Mazda potvrdila návrat k rotačním motorům, s oslavami ale ještě vyčkejte

-mao / AutoRoad.cz, 26. října 2017, 08:48 Google+

Letošní autosalon v Tokiu nabízí řadu zajímavých novinek, nicméně obrovský kus pozornosti na sebe strhává zejména Mazda, která po představení dvou zajímavých konceptů ohlásila i dlouho očekávaný návrat k rotačnímu Wankelovu motoru. Má to ovšem malý háček, který skalní příznivce těchto pohonných jednotek příliš nepotěší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mazda uchvátila Tokio konceptem dvoumístného kupé s Wankelovým motorem, Mazda RX-Vision.

Mazda uchvátila Tokio konceptem dvoumístného kupé s Wankelovým motorem, Mazda RX-Vision. | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

Mitsuo Hitomi, vedoucí vývojového oddělení automobilky Mazda ,potvrdil, že společnost opravdu chystá návrat rotačních motorů zpět pod kapoty jejich automobilů. Prvních bychom se měli dočkat již v roce 2019, ovšem zde nebude sloužit jako pohonná jednotka, ale jen jako generátor prodlužující dojezd elektromobilu.

Webu Autocar pak ještě v průběhu tokijského autosalonu sdělil, že rotační motory nejsou "nejefektivnější" co se motorů k prodloužení dojezdu elektromobilu týče, ovšem na rozdíl od konkurenčních systémů jsou rotační motory mnohem tišší, díky čemuž se pro elektromobily hodí mnohem lépe.

Nicméně Hitomi také naznačil, že Mazda i nadále pracuje na vývoji samotného rotačního motoru, který by měl být pohonnou jednotkou sám o sobě. V současné době se ale stále jedná o hudbu budoucnosti, neboť současné plány automobilky s ničím podobným v současnosti nepočítají. To ale neznamená, že se na vývoji nemůže i dál pracovat.

Jak ovšem dodává web CarScoops, hlavní pozornost Mazdy by měla být v současnosti zaměřena na motory Skyactiv-X, které jsou revolucí ve světě spalovacích motorů. Díky jejich schopnosti kombinovat funkci vznětového i zážehového motoru by měly být schopny dosahovat vynikající spotřeby a podle Mazdy by jejich provoz měl být ekologičtější, než jsou současné elektromobily.

Vraťme se ale k rotačním motorům. Podle všeho tedy budou, ačkoliv se pod kapoty vrátí jen jako generátor elektrické energie pro elektromobily. Pozitivní informací však zůstává, že se na jejich vývoji i nadále pracuje, což stále udržuje při životě myšlenku, že se jednou vrátí jako samostatná pohonná jednotka.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mazda potvrdila návrat k rotačním motorům, s oslavami ale ještě vyčkejte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Audi A4 Avant Sport 2.0 TFSI g-tron

TEST: Audi A4 Avant Sport 2.0 TFSI g-tron, tak trochu jiné šetření

Ford F-150 Raptor na Nürburgringu

Obří pick-up na závodním okruhu? Ford Raptor předvedl na Nürburgringu neuvěřitelnou jízdu

Sanfreax & P3TE - Sexy Bitch (Original Mix)

VIDEO: Co je krásnější, holky nebo auta?

Panel klimatizace, ilustrační foto

Jak co nejrychleji vychladit auto? Srovnání nejznámějších metod vás překvapí

Range Rover Velar přišel při srážce s mostem o střechu

První Range Rover Velar kabriolet? Tohle vyjde roztržitého řidiče draho

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen ukázal v akci speciál, se kterým pojede Pikes Peak

reklama
reklama

Doporučujeme

Růžový Rolls-Royce Wraith je ideální dárek pro každou Barbie

To pravé auto pro Barbie u Mattela nenajdete, vyrábí ho totiž Rolls-Royce

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pravda o Marešově Ferrari? Kazma zveřejnil drsné záběry, takhle jste Leoše ještě neviděli

  2. Z pražské garáže mezi nejcennější vozy světa. Delahaye 135 M Cabriolet uchvátil svět

  3. Nastává revoluce u čerpacích stanic?

  4. Tentokrát už to čínská automobilka s kopírováním opravdu přehnala

  5. Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Prozradíme, co to obnáší

  6. Tohle vrátí diesely na silnice. Začne hon na benzínové motory a masová elektrifikace ztratí smysl?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud