Tatra Wildfire? Unikátní speciál zapomněli na letišti v Africe

AutoRoad.cz, 26. ledna 2018, 15:38 Google+

Automobilka Tatra ve své historii vytvořila mnoho zajímavých nebo unikátních strojů. Jedním z nich se stala i speciální hasičská cisterna Tatra Wildfire, která měla sloužit v nehostinných oblastech světa, včetně USA. Nakonec však skončila zapomenuta na letišti v JAR.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 28.01. 13:45) Napište svůj názor
Tatra Wildfire

Tatra Wildfire | foto: facebook

Sdílejte článek

Hasičský speciál Tatra Wildfire vznikl koncem devadesátých let díky spolupráci automobilky Tatra a společnosti THT Polička, která se zabývá výrobou a úpravou nástaveb hasičských vozů. Jeho hlavním účelem měla být schopnost zasáhnout v nepřístupném terénu a složitých klimatických podmínkách.

Jako podvozek vozu byl zvolen model Tatra 816 6ZVR86 8×8.1R, jinak známý jako LIWA. Nástavbu zhotovila výše zmíněná společnost THT Polička. Označení automobilu znělo: CAS K 36 Wildfire.

Aby byl vůz schopen přepravit velké množství vody napříč složitým terénem v těžkých klimatických podmínkách, byl pod jeho kapotu usazen německý osmiválec DEUTZ o výkonu 400 kW (544 k) o objemu 15.874 ccm. Díky chlazení kapalinou byl tento motor schopen pracovat až při teplotách 50° C. Pro snadnou manipulaci a větší šanci úspěchu v USA dostal vůz automatickou šestistupňovou převodovku Twin Disc, která byla zabudována přímo do jeho centrální roury.

Díky jejímu použití si Tatra zachovala skvělé jízdní vlastnosti i přijatelný komfort na silnici i v terénu. Osové a mezinápravové diferenciály byly vybaveny uzávěrkami. V sériovém stavu byl vůz pro co nejlepší vlastnosti vybaven pneumatikami Michelin 16.00 R 20 XZL. Všechna kola navíc disponovala centrálním dofukováním.

Konstrukce s pohonem 8x8 umožňovala velké zatížení, díky čemuž cisterna pojala 11.000 litrů vody a 500 litrů pěnidla. Posádka byla limitována maximálně 3 osobami, přičemž třetí sedadlo bylo pouze nouzové. I přes své rozměry, kapacitu a váhu takřka 30 tun měla Tatra skvělé jízdní vlastnosti. Maximální rychlost činila až 115 km/h  a její stoupavost byla omezena pouze přilnavostí pneumatik.

Ačkoliv Tatra převážela i hadice pro klasické hašení, její hlavní zbraní byla dálkově ovládaná proudnice o průtoku 570 až 4500 l/min s dostřikem až 65 metrů. K vlastní ochraně vozů slouží 3 trysky v přední a 3 trysky v zadní části.

Po svém vzniku byl vůz testován na několika kontinentech. Podle webu Požáry.cz například v USA prošel testy na výbornou, pro místní hasiče však nebyl dostatečně pochromovaný, červený a "americký". Po několika dalších testech došlo i na testování v Jihoafrické republice, kde jediná vyrobená Tatra Wildfire napevno zakotvila na místním letišti Wonderboom ve městě Pretoria. Poslední její fotky pochází z roku 2011. Ačkoliv jsme se pokoušeli kontaktovat i tamní záchrannou službu s dorazem na další osud vozu, odpovědi se nám však nedostalo.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Tatra Wildfire? Unikátní speciál zapomněli na letišti v Africe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 28.01.2018 13:45 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Unikátní obrněné vozidlo Sizaire-Berwick

Obrněnec poháněný vrtulí? Snaha překonávat pouště skončila vojenským fiaskem

Princ Harry a Meghan Markle za volantem Land Roveru Discovery

Autoškola pro královskou rodinu? Meghan Markle čeká kurz řízení od zvláštních agentů

Výroba nové generace Fordu Focus v německém závodě Saarlouis

VIDEO: Jak probíhá výroba nového Fordu Focus? Unikátní pohled do německého závodu Saarlouis

Demonstrace autonomního vozidla společnosti Mobileye se na světelné křižovatce změnila ve fiasko

Samořiditelné vozidlo jedoucí na červenou? Prezentace pro televizi skončila fiaskem

Nepříliš oslnivý výkon předvedly brzdy Modelu 3 i na závodním okruhu

Tesla Model 3 má pořádný problém. Kratší brzdnou dráhu má i stará Lada

Ilustrační foto

Emise v Evropě poprvé vzrostly. Nárůst zaznamenala i Škoda, nejekologičtější byla Toyota

reklama
reklama

Doporučujeme

Nová reklama Audi poukazuje na přednosti pohonu všech Quattro na každém povrchu

Reklama na Audi bez aut? Místo Quattra se objevil lyžař na poušti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Škoda Karoq 1,0 TSI - Budoucnost tří válců? Statistiky mluví jasně

  2. Chris Brown vyvezl své pozlacené Lambo, extravagantní vkus nezapře

  3. Škoda Octavia s nájezdem 695 000 km? Technik nevěřícně žasl nad její kondicí

  4. Auto, které nelze převrátit? Tesla si z crash testu odnáší světové prvenství

  5. Znáte nejdražší SUV světa? Ta nejvzácnější vlastní jediný člověk, Rolls-Royce je až šestý

  6. Zetor vytáhl do boje, obrněnec Gerlach najde uplatnění v každé moderní armádě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud