Škoda Fabia patří již od první generace k nejpopulárnějším automobilům své třídy nejen v Česku, ale i v zahraničí. Její popularita jí však zaručuje i pozornost motoristických novinářů z celého světa, kteří neváhají najezdit tisíce kilometrů, jen aby odhalili, zda je Fabia skutečně tak dobrá, jak automobilka slibuje.
Jak náročné testy Fabia podstupuje ukázal i německý motoristický magazín Auto Bild, který dostal od mladoboleslavské automobilky Fabii Combi k dlouhodobému testu, který se protáhl na 2 roky. Za tu dobu stihla Fabia projet téměř celou Evropu, za jejím volantem se vystřídalo přes 40 řidičů a na tachometru naskočilo 106 000 kilometrů.
Jak byli redaktoři s Fabií spokojeni nevíme, ovšem jistě se to brzy dočteme v jejich magazínu. Pro nás je však zajímavější, že po skončení testu putovala prémiově vybavená před-faceliftová Fabia s 1.2 litrovým čtyřválcovým motorem TSI spojeným s automatickou převodovkou DSG zpět do Mladé Boleslavi, kde se do ní pustila parta techniků.
Ti rozebrali testovanou Fabii do posledního šroubku, neboť všechny komponenty následně podstoupí prohlídku v DEKRA, tedy evropském automobilovém inspekčním středisku sídlícím v Berlíně. Rozborce Fabie byl přítomen i člověk z Auto Bildu, který měl dohlédnout, že všechny součástky budou pocházet z rozebrané Fabie. Kromě toho navíc došlo i na vyskládání všech součástek z automobilu na bílé plátno s bílým pozadím, díky čemuž došlo k vytvoření velmi působivé fotky.
Podle Motor1 měla škoda uvést, že rozebraná Fabia Combi poté zamíří i se všemi součástkami zpět do Německa, kde bude darována odborné škole. Studenti tak dostanou možnost celý automobil znovu složit a poté ho budou moci využívat ke studijním účelům.
Samotný model Škoda Fabia se dočkal začátkem roku drobného omlazení, které si odbylo svou premiéru na ženevském autosalonu. Úpravy jsou však jen drobnějšího ražení a nejvíce se projevily na nové masce se stylovými světlomety. Drobné změny se pak udály v nabídce motorů, příslušenství a vnitřní výbavy, která nyní nabídne například 2 USB porty pro zadní cestující nebo praktickou svítilnu v kufru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.