Manuální převodovka v základu? Ani omylem, v Aston Martinu se za ni připlácelo

AutoRoad.cz, 19. května 2017, 09:48 Aktualizováno 19.5.2017, 10:33 Google+

Žádný z vozů automobilky Aston Martin se nedá označit za "obyčejný". Všechny mají své charisma, zajímavý design, nádherný zvuk a úchvatný zvuk. Tenhle Vanquish z roku 2002 je ale opravdovou vzácností díky něčemu, co většina smrtelníků považuje za standard.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aston Martin Vanquish

Aston Martin Vanquish | foto: Autosport Designs

Sdílejte článek

Tenhle konkrétní kousek je totiž vybaven, podržte se, originální přestavbou na manuální řazení.Vozy Aston Martin Vanquish totiž vyjížděly z továrny s robotizovanou šestistupňovou převodovkou, která se ovládala pádly pod volantem. Pro mnoho odborníků z motoristického světa ale byla tato převodovka jednou z největších slabin jinak báječného vozu.

Proto se britská automobilka rozhodla nabízet originální přestavbu na klasické ruční manuální řazení. Během tohoto procesu byla převodovka, postavená ve stylu vozů F1, přestavěna na klasické řazení. Řadící páka s šesti rychlostními stupni se poté vrátila zpět na své místo ve středovém tunelu.

Tento konkrétní kousek, na který se díváme, byl vyroben v roce 2002 a an tachometru má pouhých 9,000 mil, což je asi 14,480 kilometrů. Pod karoserií v odstínu "Sky Silver" nalezneme šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 460 koní, který dokáže vůz rozpohybovat z 0 na 97 km/h za 4,3 vteřiny. Maximální rychlost dosahuje 305 km/h.

Aston Martin vyrobil celkem 1,492 vozů Vanguish první generace. Přestavby na ruční řazení se jich ale dočkalo jen minimum. Cena tohoto konkrétního kousku, který se prodává v Autosport Designs v New Yorku, činí 117,500 dolarů, tedy asi 2,8 milionu korun.

Vytisknout

Diskuze: Manuální převodovka v základu? Ani omylem, v Aston Martinu se za ni připlácelo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Up GTi

Volkswagen Up! GTi oficiálně představen. Nejostřejší prcek nabídne nízkou váhu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud