Před několika týdny se na internetu objevily fotografie, na kterých je zachycena Tesla Model 3, jejíž řidič narazil v rychlosti okolo 96 km/h do stojícího automobilu na. První reakce bezpečnost vozu vychvalovaly, ovšem s odstupem času začínají na povrch vyplouvat detaily, které již nejsou tak pozitivní.
První skutečně vážná nehoda Tesly Model 3 se odehrála před několika týdny, kdy řidič černého elektromobilu narazil v rychlosti 60 mph (cca 96 km/h) do stojícího vozu. Fotografie vozu, jehož přední část byla značně poškozená, pak během pár hodin skončily na téměř každém motoristickém webu či fóru. Včetně amerického Redditu.
A právě na Redditu se před časem objevila i reakce samotného řidiče vozu, který z nehody vyvázl bez vážnějších poranění. Během nehody však přišel na pochybení, se kterým by automobilka nejspíš měla co nejrychleji něco udělat. Začněme ale popořadě.
Řidič modré Tesly nejprve vychválil její kvalitu, neboť jak mu na místě nehody řekli záchranáři, ve většině jiných aut by dopadl podstatně hůř a možná by ani nepřežil. Takhle ale skončil pouze s nateklým kotníkem, do kterého se uhodil o jeden z pedálů. Krátce po nehodě si tak prý okamžitě objednal novou Teslu Model 3.
Jeho stížnost však směřuje na centrální displej, který v Modelu 3 zobrazuje všechny informace. Během nehody totiž jeho spolujezdkyně do displeje narazila rukou, což vedlo k jeho roztříštění. Spolujezdkyně utržila poměrně ošklivé řezné rány na ruce a displej se nedal použít. Displej je přitom potřeba i k otevření schránky před spolujezdcem, kde měl majitel vozu uloženy dokumenty pro pojišťovnu. Navzdory tomu však řidič označil vůz za fenomenální a dodal, že Tesle vděčí za svůj život.
Adding software feature to open glovebox automatically when car comes to a stop after a crash. Will look at bonding a thin plastic sheet to the front or back of screen.
— Elon Musk (@elonmusk) 16. února 2018
Tato zpráva neunikla ani Elonu Muskovi, výkonnému řediteli Tesly, který na Twitteru zareagoval během pár hodin. Podle jeho slov už se společnost na problém zaměřila a hodlá ho vyřešit potažením displeje tenkou plastovou folií, která zabrání roztříštění. Pomocí soft-ware úprav pak také dojde na modifikaci otvírání schránky, která se po nehodě sama automaticky otevře.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.