Záměrně se při koupi ojetého vozu vyhýbáte autobazarům, protože všechny považujete za podvodníky? Je to na základě posledních průzkumů logickým krokem. Ale není zlato všechno, co se třpytí a možná nevědomky děláte chybu. Mnoho podnikavých jedinců se totiž snaží prodat své poškozené vozy do autobazarů, když ovšem neuspějí, zameri se na internet, kde za něj neznalý ale důvěřivý jedinec zaplatí desítky tisíc zbytečně.
Jeden z největších českých autobazarů, Auto ESA, se proto během měsíce dubna a května pustil do vytvoření statistiky nejčastějších závad, se kterými se jim lidé pokusili své vozy prodat, ale neuspěli.
Ještě než si zanadáváte jak je to dobře, že někdo bazarům oplácí stejnou mincí, zkuste se ale zamyslet nad tím, kde potom taková vozidla končí. Hádáte vrakoviště? Omyl - na internetu! Tam si je pak vyhlédne nadšený důvěřivec, který raději volí nákup vozu od soukromníka, protože všechny bazary jsou plné zlodějů a podvodníků.
Tím samozřejmě nechceme dělat reklamní kampaně autobazarům, máme zájem vás jen upozornit na seznam nejčastějších vad, kvůli kterým autobazar odmítl některé vozy vykoupit.
1. Chybějící nebo nefunkční filtr pevných částic
Nefunkční nebo chybějící filtr je jednou z nejčastějších vad, s jakou lidé vozí své vozy do autobazaru. Náklady na servis nebo výměnu filtru pevných částic se totiž šplhají k desetitisícovým částkám, což se nikomu příliš nelíbí. Lidé se proto rozhodnou filtr odstranit, navrtat nebo přeprogramovat řídící jednotku, která vadný filtr nepozná. Během dvou měsíců autobazar odmítl vykoupit 73 takto poškozených vozidel.
2. Exekuce
Stále častěji se také objevují lidé s vozy, které jsou zatíženy exekucí. Během dvou měsíců tak společnost musela odmítnout celkem 49 takových vozidel. Počet lidí, kteří bojují s exekucemi, v ČR každoročně stoupá. Bazary však mají přístup do různých databází, kde si právní stav vozidla mohou snadno zjistit
3. Skryté technické závady
Majitelé vozidel se nejčastěji snaží zamaskovat závady na elektroinstalaci a prvcích výbavy, které lze v dané sezóně jen těžko odhalit. Typicky to je například nefunkční vyhřívání zadního okna nebo zrcátek. Výjimkou však nejsou ani špatně těsnící střešní okna, která majitelé zalijí silikonem. Celkem bylo z tohoto důvodu odmítnuto 37 vozidel.
4. Stočený tachometr
Ačkoliv se jedná o klasiku spojenou s prodejem aut "z druhé ruky", umístil se tento nešvar až na čtvrtém místě. Vliv na to má velká medializace tohoto problému, i schopnost bazar vypátrat historii vozidla díky různým internetovým službám. Celkem se v bazaru objevilo 29 takových vozidel.
5. Falšovaná servisní historie
Vozy s doložitelnou servisní historií mají samozřejmě i vyšší hodnotu při pozdějším. To si uvědomuje i řada podvodníků, která poté shání servisní knížky po bazarech, shání razítka po známých a vytváří si servisní historii jak se jim zlíbí. Z podobných důvodů odmítl autobazar vykoupit 12 vozidel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.