Poslední dobou se rozmáhá trend cpát do nových aut tzv. driftovací režim. S ním přišel například nový Ford Focus RS a v posledních dnech se jím chlubí nový Mercedes-AMG E 63. Jenže ne každému je tahle vychytávka po chuti.
Tak například Audi je ostře proti ní. Podle ní je driftovací režim nesmyslem, a to hlavně z důvodu používání pohonu všech kol Quattro a zachování solidní trakce na všech površích. Je sice pravdou, že nová generace modelu Q5 bude mít nastaven systém pohonu všech kol do lehce přetáčivého režimu, jenže to ještě neznamená, že s autem půjde vždy a všude driftovat a jezdit bokem.
U modelů Audi prostě nic takového jako driftovací mód neuvidíme, protože by to bylo proti politice značky a výrobce nechce ze svých aut dělat auta bez potřebné trakce. Trošku bokem se bude dát jezdit i s omlazeným Audi S3, které na jízdní režim Dynamic pošle více výkonu na zadní kola. Stále to ale nebude konkurent pro trojkové BMW, které bokem půjde mnohem snáz.
Obecně vzato pak driftovací režim není žádnou výhodou. Je to jen pomůcka pro ty, co neumí vykouzlit drift za pomoci svých nohou a rukou (a také vhodného vozu). Výsadou drifterů bude vždy volba aut se znakem BMW a ani nějaký Ford Focus RS tohoto výrobce svým driftovacím režimem nedostihne.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?