Nový patent Fordu naznačuje, že pod kapotou nemáme co dělat

Nový patent Fordu má lidi odradit od výletů pod kapotu, kapalinu do ostřikovačů nalejí přes logo automobilky
Nový patent Fordu má lidi odradit od výletů pod kapotu, kapalinu do ostřikovačů nalejí přes logo automobilky, foto: Ford
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. srpna 2017 13:16 | akt. 9. srpna 2017 14:51
Sdílej:

Kdy jste naposledy museli otevřít kapotu svého vozu? Nechte mě hádat, pravděpodobně to bylo tehdy, když jste doplňovali kapalinu do ostřikovačů, že? Ostatně co jiného by dnes člověk mohl pod kapotou dělat, když na většinu zásahů potřebujete počítač.

Ty dny, kdy jste si mohli opravit půlku motoru jen pomocí pár klíčů a kladiva jsou zkrátka definitivně pryč. Pokud máte na voze problém, s největší pravděpodobností si buď dojedete do servisu, nebo zavoláte odtahovku. Posledním pádným důvodem k lezení pod kapotu se tak stalo už jen doplňování vody do ostřikovačů.

Nový patent automobilky Ford nás ale chce připravit i o ten poslední důvod, proč se tam podívat. Automobilka totiž přišla s ďábelským plánem ukrýt hrdlo nádobky na kapalinu do ostřikovačů za emblém svého vozidla. Kapalinu si tak doplníte aniž byste museli kapotu zvedat.

Emblém vozidla by navíc plnil rovnou dvě úlohy.pokud byste za něj zatáhli zespoda, odjistili byste bezpečnostní pojistku kapoty. Pokud byste ale zatáhli ze shora, zpřístupnili byste si plnící otvor k nádržce na kapalinu do ostřikovačů.

Podle Fordu tak odpadne potřeba lidí strkat své ruce pod kapotu, kde je horký motor a kde by se mohli ušpinit. Je to sice od Fordu hezké, ale možná trochu přehnaně starostlivé. Málokterý řidič si nechá ujít tu příležitost otevřít kapotu, ačkoliv jde jen dolít kapalinu.

Ti starostlivější přitom třeba stihnou i zkontrolovat množství všech provozních kapalin, stav kabelů, nebo jen zjistí, že jim v motoru hodovala kuna. Podívat se čas od času pod kapotu zkrátka není na škodu.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?