Auris má změnit svět rodinných vozů, jak toho chce Toyota dosáhnout?

-mao / AutoRoad.cz, 6. dubna 2018, 16:30 Google+

Největší zájem médií i veřejnosti na motoristickém veletrhu v Ženevě většinou budí sportovní vozy a futuristické koncepty. Že stejný ohlas vzbudí i rodinný vůz, to by čekal málokdo. Letos se to povedlo novému modelu Toyota Auris. V čem se skrývá jeho tajemství?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Toyota Auris

Nová Toyota Auris | foto: Toyota

Sdílejte článek

Verze Aurisu na rok 2019 totiž dostala stejný “hi-tech kabát”, jaký už nosí modely Prius nebo C-HR. Je jím architektura, která představuje způsob, jak docílit stabilní konstrukce, jisté, dynamické jízdy a neotřelého designu.

Architekturu Toyota New Global Architecture (TNGA) automobilka poprvé představila u modelu Prius v roce 2015, kdy se také zavázala, že ji postupně dodá všem svým modelům. Následně byl na stejné platformě GA-C vybudován crossover Toyota C-HR a Prius s hybridním pohonem. Americká Toyota Camry má obdobnou platformu, jen větší. V budoucnu má být platforem TNGA celkem pět. Nyní se GA-C stala základem pro další významný milník - novou generaci Toyoty Auris ohlášenou na rok 2019.

Odvážnější design

Konstrukce navržená tímto způsobem zajistí výraznou tuhost karoserie, nízko umístěné těžiště a umožní také snížené umístění masky. V praxi to znamená, že designéři dostali nebývalou volnost při tvorbě karosérií, které tak mohou být odvážnější než kdy jindy. Snad nejzřetelněji je to patrné na Toyotě C-HR – novém crossoveru, který se objevil v nabídce Toyoty v roce 2016.

Nový Auris jede ve stopách prvního crossoveru Toyoty, ale i Camry nebo obou Priusů. Třetí generace v Evropě oblíbeného kompaktu sedí nízko, má atletičtější siluetu a dynamičtější profil. Pozornost upoutá rovněž nový vzhled mřížky a předních světel.

Lepší výhled i jízdní vlastnosti

Nová Toyota Auris je díky delšímu rozvoru náprav o 40 mm delší než předchozí model. Vůz je také o 23 mm nižší a má o 47 mm níže umístěnou masku, což je přímý důsledek využití architektury TNGA. Proto je její silueta dynamičtější a řidič má větší zorné pole směrem dopředu.

TNGA zlepší rovněž jízdní vlastnosti a usnadní ovládání vozu, zvýší i jeho stabilitu. Díky tuhé konstrukci, dobrému vyvážení a nízko umístěnému těžišti nebude narušena jistota řízení v zatáčkách.

Jak to funguje?

Architektura TNGA definuje místo a způsob upevnění jednotlivých komponentů, motorem počínaje a sedadly konče. To usnadňuje projektování nových modelů. Podle dřívější koncepce museli projektanti sami s milimetrovou přesností vypracovat rozmístění prvků, jako jsou pedály, sloupek volantu nebo sedadla, a současně se snažit samostatně vytvořit co nejpohodlnější a maximálně ergonomický interiér.

Nyní si vyberou jedno z přesně definovaných, nejefektivnějších uspořádání. Neznamená to však, že bude každá nová Toyota vypadat stejně jako ty předešlé. Právě naopak – prakticky žádné modulové prvky definované v architektuře TNGA nejsou pro uživatele viditelné a jejich optimální rozmístění poskytuje designérům dost svobody na to, aby při práci na návrhu interiéru nemuseli mít starost o ztrátu ergonomie.

img-responsive

Nový Auris byl postaven na moderní platformě, kterou využívají i modely C-HR nebo Prius | foto: Toyota

Strategie dvou hybridů

Toyota Auris se bude vyrábět v továrně Toyota Manufacturing UK v Derbyshiru. Půjde zároveň o první model Toyoty nabízený v Evropě se dvěma hybridními pohony: jednotkou známou z Toyoty Prius s motorem 1,8 l o celkovém výkonu 122 koní a zcela novou soustavou s motorem 2,0 l, jež poskytne řidiči celkem 180 koní.

Toyota investovala 240 milionů liber na zavedení technologie výroby TNGA v anglické továrně, která je, podobně jako architektura automobilu, rovněž založena na modulárním systému zvyšujícím pružnost výrobních linek a usnadňujícím modifikování modelu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Auris má změnit svět rodinných vozů, jak toho chce Toyota dosáhnout?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Arteon

Volkswagen chystá paletu ostrých modelů! Arteon, T-Roc a Tiguan R mají dorazit ještě letos

Prostřednictvím funkce Marketplace se dá v automobilech Chevrolet zaplatit palivo u společnosti Shell bez opuštění vozu

Revoluce u čerpacích stanic? Při placení už nebude potřeba vytáhnout paty z auta

černý kouř

Bílý, modrý, černý kouř z výfuku. Kdy je nutné situaci řešit?

Toyota Corolla

Osvědčené ojeté vozy na trhu? Tohle jsou modely, které se nesypou

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen brzy představí svůj nejostřejší elektromobil, I.D. R Pikes Peak zahájí novou éru značky

Project Cortege

Nové auto pro Putina? Ruská luxusní limuzína je trezor na kolech

reklama
reklama

Doporučujeme

Pneumatiky plněné betonem se v praxi příliš neosvědčily

Pneumatiky plněné betonem? Ruský nápad je skutečný Rock'n Roll, jen moc…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zetor vyrábí levný, jednoduchý a úsporný traktor. Proč ho neuvidíme u nás?

  2. Největší sedan na světě? Sovětský MAZ-541 měl motor z tanku a tahal letadla

  3. Nejelegantnější auto všech dob? Streamliner vznikl před 70 lety, většinu času však chátral

  4. Dřevěné písty v motoru Lady? Další ruský experiment

  5. Plagiáty filtrů pevných částic? Pravda je mnohem komplikovanější

  6. Start-Stop systémy, jsou vůbec k něčemu dobré nebo jen škodí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud