Škoda Fabia patří již od první generace k nejpopulárnějším automobilům své třídy nejen v Česku, ale i v zahraničí. Její popularita jí však zaručuje i pozornost motoristických novinářů z celého světa, kteří neváhají najezdit tisíce kilometrů, jen aby odhalili, zda je Fabia skutečně tak dobrá, jak automobilka slibuje.
Jak náročné testy Fabia podstupuje ukázal i německý motoristický magazín Auto Bild, který dostal od mladoboleslavské automobilky Fabii Combi k dlouhodobému testu, který se protáhl na 2 roky. Za tu dobu stihla Fabia projet téměř celou Evropu, za jejím volantem se vystřídalo přes 40 řidičů a na tachometru naskočilo 106 000 kilometrů.
Jak byli redaktoři s Fabií spokojeni nevíme, ovšem jistě se to brzy dočteme v jejich magazínu. Pro nás je však zajímavější, že po skončení testu putovala prémiově vybavená před-faceliftová Fabia s 1.2 litrovým čtyřválcovým motorem TSI spojeným s automatickou převodovkou DSG zpět do Mladé Boleslavi, kde se do ní pustila parta techniků.
Ti rozebrali testovanou Fabii do posledního šroubku, neboť všechny komponenty následně podstoupí prohlídku v DEKRA, tedy evropském automobilovém inspekčním středisku sídlícím v Berlíně. Rozborce Fabie byl přítomen i člověk z Auto Bildu, který měl dohlédnout, že všechny součástky budou pocházet z rozebrané Fabie. Kromě toho navíc došlo i na vyskládání všech součástek z automobilu na bílé plátno s bílým pozadím, díky čemuž došlo k vytvoření velmi působivé fotky.
Podle Motor1 měla škoda uvést, že rozebraná Fabia Combi poté zamíří i se všemi součástkami zpět do Německa, kde bude darována odborné škole. Studenti tak dostanou možnost celý automobil znovu složit a poté ho budou moci využívat ke studijním účelům.
Samotný model Škoda Fabia se dočkal začátkem roku drobného omlazení, které si odbylo svou premiéru na ženevském autosalonu. Úpravy jsou však jen drobnějšího ražení a nejvíce se projevily na nové masce se stylovými světlomety. Drobné změny se pak udály v nabídce motorů, příslušenství a vnitřní výbavy, která nyní nabídne například 2 USB porty pro zadní cestující nebo praktickou svítilnu v kufru.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).