Německý Volkswagen stíhá jedna pohroma za druhou. Nejdříve se ukázal skandál s naftovými jednotkami, pak mu subdodavatel přestal dodávat díly a nyní musí do servisů třicet tisíc kusů aut s logem VW a pohonem na zemní plyn.
Svolávací akce se vztahuje na modely Caddy, Passat a Touran, přičemž všichni by mohli mít problémy s tlakovými lahvemi. V důsledku koroze totiž může dojít k oslabení vnějšího pláště a riziku zranění. Každý kus tak projde pečlivou kontrolou a případnou bezplatnou výměnou lahví.
Málokdo z vás asi ví, že tohle není případ takové svolávací akce. Již letos v červenci muselo do servisů 5900 kusů Touranu s pohonem na zemní plyn z let výroby 2006 až 2009. Kromě něj se však postupně zjistilo, že problémy by mohl mít také Passat a Caddy s datem výroby do roku 2010.
A co vlastně konkrétně hrozí za nebezpečí? Plynové lahve v případě poškození pláště nejsou nijak chráněny před korozí. Oslabení pláště lahví v důsledku koroze pak může vest k prasknutí a hodně nepěkné nehodě. Každý majitel postiženého vozu dostane pozvánku do servisu, přičemž do té doby by měl využívat výhradně benzinový pohon.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?