Kdy jste naposledy museli otevřít kapotu svého vozu? Nechte mě hádat, pravděpodobně to bylo tehdy, když jste doplňovali kapalinu do ostřikovačů, že? Ostatně co jiného by dnes člověk mohl pod kapotou dělat, když na většinu zásahů potřebujete počítač.
Ty dny, kdy jste si mohli opravit půlku motoru jen pomocí pár klíčů a kladiva jsou zkrátka definitivně pryč. Pokud máte na voze problém, s největší pravděpodobností si buď dojedete do servisu, nebo zavoláte odtahovku. Posledním pádným důvodem k lezení pod kapotu se tak stalo už jen doplňování vody do ostřikovačů.
Nový patent automobilky Ford nás ale chce připravit i o ten poslední důvod, proč se tam podívat. Automobilka totiž přišla s ďábelským plánem ukrýt hrdlo nádobky na kapalinu do ostřikovačů za emblém svého vozidla. Kapalinu si tak doplníte aniž byste museli kapotu zvedat.
Emblém vozidla by navíc plnil rovnou dvě úlohy.pokud byste za něj zatáhli zespoda, odjistili byste bezpečnostní pojistku kapoty. Pokud byste ale zatáhli ze shora, zpřístupnili byste si plnící otvor k nádržce na kapalinu do ostřikovačů.
Podle Fordu tak odpadne potřeba lidí strkat své ruce pod kapotu, kde je horký motor a kde by se mohli ušpinit. Je to sice od Fordu hezké, ale možná trochu přehnaně starostlivé. Málokterý řidič si nechá ujít tu příležitost otevřít kapotu, ačkoliv jde jen dolít kapalinu.
Ti starostlivější přitom třeba stihnou i zkontrolovat množství všech provozních kapalin, stav kabelů, nebo jen zjistí, že jim v motoru hodovala kuna. Podívat se čas od času pod kapotu zkrátka není na škodu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?