Elektromobily jsou na silnicích už pár let a tak není divu, že některé modely stihly najet poměrně vysoký počet kilometrů. Praktické zkušenosti zatím v případě takových vozů schází, proto nás zajímá každý jednotlivý případ. Tentokrát se podíváme na zoubek pravděpodobně nejvíce ojeté Tesle Model S na britských ostrovech.
Nájezd 160 000 kilometrů není u konvenčních automobilů ničím neobvyklým a často se v praxi setkáváme i s vozy, které mají na tachometru daleko přes 200 000 kilometrů. Nejojetější automobil na světě, Volvo P1800 z roku 1966, má přitom na svém tachometru přes 4,8 milionu kilometrů.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Proč tedy tolik povyku kolem Tesly, která má nakrouceno jen něco málo přes 160 000 kilometrů? Protože se stále jedná o něco nového a relativně neobvyklého. Výrobci elektromobilů sice slibují vyšší spolehlivost díky nižšímu počtu dílů, ovšem obavy panují kolem kapacity baterií.
Britský motoristický magazín "Car magazine" si proto na nějaký čas vypůjčil Teslu Model S P85 z roku 2013, která ve službách společnosti Chargemaster, největší britské společnosti budující elektrické nabíječky, najela přes 161 000 kilometrů.
Car Magazine věnoval kontrole vozu a jeho funkčnosti obsáhlý prostor, ovšem to nejdůležitější je téměř na konci. Pohonný systém elektromobilu byl prakticky bez závad. Dojezd sice poklesl o cca 16 kilometrů, ovšem to není při původním dojezdu přes 420 km velký problém. Při jízdě samotné se však měl zesílit typický zátah zadního elektromotoru.
Pokud se podíváme i na hodnocení méně důležitých detailů, pak lak vozu byl v celkem dobré kondici, ačkoliv už se na něm za několik let objevila řada škrábanců. Interiér byl evidentně kvalitně a často udržovaný, ovšem i tak se na koženém čalounění začaly objevovat známky únavy. Ve výsledku se však v interiéru ani exteriéru neobjevily žádné větší problémy.
Velkým esem v rukávu Tesly však byl a je ohromný infotainment ve středu palubní desky. Ten stále funguje výborně a jeho reakce jsou bryskní, ačkoliv jeho rozlišení za ty roky, ve srovnání s konkurencí, už nepůsobí tak ohromujícím dojmem.
Ve výsledku se Tesla Model S P85 potvrdila jako velice slušný "držák," který dokáže odvést svou práci i v delším časovém horizontu a s vyšším nájezdem. Překvapením byl jen minimální pokles kapacity baterie.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?