Možná jste se ze sdělovacích prostředků dozvěděli, že už i Ford patří mezi automobilky, které testují autonomní řízení a jejichž vozy měly nehodu. Ford ale vysvětluje, jak to ve skutečnosti bylo. Za volantem totiž stále sedí člověk, jen je schovaný v sedačce. A proč?
Automobilka Ford tímto sleduje zejména jeden důležitý faktor, a tím je, aby si lidé – chodci na autonomní vozy zvykli, a hlavně, aby jim začali důvěřovat. Stejně důležitý faktor je pak i vztah mezi autonomním vozem a ostatními řidiči. Automobilka Ford dlouho řešila problém, jak tuto důvěru navázat, a nyní testuje možné řešení.
Jak Ford vysvětluje, pro standardního řidiče je jednoduché kývnout na chodce nebo mu ukázat rukou, aby mu naznačil, že se chystá zastavit a pustit ho. Autonomní vozy ale takový způsob komunikace nemají. Ford tedy zvažoval několik způsobů, jak sdělit ostatním účastníkům silničního provozu včetně chodců svůj záměr tak, aby ostatní věděli, zda se automobil chystá brzdit anebo naopak, zda se zrovna rozjíždí.
Řešení v podobě různých symbolů a textových zobrazení byly nakonec z různých důvodů odmítnuty. Společnost se nakonec rozhodla pro osvětlovací LED panely, jejichž signály se chystá standardizovat tak, aby byly lehce pochopitelné. Za účelem testování tedy automobilka Ford vybavila neautonomní vozy Ford Transit Connect světelnou lištou, kterou právě v ulicích Virginie testuje. Řidič je přitom schován do sedačky, aby si lidé mysleli, že je vozidlo plně autonomní a vnímali tedy pouze signály od světelného panelu.
Signalizace je jednoduchá – pokud se dvě bílá světla pohybují ze strany na stranu, vozidlo tím naznačuje, že se chystá zastavit. Svítící světla značí jízdu autonomního vozu. Akcelerace vozu je pak značená blikáním.
Společnost Ford zaznamenala již více než 150 testovacích hodin a říká, že informace budou velmi cenné pro pochopení toho, zda ostatní účastníci silničního provozu změní své chování v reakci na autonomní vozy a signály, které tyto vozy používají.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?