Konec naftových motorů? Renault zná téměř přesné datum

ar6, 8. září 2016, 16:14 Google+

Vývoj naftových motorů je stále dražší, protože i vinou aféry Dieslegate musí splňovat stále přísnější emisní limity. Toto se pak logicky odráží v ceně auta s turbodieselem pod kapotou, která hlavně v segmentu menších vozů stoupá do astronomických výšin. Proto se možná již brzy dočkáme radikálního řešení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Naftovým motorům Renault (na snímku 1.5 dCi) již definitivně odzvonilo.

Naftovým motorům Renault (na snímku 1.5 dCi) již definitivně odzvonilo. | foto: Renault

Sdílejte článek

Francouzské automobilky kdysi dávno přišli jako první s naftovými jednotkami v útrobách vozů segmentu A nebo B. Důvodem byly především daňové výhody a nižší emise, umožňující vjezd i do nízkoemisních zón velkých metropolí. S příchodem hybridů, elektromobilů a vlastně i downsizovaných benzínových dvou- nebo tříválců ale tato papírová výhoda trochu vymizela. K tomu si navíc připočítejte čím dál vyšší náklady na vývoj naftového motoru, který musí projít šílenými eurolimity při vypouštění NOx nebo CO2, a rázem máte drahá a v mnoha zemích neprodejná malá či kompaktní auta. A na tento fakt začíná pomalu dojíždět například Renault.

Většinu jeho evropských prodejů aktuálně tvoří modely v segmentech A, B a C, navíc až 60 procent má pod kapotou naftové agregáty. Přesto podle zdrojů agentury Reuters Francouzi již brzy vyřadí turbodiesely z nabídky Clia, Capturu nebo Méganu. Už dříve se těchto motorů zbavilo nejmenší Twingo, pod jehož kapotou aktuálně najdete přeplňovanou zážehovou devítistovku nebo litrový atmosférický tříválec. Krok úplného vymazání dieselů z palety zmíněných modelů se odehraje do roku 2020, a to z důvodu stále se zpřísňující emisní normy Euro 6 a chystané Euro 7 (například měření emisí v reálném provozu). Podle analytika Pavana Potluriho z IHS Automotive se postupně začnou dieselů zbavovat všichni, protože od roků 2017 a 2018 bude jejich vývoj čím dál nákladnější. Od roku 2025 pak stejný člověk předpovídá úplný konec nafty.

To už je ale přece jenom daleká budoucnost, v té bližší by naftové jednotky mohly přežít alespoň v modelech vyšších tříd, případně například v nejluxusnějším provedení Méganu. Důvodem je fakt, že zákazníci jsou si u větších nebo luxusnějších modelů ochotni připlatit za mnoho prvků, jedním z nich by mohlo být právě tankování nafty. Jinak se ale zdá, že budoucností jsou aktuálně hybridní pohonná ústrojí, jejichž cena by se měla brzy dostat na nebo dokonce pod úroveň současných turbodieselů. Tuto cestu si už dávno zvolila Toyota, přejít se na ni chystá také Kia. Pochybnosti o vývoji a prodeji dieselů mají pak vedle Renaultu například Volkswagen nebo Volvo.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Konec naftových motorů? Renault zná téměř přesné datum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Dieter Zetsche

Kam odejde šéf Daimleru Dieter Zetsche? Budete se divit!

Tekuté stěrače vám mohou za volantem hodně pomoci, ovšem jejich aplikaci byste neměli podceňovat

Tekuté stěrače mají smysl. Jaké zvolit a jak je správně aplikovat?

Kolona na padesátiproudové čínské dálnici

Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

Dodge Charger Pursuit

Víte, proč mají americké policejní vozy přední rámy? Tohle by si s Octavií nikdo nedovolil

Ilustrační foto - Kaskadérka Tammie Baird ukazuje jak minimalizovat následky při sražení automobilem

Bezpečnost chodců nadevše? Nový patent ukazuje další možnosti externích airbagů

Uber

Ani Uber není svatý, za 8 kilometrů si řidič naúčtoval 314 000 korun

reklama
reklama

Doporučujeme

Opel Astra OPC Line (2016)

Jaké to zklamání, pokrytectví podlehl i Opel. Má to u Astry zapotřebí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak vybrat kapalinu do ostřikovačů? Některé vám mohou rozežrat auto

  2. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

  3. Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

  4. Senna, nejextrémnější vůz automobilky McLaren byl představen

  5. Facebook opět ukázal svou sílu. Majitel ukradené Hondy sám vypátral zloděje a předal ho policii

  6. Jak připravit vaše auto na silné mrazy? Tyhle kroky nepodceňujte

reklama

Zprávy odjinud