo. Alespoň z části tento handicap dohání jednoduchým sklápěním zadních sedadel a rovnou plochou, která tak vznikne.

Najít pro forester XT rovné konkurenty je úkol nelehký, protože v kolonce zařazení díky jeho světlé výšce většinou najdete SUV, ale další SUV s takovými parametry byste hledali jen těžko. Proto si dovolím vedle Subaru Forester XT postavit spíše Audi A4 Avant s motorem 1,8 turbo a octavii s tím samým motorem a samozřejmě s pohonem všech kol. Ani tak to ovšem není příliš rovný boj. Dvoulitrový boxer disponující výkonem 130 kW a točivým momentem 245 N.m. ale své konkurenty poráží a v terénních vlastnostech se mu rovněž mohou rovnat jen stěží!

Zvenčí forester po loňské inovaci hodně omládl, ale určitě nepatří k těm, kteří by sázeli na módní trendy. Jeho devizou jsou vynikající jízdní vlastnosti podpořené stálým pohonem všech kol, mimořádná jízdní dynamika, solidní zpracování a vysoká bezpečnost posádky. Technickou lahůdkou je automatické udržování světlé výšky zadní nápravy bez ohledu na množství nákladu. Pihou na kráse pak může být spotřeba paliva. Ta se při běžné jízdě pohybuje okolo 10 litrů Naturalu na sto kilometrů. Pokud se ale necháte unést temperamentem tohoto nevšedního vozu, není problém jezdit se spotřebou téměř dvojnásobnou.


Fotografie Subaru Foerster XT

Vytisknout

Diskuze: Subaru Foerster XT

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Subaru Outback 3.0 H6 - anotační foto

Subaru Outback 3.0 H6

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud