Německá automobilka Audi ohlásila změnu značení svých modelů. Označení A1 až Q7 sice zůstává, ovšem informaci o motoru už nám nebude sdělovat jeho objem, ale dvouciferná číslice označující jeho výkon v kilowattech.
Nové označení v podobě dvouciferných číslic bude sdružovat skupinu motorů o podobném výkonu. Pokud tedy uvidíte na kufru nové Audi označení "30", pak se pod její kapotou bude ukrývat motor o výkonu 81 až 96 kW, tedy 110 až 131 koní.
Například označení "40" pak ponesou vozy s výkonem v rozpětí 169 až 185 kW (230 - 251 k) a tímto systémem by se měly značit automobily až do čísla "70", které dostanou modely s výkonem nad 400 kW (544 k), jak ve své tiskové zprávě uvádí sama automobilka. Kromě dvouciferné číslice ovšem nebude chybět označení typu motoru, tedy TFSI, TDI, g-tron nebo e-tron.
Příkladem můžeme uvést třeba Audi A3 1.6 TDI o výkonu 81 kW, která bude nově označena A3 30 TDI, Audi Q2 s motorem 1.0 TFSI o výkonu 85 kW se stane Q2 30 TFSI a Audi Q7 3.0 TDI s motorem o výkonu 200 kW dostane označení Q7 50 TDI. Tento nový systém se ale naštěstí vyhne nejsilnějším modelům s označením S, RS a modelu R8.
Prvním vozem, který ponese tento systém značení, bude nová generace Audi A8, jejíž příchod se očekává koncem tohoto roku. Prvními obětmi se stanou dva šestiválcové motory, přičemž z 3.0 TDI o výkonu 210 kW se stane Audi A8 50 TDI a z benzínové 3.0 TFSI o výkonu 250 kW vzejde Audi A8 55 TFSI.
Ptáte se, proč taková změna? Kvůli alternativním pohonným systémům a hybridům. Zákazníky prý nyní zajímá spíše výkon daného vozu, než-li objem jeho motoru, který se vzhledem ke stále masovější elektrifikaci podle Audi začíná stávat zbytečným a nic neříkajícím údajem. Novým značením tak mají být automobily jasně a logicky odlišeny podle výkonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.