Konec naftových motorů? Renault zná téměř přesné datum

ar6, 8. září 2016, 16:14 Google+

Vývoj naftových motorů je stále dražší, protože i vinou aféry Dieslegate musí splňovat stále přísnější emisní limity. Toto se pak logicky odráží v ceně auta s turbodieselem pod kapotou, která hlavně v segmentu menších vozů stoupá do astronomických výšin. Proto se možná již brzy dočkáme radikálního řešení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Naftovým motorům Renault (na snímku 1.5 dCi) již definitivně odzvonilo.

Naftovým motorům Renault (na snímku 1.5 dCi) již definitivně odzvonilo. | foto: Renault

Sdílejte článek

Francouzské automobilky kdysi dávno přišli jako první s naftovými jednotkami v útrobách vozů segmentu A nebo B. Důvodem byly především daňové výhody a nižší emise, umožňující vjezd i do nízkoemisních zón velkých metropolí. S příchodem hybridů, elektromobilů a vlastně i downsizovaných benzínových dvou- nebo tříválců ale tato papírová výhoda trochu vymizela. K tomu si navíc připočítejte čím dál vyšší náklady na vývoj naftového motoru, který musí projít šílenými eurolimity při vypouštění NOx nebo CO2, a rázem máte drahá a v mnoha zemích neprodejná malá či kompaktní auta. A na tento fakt začíná pomalu dojíždět například Renault.

Většinu jeho evropských prodejů aktuálně tvoří modely v segmentech A, B a C, navíc až 60 procent má pod kapotou naftové agregáty. Přesto podle zdrojů agentury Reuters Francouzi již brzy vyřadí turbodiesely z nabídky Clia, Capturu nebo Méganu. Už dříve se těchto motorů zbavilo nejmenší Twingo, pod jehož kapotou aktuálně najdete přeplňovanou zážehovou devítistovku nebo litrový atmosférický tříválec. Krok úplného vymazání dieselů z palety zmíněných modelů se odehraje do roku 2020, a to z důvodu stále se zpřísňující emisní normy Euro 6 a chystané Euro 7 (například měření emisí v reálném provozu). Podle analytika Pavana Potluriho z IHS Automotive se postupně začnou dieselů zbavovat všichni, protože od roků 2017 a 2018 bude jejich vývoj čím dál nákladnější. Od roku 2025 pak stejný člověk předpovídá úplný konec nafty.

To už je ale přece jenom daleká budoucnost, v té bližší by naftové jednotky mohly přežít alespoň v modelech vyšších tříd, případně například v nejluxusnějším provedení Méganu. Důvodem je fakt, že zákazníci jsou si u větších nebo luxusnějších modelů ochotni připlatit za mnoho prvků, jedním z nich by mohlo být právě tankování nafty. Jinak se ale zdá, že budoucností jsou aktuálně hybridní pohonná ústrojí, jejichž cena by se měla brzy dostat na nebo dokonce pod úroveň současných turbodieselů. Tuto cestu si už dávno zvolila Toyota, přejít se na ni chystá také Kia. Pochybnosti o vývoji a prodeji dieselů mají pak vedle Renaultu například Volkswagen nebo Volvo.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Konec naftových motorů? Renault zná téměř přesné datum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální automatické pluhy postavené na základě těžkého tahače Mercedes-Benz Arocs

Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

BMW M550i poškozené hurikánem Harvey

Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

Nissan GT-R v úpravě LM1 RS GT-R

Upravený Nissan GT-R chce zajet nový rekord Nürburgringu, bude mu k tomu 1100 koní stačit?

Ilustrační foto

Odborníci spočítali, kolik stojí dopravní zácpy. A jedna vláda už začala situaci řešit

Subaru Forester se nebojácně popralo s pořádnou pouštní dunou

Subaru zase jednou dokázalo, proč patří na špici mezi čtyřkolkami

Tetris na palubním počítači vozu GAZelle Next

To tu ještě nebylo! Ruská automobilka ukryla do palubního počítače oblíbenou kratochvíli

Range Rover Velar je jedním z nejkrásnějších SUV na trhu.

Má nápad Land Roveru šanci? Chce zatočit s čínskými plagiátory, fanoušky ale nepotěší

reklama
reklama

Doporučujeme

Opel Astra OPC Line (2016)

Jaké to zklamání, pokrytectví podlehl i Opel. Má to u Astry zapotřebí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  3. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  4. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  5. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama