Klasická navigace nebo ta v mobilu? Pomůžeme s výběrem

-jka / AutoRoad.cz, 18. června 2017, 12:58 Google+

Léto je nejen obdobím příjemných dovolených, ale i dobrodružného cestování na nová místa a praktického testování našich stávajících GPS navigací. Myslíte si, že klasické navigace patří do starého železa? Rozhodli jsme se pro vás shrnout hlavní rozdíly mezi použitím chytrých telefonů a klasických navigací.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Navigace TomTom

Navigace TomTom | foto: TomTom

Sdílejte článek

Dnešní chytré telefony jsou totiž klasickým „all-in-one“ zařízením, které nám už dávno nenabízejí jen možnosti volání a sms zpráv. Je jejich nepopiratelnou výhodou mít všechny funkce chytrého telefonu stále u sebe. I přesto se najde mezi námi velké množství čtenářů, které razí pravidlo, že „na fotografování má být fotoaparát, na navigování navigace“. V čem tedy spočívají možné výhody?                                 

Výdrž baterie

Jedním z argumentů, proč použít navigační zařízení, je výdrž baterie. Chytré telefony dnes vydrží nabité průměrně jeden den, přičemž rozsvícený displej a zapnutý systém GPS spotřebě příliš nepřidají. Navigující mobil spotřebuje dokonce tolik energie, že jej akorát stíhá dobíjet běžná autonabíječka, a tak se často stává, že do cíle dojíždíte s vybitým mobilním telefonem.

Velikost displeje

I když velikost chytrých telefonů neustále roste, jejich průměrná velikost se pohybuje kolem 5ti palců. U navigačních zařízení bývá standardní rozměr o palec větší. I když se to nemusí zdát, jako rozhodující faktor, displej u navigačních zařízení také lépe zvládá odlesky světla a navíc bývá celé zařízení odolněji zpracované.

Offline navigace

I když se online navigace chytrých telefonů mohou zdát jako výhodné, jelikož nám poskytují aktuální dopravní informace a čerstvé mapy, stejně tak se díky nim můžeme na místech nepokrytých signálem nebo v zahraničí dostat okamžitě do problému. Některý software nabízí i stažení map offline, ovšem ty pak zabírají cenné místo, které by mohlo být v telefonu využito jinak. Je "prostě jednodušší" mít ve své navigaci mapy celé Evropy a jednou za pár měsíců nechat zařízení zaktualizovat.

Jednoduchost

Jediným účelem navigačního zařízení je usnadnit nám cestování a přivést nás do cíle. Široká škála využití smartphonu pak bývá při samotné navigaci spíše na obtíž, jelikož ji může přerušovat příchozí volání a zprávy. Navigační zařízení těmito problémy netrpí. Jedinou nevýhodou ještě do nedávna byla potřeba připojení k počítači, nicméně dnes se již GPS navigace umí zaktualizovat přes Wi-Fi sama, aniž by uživatel musel něco zařizovat.

Jako další výhody by se jistě dala uvést i vyšší hlasitost, lepší navigování jízdními pruhy a služby RDS-TMC, tedy nejnovější dopravní informace. To vše za zlomek běžné ceny chytrého telefonu. 

Vytisknout

Diskuze: Klasická navigace nebo ta v mobilu? Pomůžeme s výběrem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

projekt SOHJOA.FI, mikrobusy EZ10

Žádní řidiči, žádné problémy? Autonomní mikrobusy nejsou ve Finsku ničím…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud