Indická Dacia Duster v testech vyhořela. Skončila s nulou na kontě

AutoRoad.cz, 12. května 2017, 19:39 Google+

Když dva dělají totéž, není to totéž. Toto rčení platí dokonce i v automobilovém průmyslu. Jak jinak si vysvětlit, že celosvětově oblíbené SUV Dacia Duster, vyrobené v Indii, obdrželo trestuhodné hodnocení 0 hvězdiček v testech bezpečnosti Global NCAP?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Indická Dacia Duster propadla u testů bezpečnosti

Indická Dacia Duster propadla u testů bezpečnosti | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Bohužel to není žádná výjimka. Indické automobily mají delší dobu problémy s bezpečností i rozdílnými výbavovými stupni. To je příklad i Dacie Duster, která na indickém trhu postrádá v základní výbavě airbagy i základní bezpečnostní asistenty, jakým je například ABS. A to i přes to, že je v Indii prezentována jako prestižní a reprezentativní SUV.

Dva airbagy a systém ABS se nachází až ve vrcholných verzích výbavy, označovaných RxS a RxZ. Výbavový stupeň RxL nabízí alespoň jeden airbag. Tyto verze obdržely hodnocení tří hvězdiček. I tak jsou ale airbagy malé a poskytují nedostatečnou ochranu posádky, zvláště ve srovnání s Dustery vyrobenými v Evropě nebo Jižní Americe. 

Není tak divu, že Dacia Duster vyrobená pro indický trh dostala od NCAP hodnocení 0 hvězdiček za bezpečnost. Jihoamerický Duster, který byl testován toutéž agenturou v roce 2015, obdržel 4 hvězdičky. Evropský Duster, testovaný už v roce 2011, obdržel 3 hvězdičky. Pokud tedy pojedete na dovolenou do Indie a budete si chtít půjčit automobil, modelu Duster se vyhněte velkým obloukem.

Problém s nebezpečnými automobily už si začíná uvědomovat i indická vláda, proto od října tohoto roku zavádí crash-testy podle vzoru NCAP. Ty by měly mimo jiné zahrnovat i zkoušky čelního a bočního nárazu. Ovšem při ekonomických podmínkách které v Indii panují se nedá očekávat, že by automobilky do zvýšené bezpečnosti svých vozů chtěly investovat.

Jakékoliv investice by se totiž musely projevit i na výsledné ceně. Ta by poté potencionální zákazníky odháněla a ti by nakonec stejně skončily u jiného, otřesně nebezpečného, automobilu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Indická Dacia Duster v testech vyhořela. Skončila s nulou na kontě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Severokorejský Automagazín

Čím se jezdí v KLDR? Prozradí severokorejský Automagazín

Wartburg vs Škoda (1974)

Na sněhu byl lepší Wartburg nebo Škoda?

Škoda Octavia 1962 první start po 20 letech

Tuhle Škodu Octavia z roku 1962 startovali po 20 letech. Jak to dopadlo?

Ilustrační fotografie

Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

Subaru Legacy GT-B Etune

Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

Ilustrační fotografie, Ford testuje autonomní řízení

Autonomní vozy v ČR již nebudou sci-fi. U Stříbra vyroste polygon za miliardy

reklama
reklama

Doporučujeme

Lamborghini Huracán vs. Nissan GT-R

Jak dopadne závod mezi Nissanem a Lamborghini? Krutým ponížením

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  3. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  4. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  5. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  6. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama