Když Elon Musek před pár měsíci představoval Teslu Model 3, všechny zajímal hlavně její dojezd na jedno nabití. 220 mil u slabší verze nebylo nijak pobuřující, ovšem 310 mil (499 km) u silnější verze nadchlo zájemce ještě víc. S odstupem čase se ale ukazuje, že hodnoty jsou možná ještě větší.
Před nedávnem se totiž do testování vozů Tesla Model 3 pustila i agentura EPA (Agentura pro ochranu životního prostředí), které ale její výsledky vyklouzly na veřejnost o něco dříve než měly. Většina dokumentů byla poměrně náročná na pochopení, ovšem po nějakém čase se z různých zdrojů začaly objevovat jak údaje o kapacitě baterií, tak o spotřebě energie.
Web InsideEvs ovšem upozornil na zjištění webu Teslarati, jehož autoři prý v dokumentech objevili informaci o tom, že Tesla Model 3 v silnější verzi má být schopná bezpečně urazit vzdálenost až 334 mil, ačkoliv výrobce udává dojezd pouze 310 mi. Otázkou tedy je - proč si Tesla záměrně podhodnocuje u elektromobilů tak důležitý detail?
Podobná situace už jednou nastala a to konkrétně u Modelu S 100D, u kterého naměřili pracovníci EPA dojezd 341 mil, ovšem Tesla hodnotu záměrně snížila na 310 mil. Takové jednání samozřejmě není protizákonné, ovšem je minimálně trochu zvláštní, proč v případě modelu S hodnota klesla jen o 6 mil, zatímco v případě modelu 3 došlo o podhodnocení o 24 mil, což už je slušných 38 km.
Nabízí se samozřejmě řada vysvětlení proč je dojezd Modelu 3 tak výrazně podhodnocen, ovšem podle webu InsideEvs by mohlo být tím nejpravděpodobnějším nahnání zákazníků toužících po vyšším dojezdu do fronty na Model S, místo levnějšího Modelu 3.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?