Audi experimentuje s karoserií nové Audi A8. Rám má být extrémně tuhý, přitom lehký

AutoRoad.cz, 6. dubna 2017, 13:19 Google+

Odborníci značky Audi na lehkou konstrukci se již dávno nezaměřují pouze na jeden materiál. Kombinací hliníku, oceli, hořčíku a kompozitů, vyztužených uhlíkovými vlákny, v konstrukci prostorového rámu Audi Space Frame pro novou generaci modelu Audi A8 posouvají koncept vícemateriálové konstrukce na novou úroveň.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi A8

Audi A8 | foto: Audi

Sdílejte článek

Audi stabilně používá nové technologie materiálů a způsoby konstrukce, které přinášejí bezprostřední výhody – a to nejen z hlediska hmotnosti. Nová A8 překonává svého předchůdce přibližně o čtvrtinu vyššími hodnotami torzní tuhosti – rozhodujícího parametru pro precizní ovladatelnost a příjemný akustický komfort.

Zadní stěna z kompozitu, vyztuženého uhlíkovými vlákny, se vyznačuje extrémně vysokou torzní tuhostí a pevností. Celkovými rozměry se jedná o největší díl skeletu prostoru pro cestující a na torzní tuhosti celého vozidla se podílí 33 procenty. V závislosti na míře zatížení jednotlivých oblastí je použito šest až devatenáct vrstev uhlíkových vláken, které zaručují ten správný přenos zatížení v potřebných směrech. Jednotlivé vrstvy uhlíkových vláken jsou složeny z pásů o šířce 50 milimetrů, které lze libovolně skládat tak, aby bylo dosaženo potřebných úhlů orientace uhlíkových vláken.

img-responsive

Audi A8 | foto: Audi

Díly z oceli, tvářené za tepla včetně tvrzení, tvoří skelet prostoru pro cestující nejvyšší úrovně pevnosti. Jeho součástí jsou kromě spodní části dělicí stěny mezi motorovým prostorem a interiérem, také boční prahy, střešní sloupky B a přední část rámu střechy. Některé uvedené díly se vyrábějí z laserem svařovaných tvarových přístřihů s různou tloušťkou, jiné jsou navíc částečně zušlechtěny. Výsledkem je nižší hmotnost a vyšší pevnost, a to zejména v oblastech důležitých pro bezpečnost.

Hliníkové komponenty mají s 58 procenty nejvyšší podíl v konstrukci karoserie. Hliníkové odlitky uzlových spojů, výtlačně lisované profily a plechy jsou hlavními stavebními prvky v konstrukci prostorového rámu ASF.

Inteligentní kombinaci materiálů završuje výztuha z hořčíku mezi věžemi pro uložení tlumicích a pružicích vzpěr. V porovnání s předchůdcem je tato výztuha o 28 procent lehčí. Vzpěra zaručuje vysokou torzní tuhost karoserie a k věžím pružicích a tlumicích vzpěr je připevněna hliníkovými šrouby. Při čelním nárazu jsou působící síly přenášeny třemi různými dráhami v rámci deformační zóny přídě vozidla.

Vytisknout

Diskuze: Audi experimentuje s karoserií nové Audi A8. Rám má být extrémně tuhý, přitom lehký

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ferrari 458 Italia se stalo zadarmo novou posilou policie v Miláně

Italové mají skvělé řešení, jak zadarmo obohatit vozový park policie

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud