Sněhové řetězy na tlačítko? Chevrolet bojoval se zimou originálně, zákazníky však nezaujal

-mao / AutoRoad.cz, 22. ledna 2018, 13:56 Aktualizováno 22.1.2018, 14:46 Google+

Velké těžké stroje, vysoký výkon, náhon zadních kol a žalostné pneumatiky - asi tak se dají shrnout americké vozy vyráběné v průběhu šedesátých let. Není proto divu, že první automobilkou prodávající "automatické sněhové řetězy" se stal právě americký Chevrolet, jehož zlepšovák měl velký potenciál. U zákazníků se však bohužel neujal

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 28.01. 10:56) Napište svůj názor
Chevrolet nabízel již v šedesátých letech zabudované tekuté sněhové řetězy

Chevrolet nabízel již v šedesátých letech zabudované tekuté sněhové řetězy | foto: General Motors

Sdílejte článek

Američané zažívají v posledních týdnech obzvláště krutou zimu, která už si vyžádala svou daň na stovkách pomačkaných náraznících, poškozených podvozcích a obouchaných karoseriích. Není proto divu, že se řada Američanů dívá zpět do historie na výmysly, kterými jejich předci pohrdli.

Jedním z těch kdysi nedoceněných výmyslů byl i systém tekutých sněhových řetězů, které se daly aplikovat z interiéru vozu. Nemyslíme tím však žádné vyklánění se z okénka a riskování úrazu. Chevrolet totiž přišel se systémem, který působil jak z jiného světa. Po zmáčknutí tlačítka totiž došlo k aplikaci tekutých řetězů na pneumatiky a řidič tak dostal mnohonásobně větší přilnavost i na ledu.Tak alespoň hovoří reklamní spot na příplatkovou výbavu vozů Chevrolet z roku 1969, který před časem zveřejnil web Jalopnik.

Příplatková výbava s označením "V75" byla dostupná prakticky pro všechny automobily Chevrolet z roku 1969, tedy s výjimkou modelů kombi a El Camino, kam nebylo možné tyto systémy schovat. Jak dobře tyto systémy fungovaly bohužel nevíme, ovšem jejich budoucnost zabil nezájem ze strany zákazníků. Podle webu Hagerty však bylo tímto systémem vybaveno během roku pouze 2600 automobilů.

Z dnešního pohledu je však nápad Chevroletu skutečně úctyhodný, zvlášť vezmeme li v úvahu jak primitivní byly tehdy pneumatiky a asistenční systémy ve vozech. V dnešních dnech je však jasné, že kvalitní zimní pneumatiky odvedou několikanásobně lepší práci, než podobné "tekuté sněhové řetězy".

Podle některých majitelů výkonných modelů Chevelle však nemuselo být špatným nápadem umístit do prostoru s nádobkou na aerosol dýmovnici či stroj na dým a předvádět tak "působivé pálení gum" na stisknutí jediného tlačítka.

Reklama na Chevrolet Caprice z roku 1969 (1:03) | zdroj: youtube.com

Vraťme se ale k samotnému Chevroletu, pro který bylo dobro jeho zákazníků vždy na prvním místě, jak dokazuje dobová reklama. Kromě automatických tekutých sněhových řetězů na tlačítko nabízela automobilka i vyhřívání zadního skla, topení udržující teplotu nebo chytrý zámek volantu a řadící páky.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Sněhové řetězy na tlačítko? Chevrolet bojoval se zimou originálně, zákazníky však nezaujal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 28.01.2018 10:56 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Amarok

Nejvýkonnější Volkswagen Amarok? Pick-upy s novým motorem už sjíždí z pásu, známe jejich ceny

Kompletní rozborka Škody Fabie Combi s nájezdem 106 427 km

Ojetá Fabia rozebraná do posledního šroubku? Tohle se často nevidí

Elon Musk (autor: Maurizio Pesce)

Česká stopa v Muskově impériu? Jeho nový projekt ponese název Pravda

Autonomní Volvo XC90 společnosti Uber srazilo ve městě Tempe chodkyni, ta svým zraněním podlehla

Uber dostihly následky tragické nehody, co všechno se změní?

Nové BMW X5 je testováno za polárním kruhem i v Jihoafrické republice

Jak se testuje nové BMW X5? Tohle rozhodně nezvládne každé SUV

Fritz von Opel v experimentálním vozidle Opel RAK2

Starý Opel poháněný raketami? Tenhle stroj lámal rekordy už před 90 lety

reklama
reklama

Doporučujeme

Děsivě vypadající situace na dálnici při rychlosti 144 km/h. Posádka může být vděčná za rychlé reakce řidiče

VIDEO: Ve 144 km/h ztratil kontrolu nad vozem, před katastrofou zachránily pár…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Škoda Karoq 1,0 TSI - Budoucnost tří válců? Statistiky mluví jasně

  2. Chris Brown vyvezl své pozlacené Lambo, extravagantní vkus nezapře

  3. Auto, které nelze převrátit? Tesla si z crash testu odnáší světové prvenství

  4. Škoda Octavia s nájezdem 695 000 km? Technik nevěřícně žasl nad její kondicí

  5. Jak dlouho trvá ukrást nový prémiový automobil? Kamerový záznam majitele šokoval

  6. Tatra 77 jako tajná zbraň odboje? V tomhle autě zemřelo víc nacistických důstojníků než v zákopech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud