Indická Dacia Duster v testech vyhořela. Skončila s nulou na kontě

AutoRoad.cz, 12. května 2017, 19:39 Google+

Když dva dělají totéž, není to totéž. Toto rčení platí dokonce i v automobilovém průmyslu. Jak jinak si vysvětlit, že celosvětově oblíbené SUV Dacia Duster, vyrobené v Indii, obdrželo trestuhodné hodnocení 0 hvězdiček v testech bezpečnosti Global NCAP?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Indická Dacia Duster propadla u testů bezpečnosti

Indická Dacia Duster propadla u testů bezpečnosti | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Bohužel to není žádná výjimka. Indické automobily mají delší dobu problémy s bezpečností i rozdílnými výbavovými stupni. To je příklad i Dacie Duster, která na indickém trhu postrádá v základní výbavě airbagy i základní bezpečnostní asistenty, jakým je například ABS. A to i přes to, že je v Indii prezentována jako prestižní a reprezentativní SUV.

Dva airbagy a systém ABS se nachází až ve vrcholných verzích výbavy, označovaných RxS a RxZ. Výbavový stupeň RxL nabízí alespoň jeden airbag. Tyto verze obdržely hodnocení tří hvězdiček. I tak jsou ale airbagy malé a poskytují nedostatečnou ochranu posádky, zvláště ve srovnání s Dustery vyrobenými v Evropě nebo Jižní Americe. 

Není tak divu, že Dacia Duster vyrobená pro indický trh dostala od NCAP hodnocení 0 hvězdiček za bezpečnost. Jihoamerický Duster, který byl testován toutéž agenturou v roce 2015, obdržel 4 hvězdičky. Evropský Duster, testovaný už v roce 2011, obdržel 3 hvězdičky. Pokud tedy pojedete na dovolenou do Indie a budete si chtít půjčit automobil, modelu Duster se vyhněte velkým obloukem.

Problém s nebezpečnými automobily už si začíná uvědomovat i indická vláda, proto od října tohoto roku zavádí crash-testy podle vzoru NCAP. Ty by měly mimo jiné zahrnovat i zkoušky čelního a bočního nárazu. Ovšem při ekonomických podmínkách které v Indii panují se nedá očekávat, že by automobilky do zvýšené bezpečnosti svých vozů chtěly investovat.

Jakékoliv investice by se totiž musely projevit i na výsledné ceně. Ta by poté potencionální zákazníky odháněla a ti by nakonec stejně skončily u jiného, otřesně nebezpečného, automobilu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Indická Dacia Duster v testech vyhořela. Skončila s nulou na kontě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Karmann Ghia 1970 s dřevěnou karoserií ve tvaru rakve

Pojízdná rakev jako auto? Kdysi šlo o vzácný Volkswagen

Nejlevnější auta v České republice.

Nejlevnější auta v Česku? Pozor na to, jak skutečně vypadají

Střešní box Thule

Dochází vám místo v kufru? Vyzkoušejte střešní box

Volvo Autonomous Carrier

Kamiony bez řidičů? Již brzy je začneme potkávat na dálnicích

BMW M4 GT4

Tohle BMW je nejextrémnější M4, jakou si můžete koupit

Převod automobilu by měl být nyní jednodušší.

Jak převést své auto na jiného majitele? Chystají se tyto novinky

Parkovací systém společnosti Stanley Robotics

Parkování budoucnosti? V zahraničí funguje, v Česku zatím nic

reklama
reklama

Doporučujeme

Lamborghini Huracán vs. Nissan GT-R

Jak dopadne závod mezi Nissanem a Lamborghini? Krutým ponížením

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nejmodernější ruský automobil zatopí Škodovce i u nás? Známe jeho českou cenu

  2. Policie úmyslně před lidmi zdemolovala úplně novou Škodu Kodiaq. Má to ale háček

  3. Lidový skaut i jako kombi. Vyrovná se Logan MCV Stepway něčím Octavii Scout?

  4. Jak převést své auto na jiného majitele? Chystají se tyto novinky

  5. Potvrzeno? Nová Škoda Karoq dorazí ve verzi RS s motorem 2.0 TSFI a výkonem 300 koní

  6. Tohle je jedno z nejlevnějších aut na českém trhu. Jenom cenou ale nezaujme

reklama