Tesla Model X je díky svým potížím a koncepci dveří poměrně hodně známým autem. Neustále se na její konto objevuje kritika, přičemž ta poslední je přímo vražedná.
Jedná se totiž o její dveře Falcon Wing Doors, které se otevírají směrem vzhůru za pomoci elektromotorků. Již dříve jsme vám zde ukázali případ, kdy si jeden majitel Modelu X nevšiml, že je má otevřené a následně si kromě zničení garáže tyhle dveře skoro utrhl. Nyní se však přišlo na to, že automobilka provedla novou aktualizaci. Budete se však divit, jaké následky to může mít.
Tyhle obří křídlové dveře se otevírají s pomocí čidel zjišťující případné překážky v cestě. Pokud pak senzor na něco narazí (ruka majitele, strop garáže) dveře se zastaví. Jenže tohle platilo do nedávna, dnes je vše jinak. Právě o tom nás informuje jeden uživatel, který provedl následnou ukázku nové inovace ze strany firmy Tesla.
Ta "potichu" deaktivovala indukční senzory ve dveřích skrze aktualizaci palubního softwaru verze 7.1 a nikomu o tom neřekla. A výsledek? Na to se podívejte sami, asi budete dost v šoku. Podle měření dveře vyvinou tlak 28,6 kg, což jak uvidíte, stačí na krájení salátové okurky...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.