Vybila se vám v autě mrazem baterie? Postup, kterým ji oživíte

AutoRoad.cz, 28. prosince 2017, 10:34 Google+

Je zima a zrovna je nutná cesta autem. Rychlý pohled na předpověď říká, že venku už několikátou noc mrzlo a celý den sněží. Zkrátka podmínky, do nichž by ani psal nevyhnal. Jenže, autem zkrátka musíte odjet. Odhrabete z něj sníh, odmrazíte okna a zrcátka a chcete vyrazit. Jenomže, baterie je vybitá. Co v takovém případě dělat?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 29.12. 22:02) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Základem pro hladký start v zimním počasí je mít kvalitní autobaterii. Vůbec nejlepší je v případě hodně tuhých mrazů baterii z vozu, po dobu jeho nepoužívání, vyndat a nechat na nějakém teplejším místě, kde nedojde k jejímu extrémnímu opotřebení a následnému vybití (nebo parkovat v garáži).

Pokud už baterie ve voze zůstala a nejste si jistí, že vám dovolí nastartovat, je potřeba co nejvíce maximalizovat její výkon. To jde jednoduše tak, že vypnete všechny elektronické přístroje, a to včetně rádia, světel nebo topení.

Pak zkuste po dobu asi 20 sekund otočit klíčkem v zapalování. Pokud v tuto chvíli auto nestartuje, počkejte několik minut a proces s klíčkem opakujte. Důležité je také dbát na správnou práci s plynovým pedálem. U starších automobilů s karburátorem proto ještě v zaparkovaném automobilu mírně sešlápněte plynový pedál, čímž vženete trochu paliva do sání a celému startovacímu procesu pomůžete.

U automobilů novějších se vstřikováním paliva však proces s plynovým pedálem nedělejte. Pokud však auto stále nestartuje a proceduru s klíčkem a případně i plynovým pedálem jste vyzkoušeli několikrát (doporučuje se maximálně třikrát), je potřeba přejít k dalšímu kroku.

Tím může být pohled do manuálu, kde by měl být popsán postup pro studený start toho konkrétního vozu. Ne vždycky je ale manuál při ruce, ke slovu tedy přijdou další metody. Jedna z nich nabádá k vytažení baterie a jejímu zahřátí, což je ale také doporučená prevence před jejím zamrznutím.

Proces nabíjení mimo vůz může zabrat i několik hodin, které ale ne vždy majitel vozu má, tím pádem přijdou ke slovu startovací kabely. A (většinou) samozřejmě také nějaká dobrá duše s automobilem podobného výkonu. Obě auta musí být zaparkovaná co nejblíže sobě, aby kabely dosáhly od jedné baterie ke druhé.

Nejprve je podle Besipu nutné připojit kabel, nejčastěji červený, na plusový pól vybité baterie a jeho druhý konec na plusový pól nabité baterie. Posléze druhý kabel, nejčastěji černý, připojíme na minusový pól nabité baterie a jeho druhý konec na kostru motoru auta s vybitou baterií. Následuje start nejprve nabitého vozu, který tak nabije „mrtvou“ baterii.

Po nějaké chvíli nastartujte i vůz s vybitým akumulátorem. Kabely odpojujte ve chvíli, kdy oba motory běží, především ale v opačném pořadí. To znamená nejprve od kostry motoru a pak od plusového pólu. Původně vybitou baterii je pak dobré dobít nejméně hodinovou jízdou. V některých případech se také doporučuje akumulátor úplně vyměnit za nový.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vybila se vám v autě mrazem baterie? Postup, kterým ji oživíte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 29.12.2017 22:02 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Honda Civic desáté generace přichází na náš trh.

Honda prohnala Civic i Jazz přísnějšími testy spotřeby a emisí. Jak dopadly?

Tupolev A-3 (foto: Varga Attila)

Tupolev A-3 "Naděžda": Ruský způsob, jak zachraňovat sestřelené piloty i ztracené kosmonauty

Chevrolet nabízel již v šedesátých letech zabudované tekuté sněhové řetězy

Sněhové řetězy na tlačítko? Chevrolet bojoval se zimou originálně, zákazníky však nezaujal

Děsivě vypadající situace na dálnici při rychlosti 144 km/h. Posádka může být vděčná za rychlé reakce řidiče

VIDEO: Ve 144 km/h ztratil kontrolu nad vozem, před katastrofou zachránily pár jen rychlé reakce

Ilustrační foto

Jak vypadají nejdelší dálnice světa? Mnohem lépe, než "krátká" česká D1

Ilustrační foto (Ukázka bezpečnostního asistenta Toyota Safety Sense)

Autonomní bezpečnostní systémy se vyplácí, už nyní výrazně snižují počty dopravních nehod

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda Felicia

Auto, které si zamiloval každý. Jak začala a kde skončila Škoda Felicia?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

  2. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  3. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  4. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  5. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

  6. Šestnáctiletý synek miliardáře prodal své Ferrari. Místo sporťáku si pořídil Rollse

reklama

Zprávy odjinud