Tatra se pokouší o světový unikát. Naučí své motory plnit Euro 6

AutoRoad.cz, 22. dubna 2017, 06:49 Google+

Nákladní automobily Tatra jsou typické několika prvky, mezi něž patří také vzduchem chlazený motor. Stále přísnější emisní normy však vyžadují neustálé konstrukční úpravy, které zvláště v případě tohoto typu motoru nepatří k nejjednodušším.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tatra se pokouší o světový unikát, naučit své motory plnit normu Euro 6

Tatra se pokouší o světový unikát, naučit své motory plnit normu Euro 6 | foto: Tatra

Sdílejte článek

Velkou výzvou byl pro techniky a konstruktéry kopřivnické automobilky přechod vzduchem chlazených motorů z emisní normy Euro 4 na Euro 5. „Odborníci k tomu byli skeptičtí. (…) My jsme však dokázali, že to jde,“ uvedl ředitel Tatra Trucks Radomír Smolka. Nyní stojí před tuzemskou továrnou další velký úkol. Přechod z normy Euro 5 na Euro 6, což by byl světový unikát.

img-responsive

Tatra | foto: Archiv AutoRoad.cz

Kvůli tomu automobilka požádala o dotaci ve výši 65 milionů korun z Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost na dobudování vývojového a zkušebního centra. To by mělo stát celkem asi 131 milionů korun, dotace tak uhradí zhruba polovinu. Z těchto prostředků budou financovány moderní technologie pro zkušebnu motorů, která je jednou z klíčových součástí vývojového a zkušebního centra. V návaznosti na to bude možné dokončit již zmíněný vývoj originálního tatrováckého vzduchem chlazeného motoru, jenž bude splňovat Euro 6.

Tatra přitom již díky Operačnímu programu Podnikání a inovace získala na rozšíření vývojového a zkušebního centra už bezmála 18 milionů korun. Ty byly mimo jiné využity na vybavení dynamické zkušebny, zkušebny vozidel či prototypové dílny. Vzduchem chlazené motory jsou vhodné pro užití v náročných terénních a klimatických podmínkách. Vynikají totiž konstrukční jednoduchostí, spolehlivostí a méně nákladným provozem.

Vytisknout

Diskuze: Tatra se pokouší o světový unikát. Naučí své motory plnit Euro 6

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Dálnice D1

Krušný víkend na dálnici D1 je tady! Čeká nás zde velká uzavírka

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud