Statistiky nelžou, zájem o naftové motory klesá. Důvod je jasný

-jka / AutoRoad.cz, 18. června 2017, 17:56 Aktualizováno 18.6.2017, 22:32 Google+

Prodeje vozidel se vznětovými motory začaly klesat. Vinu na tom nenese ani tak loňský skandál automobilky Volkswagen, známý pod názvem „dieselgate“, jako spíš plánované (a někde již platné) omezení vjezdu naftových automobilů do center vybraných měst.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 18.06. 21:40) Napište svůj názor
prodeje naftových motorů klesají, kupující se bojí budoucích omezení

prodeje naftových motorů klesají, kupující se bojí budoucích omezení | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Pravdou je, že manipulováním emisních hodnot to vše začalo. O emisích se začalo mluvit otevřeně ve všech médiích, přičemž téma škodlivosti toxických výfukových zplodin vzbudilo u široké veřejnosti velký zájem a vrylo se do hlubokého podvědomí. Výsledkem je pokles poptávky po naftových motorech v celé Evropě.

img-responsive

prodeje naftových motorů klesají, kupující se bojí budoucích omezení | foto: Volkswagen

Statistiky serveru „Automotive News“ hlásí, že například v Německu prodeje naftových motorů nyní tvoří přibližně 40 procent z celkové poptávky nových vozů, přičemž loni se jednalo o přibližně 46 procent a v roce 2012 dokonce 48 procent z celkových prodejů. I když se nyní rozdíl mezi čísly nezdá příliš velký, ukazuje klesající tendenci, která bude díky plánovaným omezením i nadále růst. A co je tedy pro potencionální majitele největším strašákem?

Již nyní se v německém Stuttgartu projednává návrh o zákazu vjezdu naftových vozidel starších 3 let do centra města v určité dny a je velice pravděpodobné, že jej budou další německá města (například Mnichov) následovat. Zákazy by měli platit na začátku příštího roku a volně navazující na jednání starostů Paříže, Madridu, Atén a Mexika, kteří se zavázali k absolutnímu zákazu dieselových vozidel do roku 2025.

Veřejnost samozřejmě vnímá tyto omezení jako obrovskou překážku, a tak je zřejmé, že se bude nákupu nových dieselů čím dál tím více vyhýbat. Specialista na dopravu Tobias Ulbrich k tomu řekl: „Pokud nyní bezprostředně hrozí takové zákazy, je zřejmé, že lidé jezdící v metropolitních oblastech nebudou kupovat naftové vozidla za žádných okolností, bez ohledu na to, jak jsou tyto vozidla podle výrobců ekologické“.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Statistiky nelžou, zájem o naftové motory klesá. Důvod je jasný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 18.06.2017 21:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ŠKODA OneApp

Nová aplikace ŠKODA OneApp: Jedinečné propojení & bohatá nabídka funkcí

Rychle a Zběsile: Fate of the Furious

Přijde Rychle a Zběsile o další hvězdu? Michelle Rodriguez hrozí odchodem

Festival rychlosti v Goodwoodu

ŽIVĚ: Festival rychlosti v Goodwoodu

Jaguar XE SV Project 8: Od sedanu k supersportu

Video: Takto vznikal Jaguár, který zatopí BMW M3 i Mercedesu AMG

Seat Leon Cupra

Seat pracuje na sportovních elektromobilech. Ponesou označení Cupra

Studie Tesla Roadster Y

Tesla Roadster Y - Elektrická hračka pro velký kluky

Hoba I

Velorex jako král laminátu? Hadráky Hoba vznikaly v garáži šikovného kutila

reklama
reklama

Doporučujeme

Čínský řidič si vysvětlit

Čínský řidič si heslo "Drive-Thru" vysvětlil po svém

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. 7 let za volantem Ferrari? Šílený balík peněz, který majitel platil za běžný provoz

  2. Škodovka má nový problém. Zákazníci nestojí o nejlevnější vozy

  3. Poškození laku nemusí znamenat nákladnou návštěvu lakovny. Opravíte ho i sami

  4. Tesla se s výrobou nemazlila. Udělala pedály z plastu, lidem se lámou pod nohama

  5. Srovnání motorových olejů: Ty laciné vám mohou zničit motor

  6. Elektromobily vytahují další eso z rukávu. Nabíjet se budou zadarmo

reklama