U japonské automobilky Toyota si musí v posledních dnech její vedení trhat vlasy z nervů. Po děsivém testu ohledně stability nového pickupu Hilux se totiž musí do servisů dostavit 91 585 modelů Prius
Ty jsou v americké speficikaci a hrozí u nich výpadek parkovací brzdy. Závada na brzdách si dokonce vyžádala zastavení produkce modelu jak to tak už v USA bývá, na vše přišel Národní úřad pro bezpečnost na silnicích. Celý problém se týká toho, že nožní parkovací brzda funguje na základě lanka, které se může znenadání přetrhnout.
Toyota přitom o této závadě ví už od letošního května, ovšem až včera se na vše přišlo "veřejně". Poprvé se přitom přerušení lanka k zadním brzdám stalo u jednoho z amerických dealerů. Je trošku s podivem, že Toyota na vše upozornila až teď, když je už zaznamenáno 67 případů, kdy se auto zabrzdilo a následně došlo k prasknutí lanovodu.
Psali jsme: Nová Toyota Hilux má zásadní problém se stabilitou. Tohle byste měli vidět
O to horší je fakt, že 19 500 klasických Priusů (žádné další odvozené verze se chyba netýká) stojí v USA ladem a nelze je prodat. A pokud by to náhodou chtěli udělat, musí každý z vozů zajet do servisu, kde bude na lanovod doinstalováno dodatečné upevnění. Štěstím je tak jedině to, že zatím se ve spojitosti s vadnou parkovací brzdou nestala žádná nehoda.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?