Proč Continental znovu vymýšlí kolo? Mohou za to elektromobily

-mao / AutoRoad.cz, 21. srpna 2017, 14:52 Aktualizováno 21.8.2017, 16:10 Google+

S rychlým a masivním nástupem elektromobility se ukazuje, že řada zaběhlých a desítky let užívaných technologií je pro elektromobily zbytečná či naopak nedostačující. A jednou z takových "technologií" jsou i klasické kotoučové brzdy, které máme na svých automobilech snad všichni.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.08. 15:02) Napište svůj názor
Nové disky a brzdy vyvíjené společností Continental

Nové disky a brzdy vyvíjené společností Continental | foto: Continental

Sdílejte článek

Nejde o to, že by snad v současnosti používané kotoučové brzdy na elektromobily nestačila, ba naopak. Elektromobily brzdy příliš nepotřebují, neboť o plynulé zpomalování, kdykoliv sundáte nohu z plynu, se stará systém pro rekuperaci energie.

Díky tomu tedy získáváte elektrickou energii zdarma a nemusíte se ani dotknout brzdového pedálu. Pokud byste si ale mysleli, že díky tomu ušetříte, pak byste se strašlivě mýlili. Jakmile se brzdy delší dobou nepoužívají, začnou korodovat - což snižuje jejich účinnost. Pokud byste tedy v krizové situaci potřebovali prudce zabrzdit, ale vaše brzdy byly zarezlé, čekalo by vás nepříjemné překvapení.

Continental proto při vývoji nových brzd nahradil standardně používanou ocel hliníkem, který není na rez tak citlivý. Materiál brzd však není jedinou revolucí u těchto kol. Celá jejich konstrukce byla zcela přepracována. Brzdový kotouč se tak nyní uchycuje k dvoudílnému ráfku, díky čemuž může být větší ale zároveň lehčí.

img-responsive

Nové disky a brzdy vyvíjené společností Continental | foto: Continental

Continentalu se tak povedlo snížit neodpruženou hmotnost vozu a tím zásadně ovlivnit jeho chování a ovladatelnost. Kromě toho také některé zdroje uvádí, že kotouč bude na voze namontován napevno, zatímco měnit se budou pouze destičky. Pokud by navíc nedošlo k nějaké havárii, pak by kotouč mohl vydržet věčně.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Proč Continental znovu vymýšlí kolo? Mohou za to elektromobily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.08.2017 15:02 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

nehoda vzácného Ferrari F12 TDF (cena přes milion $, jen 799 kusů)

Smutný pohled na vzácné Ferrari F12 TDF, které jinak zvládne dvoustovku za 7,9 s

Ty to zvládneš

Mají chodci absolutní přednost?

Tesla Model 3

Proč si Tesla škodí? Automobilka záměrně podhodnocuje zásadní údaje

Crash test nového kompaktního SUV Volvo XC40

Připadáte si v práci zbyteční? Pak si představte, že někdo musel dělat Crash Test nového Volva XC40

Seat 600 Abarth TCR

Seat 600 Abarth TCR: Unikátní španělský sportovec s italským rodokmenem

Škoda Favorit

30 let od premiéry Favoritu: Muzeum Škoda připravilo v rámci oslav zajímavou výstavu

Desetitisíce automobilů poškozených hurikánem Harvey čekají na sešrotování (Instagram:  texasaerials)

Statisíce automobilů poškozených hurikánem Harvey už čekají na sešrotování, ten pohled je tragický

reklama
reklama

Doporučujeme

První Bugatti Chiron doručené soukromému zájemci z USA

První Chiron v USA? Dorazil zabalený jako mumie a má dvě bradavice

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čerství majitelé ojeté Škody zbystřete! Automobilka má pro vás jedinečnou nabídku

  2. Chtěli byste něco výjimečného? Tenhle "muscle pickup" si v jednom dealerství vyrobili sami!

  3. Čeká nás nejlepší Land Rover všech dob! Discovery SVX je offroadové monstrum s šíleným motorem

  4. První testy zimních pneumatik: Hned dva premianti pochází z České republiky

  5. Nejrevolučnější auto, o kterém jste zřejmě nikdy neslyšeli, slaví 50. narozeniny

  6. Řidič schovaný v sedadle? Podívejte se, co tím automobilka Ford sleduje

reklama

Zprávy odjinud