Subaru už s manuálem asi nekoupíte. Proč tvrdí, že je to v našem zájmu?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. března 2018, 15:30 Google+

Subaru v současnosti nabízí manuální převodovky u většiny modelů, ovšem vzhledem k většímu zaměření na bezpečnost se zdá, že by manuální převodovky mohly z nabídky postupně zmizet. Ptáte se, jak může manuální převodovka ohrozit bezpečnost? Sama o sobě nijak, ovšem pokud nekomunikuje s další technikou, pak výrazně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Subaru BRZ STI Sport

Subaru BRZ STI Sport | foto: Subaru

Sdílejte článek

Prozatím se nejedná o oficiální informaci, ovšem podle motoristického webu Auto Express by snaha Subaru o stavbu nejbezpečnějších automobilů světa mohla "zabít" manuální převodovky proto, že nejsou kompatibilní s jinak propracovaným bezpečnostním systémem EyeSight.

Právě na něm jsou závislé funkce jako adaptivní tempomat, udržování jízdního pruhu, před-kolizní nouzové brzdění, atd. Aby však řídící jednotka vozu mohla tyto funkce ovládat, potřebuje mít úplnou kontrolu i nad převodovkou - a to s manuálním řazením není možné.

Během ženevského autosalonu pak Chris Graham z britského zastoupení automobilky Subaru redaktorům prozradil, že si není jist kompatibilitou mezi systémem EyeSight a manuálními převodovkami. Nikde se navíc neproslýchá, že by automobilka nabídla bez systému EyeSight nebo naopak EyeSight s manuálem.

Graham navíc dodal, že má pocit, že dlouhodobá budoucnost se ponese ve znamení převodovek Lineartronic s systému EyeSight. Další existenci modelů s manuální převodovkou pak označil za nepravděpodobnou, neboť automobilka se snaží vytvořit si image nejbezpečnějších automobilů na trhu - a vozy s manuálem by tuhle image mohly kazit.

Nechceme soudit, jak moc zvoní manuálním převodovkám v Subaru hrana, ale upřímně doufáme, že pokud se BRZ dočká nástupce, pak bude opět přenášet výkon na zadní kola přes manuální převodovku. Totéž bychom pak očekávali i u dalších ostrých modelů které posílají výkon na všechna čtyři kola. Tedy pokud se ještě nějakých takových dočkáme..

Vytisknout

Diskuze: Subaru už s manuálem asi nekoupíte. Proč tvrdí, že je to v našem zájmu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Beetle

Nejprodávanější auta? V top 10 se pořád drží Brouk i Žigulík

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud