Po rekordních ztrátách na konci posledního čtvrtletí minulého roku bylo třeba, aby Elon Musk opět předstoupil před investory a zmírnil jejich obavy. Všichni totiž dobře vědí, že úspěch celé automobilky nyní záleží na jediném modelu, jehož výroba však stále vázne. Po doručení speciální zásilky z Německy by se to ale mělo změnit.
Automobilka Tesla vkládá do Modelu 3 velké naděje, ovšem po provozních problémech, které během minulého roku výrazným způsobem zpomalily výrobu, se nyní všichni ptají, co bude dál. Elon Musk proto musel předstoupit před investory i veřejnost aby poodhalil, že jedna z klíčových součástek řešení už je připravená, jen leží na opačné straně Atlantického oceánu.
Podle webu Automotive News je řeč o nové automatické lince na skládání bateriových modelů pro elektromobily Tesla, kterou si společnost nechala na zakázku vytvořit v Německu. Samotný stroj by už ale měl být hotov a nyní pouze zbývá dopravit ho z Německa do továrny v Nevadě.
Ještě předtím však musí být stroj rozebrán, odeslán do Gigafactory, složen a následně musí být připraven na zapojení do provozu. Elon Musk, jakožto výkonný ředitel automobilky, ale zdůraznil, že není otázkou zda bude fungovat. Jde jen o to stroj rozebrat, přepravit a složit.
Přitom by si Tesla měla s touhle drobností pospíšit, neboť investorům již bylo přislíbeno, že koncem příštího měsíce se očekává zdvojnásobení současné produkce modelu 3. Na velký přesun linky z Německa do USA tak má společnost poměrně krátký čas.
Bez nové linky je totiž docela nepravděpodobné, že by se povedlo vysoké cíle realizovat. Pokud by se ale opravdu podařilo linku sehnat a přepravit, pak bychom se mohli skutečně brzy dočkat velkého nárůstu produkce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?