Tesla Model X je díky svým potížím a koncepci dveří poměrně hodně známým autem. Neustále se na její konto objevuje kritika, přičemž ta poslední je přímo vražedná.
Jedná se totiž o její dveře Falcon Wing Doors, které se otevírají směrem vzhůru za pomoci elektromotorků. Již dříve jsme vám zde ukázali případ, kdy si jeden majitel Modelu X nevšiml, že je má otevřené a následně si kromě zničení garáže tyhle dveře skoro utrhl. Nyní se však přišlo na to, že automobilka provedla novou aktualizaci. Budete se však divit, jaké následky to může mít.
Tyhle obří křídlové dveře se otevírají s pomocí čidel zjišťující případné překážky v cestě. Pokud pak senzor na něco narazí (ruka majitele, strop garáže) dveře se zastaví. Jenže tohle platilo do nedávna, dnes je vše jinak. Právě o tom nás informuje jeden uživatel, který provedl následnou ukázku nové inovace ze strany firmy Tesla.
Ta "potichu" deaktivovala indukční senzory ve dveřích skrze aktualizaci palubního softwaru verze 7.1 a nikomu o tom neřekla. A výsledek? Na to se podívejte sami, asi budete dost v šoku. Podle měření dveře vyvinou tlak 28,6 kg, což jak uvidíte, stačí na krájení salátové okurky...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?