Jezdíte s podhuštěnou pneumatikou? Velký bratr to uvidí

-mao / AutoRoad.cz, 17. dubna 2018, 10:15 Aktualizováno 17.4.2018, 13:28 Google+

Automobilka Bugatti má na své nástěnce hrdě vystaveno hned několik světových prvenství - a jedním z těch skutečně působivých jsou první systémy telemetrie na produkčních silničních automobilech. Díky desítkám různých senzorů tak v centrále Bugatti tisíce kilometrů daleko vědí, že vám například uchází vzduch z levého zadního kola.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové extrémní Bugatti Chiron Sport

Nové extrémní Bugatti Chiron Sport | foto: Bugatti

Sdílejte článek

V roce 2004 byla Bugatti vůbec první automobilkou, která dokázala majitelům extrémního Veyronu nabídnout systém telemetrie. Díky systému, který se inspiroval v závodech Formule 1 nebo DTM, tak lidé v centrále automobilky mohou monitorovat stav vašeho automobilu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

A zatím co u modelu Veyron byl tento systém spíše v plenkách a monitoroval jen základní údaje, u modelu Chiron už se bavíme o 10 000 signálech z různých čidel a senzorů. A jediné, co je k funkčnosti systému zapotřebí, je obyčejný signál mobilní sítě.

Zní to až neuvěřitelně a někomu to může přijít jako zbytečné šmírování, nicméně automobilka tak dělá pouze na přání a hlavně ku prospěchu zákazníka. Ostatně nikdy není na škodu, když tým odborníků hlídá stav onoho úchvatného 8-litrového motoru, sedmistupňové dvouspojkové převodovky nebo méně důležitých komponent, jako je multimediální systém nebo klimatizace.

O kontrolu údajů se stará eskadra tří speciálně vyškolených zaměstnanců, kteří mají přezdívku "Flying doctors". Každý z těchto doktorů má na starosti svůj trh (Evropa & Rusko, Střední Východ & Pacifik, Severní Amerika) a každý z těchto speciálně vyškolených odborníků má navíc odbornou podporu jak z centrály automobilky v Molsheimu, tak od 34 dealerství a servisů umístěných po celém světě.

O přenos dat se stará malá hliníková krabička o rozměrech 140 mm na šířku, 50 mm na výšku a 100 mm na délku, která odesílá data přímo do počítačů Bugatti. Kromě odesílání dat telemetrie z Veyronu a Chironu však umí krabička i data přijímat. Automobilka vám tak snadno může provést aktualizaci některých systémů, nebo upravit konfiguraci vozu pro lepší zážitek z jízdy.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jezdíte s podhuštěnou pneumatikou? Velký bratr to uvidí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes-Maybach Ultimate Luxury

SUV s karosérií limuzíny? Nový Mercedes-Maybach šokuje svět

Pražský Delahaye 135 M Cabriolet s karoserií Figoni & Falaschi

Z pražské garáže mezi nejcennější vozy světa? Delahaye 135 M Cabriolet uchvátil svět

Ilustrační foto

EU schválila bič na automobilky. Trestat se bude ve velkém. Kdo to odnese?

Speciálně upravená Toyota Auris závodí v sérii Formula Drift

Místo nákupní taškou dveřmi napřed! U Aurisu nezůstal po přestavbě kámen na kameni

Prototyp Audi e-tron dostal několik zásahů bleskem

Hromosvod místo zásuvky? Audi zkusila nabíjet prototyp elektromobilu bleskem

Parkování v Hong Kongu (Ilustrační foto)

Nejdražší parkovací místa na světě. Čím jsou tak výjimečná?

reklama
reklama

Doporučujeme

Volvo XC90

Nejbezpečnější auto na silnicích? V Británii mají jasno, za 16 let ani jedna…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zetor vyrábí levný, jednoduchý a úsporný traktor. Proč ho neuvidíme u nás?

  2. Největší sedan na světě? Sovětský MAZ-541 měl motor z tanku a tahal letadla

  3. Česká policie nasadila do akce nové stroje. Tohle jsou nejlepší a nejděsivější auta, jaká můžete potkat

  4. Nejelegantnější auto všech dob? Streamliner vznikl před 70 lety, většinu času však chátral

  5. Nové auto pro Putina? Ruská luxusní limuzína je trezor na kolech

  6. Dřevěné písty v motoru Lady? Další ruský experiment

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud