Emise automobilů jsou často spojovány pouze se spalovacími motory, ovšem málokdo si uvědomuje, že svůj podíl na vzniku těchto škodlivých látek mají i pneumatiky a brzdy. Společnost Bosch však představila nové a svým způsobem i revoluční brzdové desky iDisc, které by díky speciálnímu povrchu měly emise při brzdění eliminovat až o 90%.
Tato revoluce v podbězích rozhodně není tak přitažlivá, jako některé revoluce pod kapotou, viz. elektrická turbodmychadla nebo motory SkyActiv-X. Ovšem její důležitost se rozhodně nesmí přehlížet. Kromě omezení vzniku škodlivých látek totiž brzdy dosahují i dvojnásobné životnosti a nedochází k tak masivním znečišťování kol.
Bosch navíc zdůrazňuje, že brzdy nekorodují a podávají téměř stejné výkony, jaké nabízí karbon-keramické brzdy. A to jak v ohledu brzdného výkonu, tak v ohledu slábnutí brzdného účinku.
Za tyto vlastnosti můžeme poděkovat speciální wolframové vrstvě nanesené na litinové rotory, díky čemuž se brzdy mohou pochlubit svým "leštěným" vzhledem. Bosch je v současnosti jediný výrobce, který tuto techniku brzd chce využívat a s největší pravděpodobností se s těmito brzdami setkáme v roce 2019 na Porsche Cayenne.
Malou překážkou pro masové rozšíření by však mohla být cena. Jak sama společnost Bosch uvedla, cena je cca třikrát vyšší, než v případě klasických litinových brzd. Na druhou stranu to znamená, že jsou cca třikrát levnější, než karbon-keramické brzdy. S rozvojem masové výroby by navíc cena mohla ještě o něco klesnout.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?