V dřívějších dobách mohl být mechanikem téměř každý, kdo rozuměl motorům a měl cit pro techniku. Dnes už se ale mechanici neobejdou bez znalostí elektroniky, speciálních programů a samozřejmě speciálního vzdělání. Společnost Porsche však šla ještě dál a v současnosti učí své mechaniky pracovat s tzv. rozšířenou realitou, která by jim měla podstatně urychlit a zjednodušit práci.
Systém označovaný Tech Live Look, který automobilka v současnosti zavádí do praxe, by měl podle všeho urychlit čas potřebný k opravám až o 40 %, což rozhodně není zanedbatelné číslo. Technika přitom kombinuje pouze speciální brýle s kamerou a displejem, díky kterým se na náročných opravách mohou podílet dva mechanici vzdálení tisíce kilometrů.
Zoufalý technik, který si už neví rady, tak pouze zkontaktuje experta v sídle Porsche Cars North America (PCNA), nasadí si speciální brýle a v podstatě zahájí videohovor. Brýle pak přenáší k expertovi v sídle společnosti přesně to, co vidí mechanik. Ten má navíc volné obě ruce, což mu zásadně ulehčí práci.
Brýle, které jsou vybaveny kamerou, mikrofonem a sluchátky však mají ještě jednu skrytou vlastnost: miniaturní displej. Na ten může odborník z centra společnosti posílat mechanikovi nákresy, upravené fotky nebo rovnou části servisní příručky. Mechanik tak nemusí nikam odbíhat a může se v klidu věnovat své práci.
Porsche odstartovalo tento ambiciozní program již v roce 2017, ovšem až v tomto a následujícím roce se má speciální vybavení postupně rozšiřovat do všech 189 poboček Porsche na území USA.
„Tech Live Look je vítaným typem digitálních inovací Porsche, neboť zvyšuje kvalitu servisu, který můžeme zákazníkům poskytnout," cituje web CarScoops prezidenta Porsche Cars North Americam kterým je Klaus Zellmer.
„Díky rychlejšímu řešení problémů se mohou zákazníci našich dealerů rychleji vrátit za volant svých strojů. Díky komunikaci mezi techniky a experty současně roste kvalita a efektivita poskytovaného servisu."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.