DISKUZE K ČLÁNKU

Co je lepší, automat nebo manuál?

Není tomu tak dlouho, kdy byly automatické převodovky symbolem nejen luxusu, ale zejména drahých a nerentabilních oprav. Díky tomu (a dalším nevýhodám) jsme nejen my Češi, ale obecně celá Evropa vždy volili manuální převodovku jako jasného vítěze. Dnes je ale situace jiná, a navíc, není automat jako automat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

petrdepo

petrdepo

78.136.188.XXX
Bohužel variátorové převodovky jsou dobré jen do určitého výkonu motoru. Potom u nich narůstá opotřebení variátoru a tím narůstají servisní náklady.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
mida

mida

84.42.202.XXX
Toyota má ještě jednu převodovku, která je na světě ojedinělá. Montuje ji do svých hybridů. Oni ji označují jako variátorovou, tedy CVT s přídomkem "e". Ve skutečnosti se však nejedná o žádný variátor, ale o obyčejnou mechanickou planetovou převodovku, kde je pouze jedno jediné soukolí. Normální planetové soukolí má jeden vstup a jeden výstup, ale tato převodovka má vstupy dva - jeden je klasický od spalovacího motoru a ten druhý vstup je od elektromotoru, který konstruktéři napojili na unašeč satelitů. Díky tomu je změna převodu plynulá a kontinuální podle zátěže. Je to geniálně jednoduché a při tom to má nekonečně mnoho převodových poměrů. Tato konstrukce umožňuje přenos točivého momentu hned ve 3 režimech najednou:
- jen od spalovacího motoru
- jen od elektromotoru
- od obou zdrojů současně
K tomu všemu stačí jediné mechanické soukolí, ve kterém jsou ozubená kola ve stálém záběru a nic se neřadí a nepřesouvá.
V jednoduchosti je krása.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Ferdinand K.

Ferdinand K.

178.255.168.XXX
Asi autor zapoměl na robotizovanou převodovku-to je normální převodovka,ale spojku a řazení obsluhují elekromagnetická táhla.Řadí to dost pomalu.Proto nazvat DSG robotickou je trochu matoucí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
Ešte doplním, že Toyota má malý atmosférický štvorvalec, ktorý by inak vyžadoval veľmi časté radenie ale s nekonečným počtom stupňov automatu je po probléme.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
Záver článku je odfláknutý. Automobilky sú už trochu ďalej. Napríklad malý Peugeot ma automat s hydrodynamickým meničom a menšou spotrebou ako manuál. Variátor Toyoty má 7 umelých stupňov s rafinovaným radením podľa plynu a záťaže motoru, alebo ručným radením podľa chuti pádlami pod volantom, alebo pákou ako u sekvenčnej prevodovky. Spotreba je tiež nižšia, ako u manuálu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Zamrzlé či zaseknuté zámky u auta? Nové řešení

Ilustrační foto

Nejdelší dálnice světa? Mají tisíce kilometrů a stejně jsou většinou v lepším stavu než D1

Historie modelů Lamborghini

Znáte historii Lamborghini? Naučíme vás ji během pěti minut

CXperience je návratem Citroënu k extravagantním limuzínám.

Citroen oznámil plány na nový reprezentativní sedan. Nahradí modely C5 i C6

Lancia 037 Stradale

Raritní Lancia sráží sběratele do kolen. 1 z 207 homologačních speciálů je v dokonalém stavu

Ferrari

Jak přišlo Ferrari vůbec ke svému znaku?

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama