Proč jediná Mazda tak vytrvale odmítá elektřinu? Tohle jsou pádné důvody

-mao / AutoRoad.cz, 4. srpna 2017, 10:05 Google+

Celosvětový automobilový průmysl se během několika posledních let zbrkle obrací směrem k elektrifikaci, ovšem stále se najdou výjimky. Jednou z nich je i automobilka Mazda, která snad jako jediná odmítla trend downsizingu a stále si jde svou cestou výroby efektivních spalovacích motorů. A podle posledních zpráv v tom hodlá pokračovat i navzdory elektrifikaci.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 04.08. 14:17) Napište svůj názor
mazda 2

mazda 2 | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

Robert Davis, viceprezident amerického zastoupení automobilky Mazda, se na semináři v Michiganu rozpovídal o důvodech, proč Mazda prozatím neplánuje výrobu čistého elektromobilu, ačkoliv se tímto směrem ubírá prakticky celá konkurence.

Tím hlavním důvodem je, jak uvedl web Automotive News, stále nevyužitý potenciál spalovacích motorů, na jejichž inovacích Mazda hodlá pracovat a chce dosáhnout jejich vyšší efektivity. Robert Davis přímo uvedl, že spalovací motory mají stále významnou roli v budoucnosti přepravy. Mazda sice zvažuje zavedení nových technologií v podobě baterií, elektromobilů plug-in hybridů, atd.. Ovšem tyto technologie budou i nadále spolupracovat se spalovacím motorem.

Než se Mazda rozhodne investovat svůj čas, úsilí i finance do přidání elektrifikace do své nabídky, musí si být jistá, že už vyčerpala potenciál spalovacího motoru. V minulých letech navíc automobilka investovala do vývoje spalovacích motorů Skyactiv a Skyactiv-D, které narozdíl od downsizingových motorů nabízí reálně nízkou spotřebu, spolehlivost i nízké emise.

Kromě víry v budoucnost spalovacích motorů však Davis odmítá elektrifikaci i kvůli obavám z vlivu Li-Ion baterií elektromobilů na životní prostředí. Na rozdíl od baterií z telefonů se totiž baterie z elektromobilů mnohem hůře recyklují.

img-responsive

Mazda je pověstná svými kvalitními atmosferickými motory SkyActiv, které najdeme i pod kapotou Mazdy Mx-5 | foto: Mazda Europe

Podle jeho slov tak elektromobily nejsou dlouhodobým řešením, neboť jejich v současnosti nulové emise se nám jednou vrátí zpět, až bude potřeba ony použité baterie recyklovat. Automobilky by se tak místo jednotné snahy o elektromobilitu měly snažit nabídnout zákazníkům něco nového, co bude pozitivní jak pro ně, tak pro životní prostředí.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Proč jediná Mazda tak vytrvale odmítá elektřinu? Tohle jsou pádné důvody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 04.08.2017 14:17 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový Nissan Micra

TEST: Nissan Micra IG-T 90. Ohromí designem i zpracováním, zasloužila by však větší motor

Volkswagen T-Roc

Záznam představení nového Volkswagenu T-Roc

Ilustrační foto

Přechod pro chodce: Kdy musíte pěší pustit a kdy můžete projet bez zastavení?

Ilustrační foto

Bezpečnostní pásy: Jak fungují a proč zachraňují životy?

Ariel Hipercar

Bude o dost levnější a ve zrychlení porazí Bugatti Veyron. Model Hipercar už Ariel testuje

Ferrari Portofino

Ferrari představilo nový model, jmenuje se Portofino

Legendární vozy ze stáje Ferrari

Nezapomenutelné Ferrari F40. Tyhle informace možná ještě neznáte

reklama
reklama

Doporučujeme

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe

Nový Rolls-Royce Phantom odložil střechu a stal se z něj Drophead Coupe

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nejznámější česká auta: Tyhle modely nás proslavily v zahraničí?

  2. Měl porazit Ferrari, osud mu ale nedal šanci. Teď ho Shelby po 53 letech vyrábí znovu

  3. Shelby GT350R se vrací, stará parta znovu rozjela výrobu

  4. Nástrčný klíč, který technik zapomněl v motoru, nalezl majitel po 11 letech!

  5. Pontiac Aztek je označován za nejošklivější auto všech dob, ale už jste někdy viděli takovou výbavu?

  6. TEST: Volkswagen Amarok 3,0 TDI V6: Pozor, řízení tohoto vozu je silně návykové!

reklama