Automobilka Tesla projevila neuvěřitelné gesto, když svým zákazníkům na Floridě vzdáleně „odemkla“ větší dojezd svých vozů, aby jim umožnila evakuovat se před hurikánem Irma.
Jak potvrdil tiskový mluvčí automobilky Tesla, majitelé vozidel Model S a modelů X60 a 60D dočasně disponují plnohodnotnou schopností vozových baterií o výkonu 75 kWh. Průměrný dojezd 210 mil (tedy přibližně 336 kilometrů) tím byl prodloužen o dalších téměř 50 kilometrů.
„Společnost zavedla nouzové opatření, aby dočasně rozšířila dojezd vozidel Tesla a umožnila tak majitelům evakuovat se před hurikánem Irma.“ Zákazníkům Tesly v povinné evakuační zóně by nestačil běžný dojezd automobilu, a tak Tesla souhlasila s dočasným přístupem k plné kapacitě 75 kWh baterií. Tento upgrade jinak stojí v rozmezí od cca 100 – 200 tisíc korun, v závislosti na modelu.
Tesla již dříve nabízela varianty modelu S a modelu X s nižším dojezdem. Tyto modely byly samozřejmě levnější, ale jelikož disponovaly totožným hardwarem, majitelé mohli kdykoliv zaplatit za odblokování.
Je až děsivé, že měla automobilka Tesla moc nad tím, zda se majitelům Tesly podaří dostat se z evakuační zóny či nikoliv. Její správné rozhodnutí a ochota pomoci jim alespoň tímto způsobem je chvályhodná.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?