Proč Continental znovu vymýšlí kolo? Mohou za to elektromobily

-mao / AutoRoad.cz, 21. srpna 2017, 14:52 Aktualizováno 21.8.2017, 16:10 Google+

S rychlým a masivním nástupem elektromobility se ukazuje, že řada zaběhlých a desítky let užívaných technologií je pro elektromobily zbytečná či naopak nedostačující. A jednou z takových "technologií" jsou i klasické kotoučové brzdy, které máme na svých automobilech snad všichni.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.08. 15:02) Napište svůj názor
Nové disky a brzdy vyvíjené společností Continental

Nové disky a brzdy vyvíjené společností Continental | foto: Continental

Sdílejte článek

Nejde o to, že by snad v současnosti používané kotoučové brzdy na elektromobily nestačila, ba naopak. Elektromobily brzdy příliš nepotřebují, neboť o plynulé zpomalování, kdykoliv sundáte nohu z plynu, se stará systém pro rekuperaci energie.

Díky tomu tedy získáváte elektrickou energii zdarma a nemusíte se ani dotknout brzdového pedálu. Pokud byste si ale mysleli, že díky tomu ušetříte, pak byste se strašlivě mýlili. Jakmile se brzdy delší dobou nepoužívají, začnou korodovat - což snižuje jejich účinnost. Pokud byste tedy v krizové situaci potřebovali prudce zabrzdit, ale vaše brzdy byly zarezlé, čekalo by vás nepříjemné překvapení.

Continental proto při vývoji nových brzd nahradil standardně používanou ocel hliníkem, který není na rez tak citlivý. Materiál brzd však není jedinou revolucí u těchto kol. Celá jejich konstrukce byla zcela přepracována. Brzdový kotouč se tak nyní uchycuje k dvoudílnému ráfku, díky čemuž může být větší ale zároveň lehčí.

img-responsive

Nové disky a brzdy vyvíjené společností Continental | foto: Continental

Continentalu se tak povedlo snížit neodpruženou hmotnost vozu a tím zásadně ovlivnit jeho chování a ovladatelnost. Kromě toho také některé zdroje uvádí, že kotouč bude na voze namontován napevno, zatímco měnit se budou pouze destičky. Pokud by navíc nedošlo k nějaké havárii, pak by kotouč mohl vydržet věčně.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Proč Continental znovu vymýšlí kolo? Mohou za to elektromobily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.08.2017 15:02 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 3008

Vítězem ceny "Women’s World Car of the Year“ se stal Peugeot 3008

Stroje Patria AMV se dodávají v řadě různých modifikací

Nad Tatrou se opět blýská! Slováci testují nová bojová vozidla pěchoty

Porsche Mission E

Elektrické Porsche 911? Ještě 10 let se nemusíme bát, pak už to záleží na zákaznících

Nové Suzuki Swift Sport

Japonské auto roku 2018? Největší pozornost sklidil nový Suzuki Swit

První oficiální snímky nové generace vozu Mercedes-Benz CLS

První snímky nového Mercedesu CLS: Agresivitu lemují moderní technologie

reklama
reklama

Doporučujeme

První Bugatti Chiron doručené soukromému zájemci z USA

První Chiron v USA? Dorazil zabalený jako mumie a má dvě bradavice

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nezničitelné ruské off-roady? Nový GAZ nastartuje i v třeskutých mrazech

  2. Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

  3. Proč je Autopilot Tesly roky napřed? Stačilo jedno odvážné rozhodnutí

  4. Nejrychlejší automobil v Dubaji? Ještě není hotový, přesto budí neskutečnou pozornost

  5. Co nám Škoda tají? Po Nürburgringu se prohání tajemný Kodiaq

  6. Hybridní Škoda Superb? Již brzy

reklama