Poslední dobou se rozmáhá trend cpát do nových aut tzv. driftovací režim. S ním přišel například nový Ford Focus RS a v posledních dnech se jím chlubí nový Mercedes-AMG E 63. Jenže ne každému je tahle vychytávka po chuti.
Tak například Audi je ostře proti ní. Podle ní je driftovací režim nesmyslem, a to hlavně z důvodu používání pohonu všech kol Quattro a zachování solidní trakce na všech površích. Je sice pravdou, že nová generace modelu Q5 bude mít nastaven systém pohonu všech kol do lehce přetáčivého režimu, jenže to ještě neznamená, že s autem půjde vždy a všude driftovat a jezdit bokem.
U modelů Audi prostě nic takového jako driftovací mód neuvidíme, protože by to bylo proti politice značky a výrobce nechce ze svých aut dělat auta bez potřebné trakce. Trošku bokem se bude dát jezdit i s omlazeným Audi S3, které na jízdní režim Dynamic pošle více výkonu na zadní kola. Stále to ale nebude konkurent pro trojkové BMW, které bokem půjde mnohem snáz.
Obecně vzato pak driftovací režim není žádnou výhodou. Je to jen pomůcka pro ty, co neumí vykouzlit drift za pomoci svých nohou a rukou (a také vhodného vozu). Výsadou drifterů bude vždy volba aut se znakem BMW a ani nějaký Ford Focus RS tohoto výrobce svým driftovacím režimem nedostihne.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?