Toužíte po Porsche 911 GT3 RS s manuálem? Na to zapomeňte, vzkazují z automobilky

-mao / AutoRoad.cz, 9. listopadu 2017, 09:14 Google+

Zájemci o sportovní vozy Porsche s manuální převodovkou mají v současnosti na výběr z modelů 911 GT3 a 911 GT3 Touring Package. Ti majetnější pak mohou čekat na příležitost koupit si extrémně vzácný ale také extrémně předražený puristický model 911 R. Pokud by ale někdo toužil po nejextrémnějším 911 GT3 RS s manuálem, pak má zkrátka smůlu a automobilka na tom nehodlá nic měnit. Nikdy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 911 GT3

Porsche 911 GT3 | foto: Porsche

Sdílejte článek

Už dříve vzbudila automobilka u některých svých zákazníků pohoršení, když nabízela sportovní modely GT3 pouze s PDK převodovkou. Nakonec ale udělala ústupek a začala vozy nabízet i s manuálem, což se setkalo s výrazným úspěchem. V tom zcela nejextrémnějším modelu s označením RS však bude o manuál stále nouze.

Ptáte se proč? Na to odpověděl pro australský motoristický web přímo ředitel divize "Porsche Motorsport" Andreas Preuinger.  Podle jeho slov zůstane GT3 RS vybaveno převodovkou PDK jednoduše proto, že zkratka RS znamená Renn Sport, což tyto vozy předurčuje ke skvělým výkonům na okruhu. A kdo chce být rychlý na okruhu, ten prý potřebuje převodovku PDK, která na okruhu předčí manuál několikanásobně.

Podle Preuingera navíc lidé, kteří touží po manuální převodovce, nejsou typickými návštěvníky okruhů. Tito lidé podle Porsche raději vyrazí na zajímavou veřejnou silnici, než aby se snažili zdolávat nejrychlejší časy na okruzích. Sám Preuinger pak odhaduje, že u modelu GT3 RS by se podíl vozů s manuální převodovkou pohyboval zhruba jen kolem 5%, což se automobilce zkrátka nevyplatí.

Klasické modely GT3 s manuálem však slaví poměrně vysoké úspěchy. Jejich podíl mezi prodanými automobily by se dokonce mohl pohybovat až kolem 30 %, v závislosti na trhu, jak Preuinger přiznal.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Toužíte po Porsche 911 GT3 RS s manuálem? Na to zapomeňte, vzkazují z automobilky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Původní Ford Mustang Bullitt

Všechny novinky Detroitu zastínil zrezivělý a omlácený Mustang. Má však cenu 83 milionů

Isetta

Věřili byste tomu, že tahle malá Isetta zachránila dnes prémiovému BMW krk?

Subaru XV 2018

První jízda: Nové Subaru XV není jen vysoká Impreza. V offroadu zvládne víc, než si troufnete!

USSV Rhino GX Executive

Rhino GX Executive: Obrněnec na běžné silnice. Největší překvapení ale čeká v interiéru

Tatra JK 2500

Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

Ilustrační fotografie

Zamrzlé či zaseknuté zámky u auta? Nové řešení

reklama
reklama

Doporučujeme

Youngtimery značky Porsche patří mezi vyhledávané klasiky

Bojíte se o své klasické Porsche? Automobilka nyní přichází s továrním GPS…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

  2. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  3. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  4. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

  5. Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

  6. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

reklama

Zprávy odjinud