Má smysl kupovat použité pneumatiky?

AutoRoad.cz, 9. května 2017, 15:34 Google+

Na šetření není nic špatného. Ovšem zrovna v případě pneumatik by si měl člověk dvakrát rozmyslet, zda mu pár ušetřených korun stojí za všechna ta rizika. Žádná sleva totiž není zadarmo.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 11.05. 09:29) Napište svůj názor
Pneumatiky jsou tím jediným, co spojuje automobil s vozovkou

Pneumatiky jsou tím jediným, co spojuje automobil s vozovkou | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Pojďme si shrnout všechny výhody a nevýhody nákupu použitých pneumatik. Jedinou výhodou je cena, mezi nevýhody ale patří neznámá historie pneumatiky. Nevíme na jakém voze byla pneumatika použita, jak byla skladována, zda byla pravidelně huštěna, kolikrát byla opravována, atd.

Hloubka vzorku je poměrně snadno zjistitelná, speciální měřidlo prodávají snad na každé benzínce. Ovšem zjistit jak byla pneumatika skladována je větší oříšek. Přitom na tom opravdu záleží. Jeden rok správného skladování se totiž rovná cca 3 týdnům používání. V případě nesprávného skladování ale pneumatika trpí a to se projevuje i na jejím stavu a výdrži.

Každá pneumatika navíc ztrácí své specifické vlastnosti již po cca 3 letech provozu. Zhoršuje se její přilnavost, prodlužuje brzdná dráha a vůz se tak stává hůře ovladatelným. Nemluvě o tom, že nové pneumatiky používají stále pokročilejší technologie, starší pneumatiky se jim tak často nemohou rovnat.

Navíc ani finanční úspora při koupi použité pneumatiky není nijak výrazná. Jednak mají použité pneumatiky kratší životnost, takže jedna sada použitých vydrží stěží polovinu toho, co sada nových pneumatiky. Tedy za předpokladu, že pneumatika nemá skrytou vadu. 

Zadruhé platí, že cena ojeté pneumatiky se určuje podle zbývajícího vzorku. Za starou pneumatiku se slušným vzorkem, ale chemicky nefunkční, tak mnohdy zaplatíte nesmyslně vysokou částku. Rozdíl mezi novou sadou je pak v řádu stokorun na kolo - je na zvážení, zda se vám to vyplatí. Starší pneumatiky také mívají vliv na vyšší spotřebu, což opět způsobuje starší technologie.

Pokud jste ale skálopevně přesvědčeni o koupi použitých pneumatik, snažte se vyvarovat viditelně poškozených kusů. Zkontrolujte si, zda je celá sada rovnoměrně opotřebená, zda mají pneumatiky stejný rozměr a stejného výrobce. Zaměřte se také na datum výroby pneumatiky. Už při stáří 5 let bývají pneumatiky chemicky nefunkční, při stáří nad 10 let se jim obloukem vyhněte.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Má smysl kupovat použité pneumatiky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 11.05.2017 09:29 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

Porsche Macan Turbo Performance Edition

Porsche představuje Macan Turbo Performance Edition. Tohle SUV má sil na rozdávání

Hummer

Americký drsňák se vrací do módy, zájem o Hummery je enormní

Názorný test pneumatik ukázal, o kolik dokáží zlepšit čas během jednoho kola

Kdo ukázal světu pneumatiku? Žádný automobilový průmysl, ale obyčejný veterinář

Vývoj Dacie Duster

OBRAZEM: Dokáže nová Dacia Duster navázat na úspěchy svého předchůdce?

reklama
reklama

Doporučujeme

Lamborghini Murcielago

Půl milionu za Lamborghini Murciélago? Má to ale malý háček

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama

Zprávy odjinud