Obrací se svět k lepšímu? Konec motorů TDI je na spadnutí, downsizing je u VW mrtev

ar6, 8. února 2017, 22:29 Google+

Volkswagen v poslední době sází v motorové otázce na downsizing. Proto plošně zavádí litrové tříválce TSI a strategie zmenšování měla pokračovat i dál. Zatímco ale zážehová 1.5 TSI se postupně v nových modelech mamutího koncernu objeví, 1.5 TDI skončí ještě dřív, než měla šanci se předvést.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Naftová 1.6 TDI se brzy stane obětí emisních limitů.

Naftová 1.6 TDI se brzy stane obětí emisních limitů. | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Dieselgate, vyšší náklady na vývoj a výrobu, stále přísnější emisní limity CO2 i NOx a slabá poptávka v segmentu B. To jsou zhruba základní důvody toho, že plánovaná patnáctistovka TDI, která by nahradila tříválcovou čtrnáctistovku i čtyřválcovou šestnáctistovku, nakonec nenahradí vůbec nikoho. Volkswagen její vývoj zkrátka ukončil a rozhodl se věnovat benzín-elektrickým hybridům. Abychom dali již zmíněné důvody do kontextu – aby 1.5 TDI vyhověla emisním požadavkům, stály by její úpravy někde mezi 600 až 800 eury (cca 16 až 22 tisíc korun). A to je podle ředitele výzkumu a vývoje značky Franka Welsche, jenž se rozpovídal pro britský Autocar, cena, která je stejná jako celý motor. U Pola by pak motor dělal čtvrtinu ceny vozu! Jinými slovy, aby na autě Volkswagen vydělal, byla by cena pro koncového zákazníka vysoká.

Na druhou stranu konec vývoje 1.5 TDI s hliníkovým blokem a přímým vstřikováním neznamená konec turbodieselů v malých modelech značky, potažmo celého koncernu. Na letošní rok chystaná nová generace Pola (včetně derivátů jako malé SUV) dostane, podobně jako nedávno Seat Ibiza, čtyřválcovou šestnáctistovku TDI. Její životnost je ale omezená, konkrétně na tři až pět let. Pak by měla skončit. Tentýž osud, jen v jiném časovém horizontu, potká i tříválcové čtrnáctistovky, které se dnes objevují v útrobách Fabie a (končícího) Pola. Náhradou malých turbodieselů budou benzín-elektrické mild hybridy, jenž mají podle Welsche stejné emise CO2, ale nižší emise NOx a celkově stojí jejich vývoj a výroba o dost méně.

Avšak pozor! Volkswagen na turbodiesely úplně nezanevře, protože v jeho nabídce i nadále zůstane dvoulitrové TDI. To se tak postupem času stane, navzdory ještě nedávným tendencím, nejmenším naftovým motorem. V blízké budoucnosti se navíc počítá s uvedení nové verze 2.0 TDI Evo, která má nabídnout mnohem lepší hodnoty emisí CO2. Pod kapotu aut segmentu B si ani tak cestu nenajde, Golf by jej nicméně dostat měl a u ještě větších modelů je to naprostá jistota. Nakonec to s tím koncem populárních „TéDéÍček“ ještě nebude tak horké.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Obrací se svět k lepšímu? Konec motorů TDI je na spadnutí, downsizing je u VW mrtev

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

První Bugatti Chiron doručené soukromému zájemci z USA

První Chiron v USA? Dorazil zabalený jako mumie a má dvě bradavice

Problém přetížených vozidel se netýká jen řidičů kamionu

Pozor na zúžené pruhy, některá auta v nich nemají co dělat

Nové BMW M5

Podoba nového BMW M5 odhalena, fotky unikly těsně před premiérou

Toyota RAV4

Nejspolehlivější auta na evropském trhu? Vítěz nepřekvapí, Škoda druhá

Nové karbonové kolo z dílny Porsche

Porsche ukázalo revoluční karbonová kola. Jsou extrémně lehká, pevná a drahá

Peugeot 301 Allure 1,6 BlueHDI

TEST: Peugeot 301 Allure 1,6 BlueHDI: Levné auto plné protikladů

Autem na dovolenou

Jak zvládnout i dalekou cestu vlastním vozem?

reklama
reklama

Doporučujeme

Expedition je největším SUV Fordu nejen v USA.

Může se Ford vyrovnat Range Roveru? Obrovský Expedition se o to pokouší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Oproti konceptu Mercedes-Maybach 6 Cabrio je Tesla takhle maličká

  2. Dva týdny rozebíral a fotil motor Mazdy Mx-5, výsledek je úžasný!

  3. Nový fialový Shelby GT500? Žádný problém, jste-li šejk ze středního východu

  4. Shelby GT350R se vrací, stará parta znovu rozjela výrobu

  5. Nejznámější česká auta: Tyhle modely nás proslavily v zahraničí?

  6. Čím jezdí vedení společnosti Shell? Budete se divit

reklama

Zprávy odjinud