Toužíte po Porsche 911 GT3 RS s manuálem? Na to zapomeňte, vzkazují z automobilky

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. listopadu 2017, 09:14 Google+

Zájemci o sportovní vozy Porsche s manuální převodovkou mají v současnosti na výběr z modelů 911 GT3 a 911 GT3 Touring Package. Ti majetnější pak mohou čekat na příležitost koupit si extrémně vzácný ale také extrémně předražený puristický model 911 R. Pokud by ale někdo toužil po nejextrémnějším 911 GT3 RS s manuálem, pak má zkrátka smůlu a automobilka na tom nehodlá nic měnit. Nikdy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 911 GT3

Porsche 911 GT3 | foto: Porsche

Sdílejte článek

Už dříve vzbudila automobilka u některých svých zákazníků pohoršení, když nabízela sportovní modely GT3 pouze s PDK převodovkou. Nakonec ale udělala ústupek a začala vozy nabízet i s manuálem, což se setkalo s výrazným úspěchem. V tom zcela nejextrémnějším modelu s označením RS však bude o manuál stále nouze.

Ptáte se proč? Na to odpověděl pro australský motoristický web přímo ředitel divize "Porsche Motorsport" Andreas Preuinger.  Podle jeho slov zůstane GT3 RS vybaveno převodovkou PDK jednoduše proto, že zkratka RS znamená Renn Sport, což tyto vozy předurčuje ke skvělým výkonům na okruhu. A kdo chce být rychlý na okruhu, ten prý potřebuje převodovku PDK, která na okruhu předčí manuál několikanásobně.

Podle Preuingera navíc lidé, kteří touží po manuální převodovce, nejsou typickými návštěvníky okruhů. Tito lidé podle Porsche raději vyrazí na zajímavou veřejnou silnici, než aby se snažili zdolávat nejrychlejší časy na okruzích. Sám Preuinger pak odhaduje, že u modelu GT3 RS by se podíl vozů s manuální převodovkou pohyboval zhruba jen kolem 5%, což se automobilce zkrátka nevyplatí.

Klasické modely GT3 s manuálem však slaví poměrně vysoké úspěchy. Jejich podíl mezi prodanými automobily by se dokonce mohl pohybovat až kolem 30 %, v závislosti na trhu, jak Preuinger přiznal.

Vytisknout

Diskuze: Toužíte po Porsche 911 GT3 RS s manuálem? Na to zapomeňte, vzkazují z automobilky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Youngtimery značky Porsche patří mezi vyhledávané klasiky

Bojíte se o své klasické Porsche? Automobilka nyní přichází s továrním GPS…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud