Elon Musk musí mít v posledních dnech ze své společnosti Tesla Motors skutečně velkou radost. Kromě úspěšného zahájení výroby a prodeje dostupného elektromobilu Tesla Model 3 přišla další radostná zpráva z Itálie. Tamní organizaci sdružující majitele vozů Tesla se totiž podařilo pokořit magickou hranici 1000 ujetých kilometrů na jedno nabití v produkčním elektromobilu.
Italské organizaci sdružující vlastníky elektromobilů Tesla "Tesla Owners Italia" se povedlo 4. srpna 2017 překonat magickou hranici dojezdu 1000 kilometrů na jedno nabití. S vozem Tesla Model S 100D urazili za 29 hodin vzdálenost 1078 kilometrů, čímž stanovili světový rekord v dojezdu sériově vyráběných elektromobilů.
Cesta byla naplánována po venkovských silnicích v oblasti Salermo na jihu Itálie. Vůz byl v sériovém stavu, měl nazuty pneumatiky s nízkým valivým odporem a během testu byla vypnuta klimatizace. Za volantem se střídali celkem čtyři řidiči, ovšem všichni využívali i asistenci v podobě Tesla Autopilot, čímž se jim dařilo dosáhnout co nejplynulejší jízdy, která má na dojezd pozitivní vliv.
Během cesty dlouhé 1078 kilometrů spotřebovala Tesla 98.4 kW/h elektrické energie, což se rovná zhruba 8 litrům benzínu. Prezident klubu také nezapomněl zmínit, že takto skvělých výsledků je dosaženo zejména díky 95% účinnosti elektromotorů. Nejefektivnější spalovací motory přitom dokáží pracovat jen s 30% efektivitou. Předchozí světový rekord o hodnotě 901.2 kilometru byl stanoven v Belgii a také s vozidlem značky Tesla, ovšem s modelem S P100D.
Stanovení rekordu si všiml i Elon Musk, který rekordmanům poblahopřál na svém Twitteru.
Officially verified as the first production electric car to exceed 1000km on a single charge! Congratulations Tesla Owners Italia!! https://t.co/r8fFZIFEP2
— Elon Musk (@elonmusk) 5. srpna 2017
Nový rekord má však malý háček, který většině lidí poněkud zkazí radost. Průměrná rychlost při rekordní jízdě totiž byla jen pouhých 40 km/h. Vysoký dojezd si zkrátka stále žádá svou daň.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?