DISKUZE K ČLÁNKU

Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

Vzhledem k zimnímu počasí, které dokázalo zvláště v posledních dnech pořádně potrápit je toto téma více než aktuální. Ať už najdeme své auto pod peřinou sněhu, se zamrzlými skly a nebo dveřmi, všechny tyto situace svádí k jednomu - dostat se alespoň k řidiči, nastartovat, a pak si v klidu automobil řádně připravit k jízdě. Někdo myslí na motor, jiný si chce zase alespoň trochu prohřát interiér. Je to však správně?

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Nejlepší názory

» Heureux D. (Hlasovali 2 lidé) 16.12.2017 20:55
Pomale ohrati beru v zime vzdy. Kdyz predpokladam… »
» Ladislav P. (Hlasovali 2 lidé) 17.12.2017 06:56
Pamatuji ještě auta, která měla roletku před… »
» Miran (Hlasovali 2 lidé) 17.12.2017 16:33
Kdybys raději poslal tu adresu..Vždyt je úplně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

David B.

David B.

88.206.150.XXX
Já jsem se o tomto problému dříve bavil s prodejcem, u kterého jsem vůz pořizoval (konkrétně tento: https://www.rpz.cz/renault/ ) a ten mi tvrdil, že u novějších aut je motor vyvinut na to, aby mu tohle nějak zvlášť neškodilo a běžný uživatel si tak s tím nemusel dělat starosti...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Fel 1,6 mi v současných teplotách okolo nuly začne topit asi po 2 km jízdy, to má tak 50 - 60°C. Problém těchto aut je v tom, že nemají kohout na topení, tedy se nedá ohřívat motor na zkrácený okruh, jak to měly kdysi škodule. Proto se motor ohřívá relativně pomalu, přes výměník jde stále studený vzduch, kapalina tam není regulována termostatem nebo uzavíracím ventilem.

Měl jsem kdysi Š 120 LS, která se, nevím proč a nikdy jsem na to nepřišel, po GO motoru nezvykle rychle ohřívala, po cca kilometru jízdy jsem byl v zeleném, v zimě to trvalo o 300 m déle. Motor jezdil dobře, nežral, nepřehříval se. Ale proti jiným škodulím se ohříval nezvykle rychle. S láskou vzpomínám... 20

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Ano, protože jsou hloupější, než výrobce vozidel a využívají hloupost technicky nezdatných majitelů vozidel. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Tisícovky měly před chladičem vytahovací roletku, byla tam proto, aby se po nastartování příliš nevychlazoval chladič, protože vrtule stále běžela jako zběsilá. Akorát ji lidi málo používali, protože neměla kontrolku a zapomínali na ni, pak se motor hravě uhřál.
Problém topení u Š 1000 MB - Š 110 byl v umístění výměníku topení, který byl vzadu a teplo se vedlo tunelem dopředu, který ale nebyl tepelně izolovaný a vzduch se pak ochlazoval. Měl jsem první škoduli Š 100, ta měla takovou blbou závadu, že po nastartování sice začala dobře topit, ale pak něco v plechách karosérie luplo a začal mi na nohy foukat studený vzduch. Nenašel jsem co to dělá a proč to dělá. Kromě toho se stovky, které měly plechový chladič, při dálničním provozu přehřívaly, chladič měl špatný přenos tepla a pomohla až jeho výměna za měděný ze Š 110. U Š 742 přemístili chladič, který měl vyšší chladící výkon, dopředu (zbavili se hlučné vrtule, která odebírala výkon) a výměník topení se také přemístil pod přední okno. Auto se nedalo přehřát (pokud byl systém těsný a pracoval ventiilátor na chladiči). A pokud člověk správně manipuloval s páčkami topení a měl ho v pořádku a čistý výměník (bez prachu), auto topilo jako zběsilé. Pomáhali jsme tomu tak, že jsme vybírali termostaty a použily ten, který měl nejvyšší otvírací teplotu, klidně i na 87°C. Hledali jsme jak u různých výrobců, tak podle teploměru, hrneček s vodou na sporáku a chemický kalibrovaný teploměr. Motor šel lépe a topení bylo nepřekonatelné.
U Š 100 jsem vyhodil větrák a místo něj dal elektromotorek s vrtulí ze Žigula, k němu 55 A alternátor, termostat rpo větrák, zapínajícím na 83°C a vpravo dole vedle motoru se přidal do série nějaký chladič z čehokoli, který tam vešel, měl jsem zkrácený měděný z Moskviče, který už dole tekl. Přes něj šel vzduch zespodu auta nad krycím plechem a odcházel mřížkou v zadním čele. Motor obživ a ztichl, protože vrtule brala v maximálních otáčkách asi 4 - 5 k výkonu a spotřeba při normální jízdě klesla asi o půl litru. Při -10°C trvalo 9 km, než ventilátor sepnul...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Jsi hloupej jak daleko vidíš a ještě za roh. A o Š 105 - 130 radši nic nepiš, když nevíš, jak tam topení funguje. Všechny moje škodule řady 742 topily jako zběsilé, protože jsem měl vždy správně seřízené klapky u topení. Ona je tam jedna, která posílá vzduch buď okolo výměníku nebo přes něj a vrací se pomocí pružiny, která často po letech praskala a pak klapka neuzavírala přístup studeného vzduchu do kabiny. Stačilo pružinku vyměnit a zase bylo v autě jako v sauně. A jednou za čas bylo dobré výměník vyjmout a zbavit ho horkou vodou prachu, protože tyto vozy ještě neměly pylový filtr.
Pokud je skutečně hodně mrazivo, je pro motor dobré ČÁST chladiče překrýt nějakou clonou, která zlepšuje při jízdě tepelný stav, kdy se kapalina v chladiči tolik neochladí. Ale nikdy to nepomůže k tomu, aby se motor ohřál tak rychle, jak říkáš. V tom případě asi máš špatný termostat, který je stále pootevřený a tudíž se motor ohřívá pomalu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Žádný šetřič paliva - kromě hospodárného stylu jízdy - nefunguje a nikdy nefungoval. Magnety nefungují, protože ropná látka není tvrdá voda... :-)

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Heureux D.

Heureux D.

94.230.150.XXX
taky uvadim ze nez se rozjedu tak max.2min.nez sundam folie proti snehu a ometu zbytek snehu. nastartovat a jit si vypit kavu tak to nedelam. vetsinou bez snehu odjizdim hned a jak se auto hne uz se chladi vzduchem ktery proudi pres auto. Kratke trasy jak mnoho ridicu ma do prace tak je auto stale studene. Mam to opravdu vyzkousene uz XXX let kdy mam zakrytý predek auta a fungzje to, takze vim o cem pisu. Zadne auto po 400tis. nemelo problem s motorem kdyz jsem je prodaval.Neublizi to nicemu spis to prospeje jak autu tak ridici i penezence.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
renegate.74

renegate.74

185.163.41.XXX
no ono kilča až po emkovou 120ku topily špatně z mnoha důvodů,ale ten nejhlavnější byl ten,že měly mosazný radiátor kdežto emková 120ka už měla hliníkový a jak známo,mosaz je tvrdší než hliník a tudíž je horším vodičem tepla než hliník,jinak roletky byly hlavně na starých oktavkách,spartacích a feliciích proto,aby se omezil přístup ledového vzduchu a zamezilo se tak ochlazování motorové skříně,od 1000MB už to bylo zbytečné neboť vzduch procházel přes boční mřížky přes chladič,který byl vedle motoru a mřížkou zadního čela šel ven 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
renegate.74

renegate.74

185.163.41.XXX
tvá logika je správná,ale nesmíš zapomínat,že náporový vzduch procházející přes studený chladič až na motor,ochlazuje při jízdě motorovou skříň,takže ten kryt nebo dečka přeci jen nějaký efekt má,a myslím že je zbytečné se hádat,protože v článku se píše o správné délce prohřátí motoru stojícího auta,tam dečka ani kryt nepoůže 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
renegate.74

renegate.74

185.163.41.XXX
...zdravím,no jsou tu zajímavé názory a zkušenosti,myslím že tentokrát se v čánku nepíšou žádné bludy.Měl jsem kdysi Š110R a startoval jsem ji na sytič a než jsem ometl auto a oškrábal čelní a boční okna, motor byl tak akorát zahřátý na klidnou jízdu.Když jsem stáhl sytič motor šel v poho na volnoběh.Teď mám Vectru B 1.8 benzín a tam je takové udělátko,ventilátor přídavného vzduchu,vhání to vzduch do výfuk.svodů,zvyšuje to teplotu dohořívání výfuk.zplodin před lamdou a katem a oba komponenty se tak rychleji ohřejí.Pak dá lambda impuls ŘJ a ta ventilator vypne a motor je připravený k jízdě.Trvá to 2-3 min. v zavislosti na venkovní teplotě.Jó je to staré auto,ale zdá se to konstruktéři vymysleli dobře 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Čert L.

Čert L.

62.201.26.XXX
pškný, přehlídka názorů a každý má svou pravdu. Tak i já se svou troškou do mlýna. Audi A4 b5 motor AFN, 81Kw, nezávislé topení webasto 5KW. Liberecko.
Ráno vstanu, jdu k oknu a dálkou spustím motor a nezávislé topení, po cca 15minutách jdu omést snih, odemknu sednu a jedu. a hyn mě kamenujte.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Heureux D.

Heureux D.

94.230.150.XXX
to neni vymysl je to realita,stalo se to asi pred 2 roky kdy transvestita predvedl jak se chovaji chpali kdyz neco chce sexy blondynka, vsichni se div nepretrhnou. Jinak do tepleho motoru se schovavaji i kuny a jine zvirectvo kdyz je teply a stane se ze neodjedou kdyz si pochutna na nejakem kabelu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
František J.

František J.

37.188.235.XXX
Dobrý příběh... Až na to, že sis ho teď vymyslel jako puberťácký fór. Jenže, když se zamyslíme nad psychologií mnoha mužů, tak stačí sledovati většinu mužských řidičů, jak dávají přednost chodcům na přechodu: Když má jít přes přechod nafintěná slečinka, tak tu přednost dávají ještě před tím, než ona dá najevo (je i dál od okraje vozovky na chodníku), že chce přecházet. Oni totiž chtějí vidět, jak slečinka před jejich kapotou jde a hýbe zadkem ze strany na stranu při chůzi a jak se jí nadzvedávají kozy! A představivost těchto řidičů při sledování slečny je jistě doslova perverzní, což vzbuzuje při další jízdě vrozenou agresivitu i při řízení. Kdo z řidičů toto již vysledoval, má jistě připravenu odpověď na tento jev, že je to zcela normální, poněvadž člověk je od přírody dobytek. A to ty dobytky ještě urážím...
A to není vtip, pane Heureux D.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Heureux D.

Heureux D.

94.230.150.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Heureux D.

Heureux D.

94.230.150.XXX
Taky znam jeden dobrej realnej pribeh. sexy bloncka prijde do restaurace a rika potrebuji 4 chlapy, hlasi se plna restaurace a tak si vybere 4 siláky a privede je ven onií celí nadseny co se bude dit a blondýnka jim rika dekuji jen jsem potrebovala doprovodit ven aby kamaradky viděli ze vsichni chlapi jsou stejne debilni, mysli si ze si zasukaj se sexy kockou a ja jsem jen obyceny chlap.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Miran

Miran

46.135.7.XXX
Běž si dát prášek na uklidnení.. Tys v živote Prahu nevidel,leda tak na fotkách,stejně tak tříkolku..Je to závist,co Tě vytáči.
Klidně pokračuj ve svém úbohým monologem a nádherní češtinou,demente,Ferda Mravenec a mega srabač v jedny osobě..01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
František J.

František J.

37.188.235.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
automechanik

automechanik

84.42.142.XXX
Kdysi jsem také používal dečky, poté si vyráběl žaluzie před chladič, ovládané z kabiny, nakonec jsem se nechal inspirovat seveřany, pořídil jsem si topné tělísko, vřazené do primárního okruhu chlazení a kombinované s konzervačním dobíječem. Po příjezdu domů stačí v garáži jen připojit prodlužku k autu, pod předním nárazníkem je přípojná zásuvka a vůz je tak nejen udržován nabitý, ale motor je předehříván na cca 50 - 60 st., od teplého motoru je lehce vyhřívána i převodovka. Stejné je to i na chalupě, kde mám pouze přístřešek, i v 25 st mrazu za minutku odjíždím s topícím vozem, jen s ohledem na ostatní prochladlé komponenty.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Heureux D.

Heureux D.

94.230.150.XXX
To vis prazaci jsou nejlepsi a mimoprazsti sem musi jezdit aby si u nas vydelali. jinak by pochcipali.Takovejch jsem na diskuzich potkal a zadny neprijel kdyz se domluvil cas a misto schhuzky, VZDY to byli jen zasrani srabaci a tluchubove a koukam ze i zde jsou tluchubove aniz by neco vyzkouseli nez se do diskuze pusti.. muj srot aspon jezdi narozdil od tve trikolky.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Heureux D.

Heureux D.

94.230.150.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit

Aktuálně

Tankista a přesná jízda

VIDEO: Čínský voják bravůrně ovládá svůj tank

Záchrana převrácené Tatry během závodů Rally Dakar 2018

Jak se tahá Tatra z písku? Video vše odhalilo

Model 3 americké automobilky Tesla Motors

Je čas dát sbohem volantu a pedálům? Tesla Model 3 bude brzy poslouchat řidiče na slovo

Obytná náklaďák International Cabover

Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

Nové mladoboleslavské SUV Škoda Kamiq

Škoda ukázala fotky laciného SUV pro čínský trh. Tamní novináři už ho stihli zkritizovat

Kia Forte

Kia Forte jako předzvěst nového C'eed? Tohle bychom si taky nechali líbit

reklama
reklama

Doporučujeme

reklama