V dřívějších dobách mohl být mechanikem téměř každý, kdo rozuměl motorům a měl cit pro techniku. Dnes už se ale mechanici neobejdou bez znalostí elektroniky, speciálních programů a samozřejmě speciálního vzdělání. Společnost Porsche však šla ještě dál a v současnosti učí své mechaniky pracovat s tzv. rozšířenou realitou, která by jim měla podstatně urychlit a zjednodušit práci.
Systém označovaný Tech Live Look, který automobilka v současnosti zavádí do praxe, by měl podle všeho urychlit čas potřebný k opravám až o 40 %, což rozhodně není zanedbatelné číslo. Technika přitom kombinuje pouze speciální brýle s kamerou a displejem, díky kterým se na náročných opravách mohou podílet dva mechanici vzdálení tisíce kilometrů.
Zoufalý technik, který si už neví rady, tak pouze zkontaktuje experta v sídle Porsche Cars North America (PCNA), nasadí si speciální brýle a v podstatě zahájí videohovor. Brýle pak přenáší k expertovi v sídle společnosti přesně to, co vidí mechanik. Ten má navíc volné obě ruce, což mu zásadně ulehčí práci.
Brýle, které jsou vybaveny kamerou, mikrofonem a sluchátky však mají ještě jednu skrytou vlastnost: miniaturní displej. Na ten může odborník z centra společnosti posílat mechanikovi nákresy, upravené fotky nebo rovnou části servisní příručky. Mechanik tak nemusí nikam odbíhat a může se v klidu věnovat své práci.
Porsche odstartovalo tento ambiciozní program již v roce 2017, ovšem až v tomto a následujícím roce se má speciální vybavení postupně rozšiřovat do všech 189 poboček Porsche na území USA.
„Tech Live Look je vítaným typem digitálních inovací Porsche, neboť zvyšuje kvalitu servisu, který můžeme zákazníkům poskytnout," cituje web CarScoops prezidenta Porsche Cars North Americam kterým je Klaus Zellmer.
„Díky rychlejšímu řešení problémů se mohou zákazníci našich dealerů rychleji vrátit za volant svých strojů. Díky komunikaci mezi techniky a experty současně roste kvalita a efektivita poskytovaného servisu."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?