Digitální přístrojový panel, novinka přicházející na trh s modelem Škoda Karoq, zažije na mezinárodním autosalonu IAA výstavní premiéru. Vůbec poprvé nahrazuje ve vozech Škoda analogové ukazatele tzv. Digital Instrument Panel. Řidič může individuálně nastavovat digitální zobrazení ve čtyřech různých uspořádáních.
Vůbec poprvé je možné si ve voze Škoda individuálně přizpůsobit přístrojový panel. Model Škoda Karoq nabízí čtyři různá jednoduše nastavitelná uspořádání: klasické, digitální, Infoprofile a redukované. Tato zobrazení definují pouze volitelný rámec. Který údaj se zobrazí, v jaké části displeje, jestli bude velký nebo malý, si volí řidič individuálně prostřednictvím listovacího tlačítka pro každou část obrazovky. Vpravo, vlevo nebo uprostřed lze také zobrazit informace o audiosystému, telefonu, asistenčních systémech (Lane Assist, Front Assist atp.) nebo stav vozu.
V digitálním přístrojovém panelu lze nastavit následující uspořádání:
Klasické uspořádání s velkým kruhovým otáčkoměrem (vlevo) a rychloměrem (vpravo). Prostor mezi nimi lze uspořádat individuálně – zobrazuje se aktuální zábavní program nebo navigační mapa.Digitální uspořádání, u kterého mapa navigačního systému nebo jiný řidičem preferovaný zdroj infotainment systému zabírá téměř celou plochu displeje, usnadňuje řidiči orientaci díky přehlednému podání informací. Aktuální rychlost jízdy, zvolený rychlostní stupeň, samočinně rozpoznané dopravní značky nebo navigační data jsou zobrazována v horní nebo spodní virtuální liště menším písmem a symboly.
Uspořádání Infoprofile, u kterého se ve střední části displeje nachází velký ukazatel, například navigační mapa. Vpravo, vlevo a nad mapou je místo pro individuální dodatečné informace, což může být například aktuální rychlost, navigační výhled s piktogramy, zvolený rychlostní stupeň,identifikace dopravních značek (např. rychlostní limit, zákaz předjíždění) nebo doba jízdy.Redukované uspořádání, vhodné například pro jízdu v noci, digitálně zobrazuje na větším prostoru pouze dvě vybrané informace. Může to být například aktuální rychlost a zbývající dojezd na palivo v nádrži. Navíc se na displeji nahoře a dole zobrazují v menší velikosti písma základníinformace (čas, atd.). S aktivním naváděním do cíle jsou uprostřed viditelné také navigační šipky.
Škoda Karoq je pokračováním SUV-ofenzívy značky a lze jej ihned objednat. K dispozici jsou dva výbavové stupně - Ambition a Style. Kromě toho si mohou zákazníci vybrat ze dvou zážehových a tří vznětových motorů. Cestující ve voze Škoda Karoq jsou navíc vždy online. Škoda Connect automaticky vyšle v případě nouze volání o pomoc, umožňuje vzdálený přístup k vozidlu a v případě potřeby doporučí objízdnou trasu.
Mezinárodní autosalon IAA ve Frankfurtu nad Mohanem bude prvním veletrhem, na kterém se Škoda Karoq představí. Tisková konference společnosti Škoda Auto proběhne 12. září 2017 ve 12 hodin v hale 3.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.