Emisní skandál, známý jako Dieselgate, nabírá čím dál tím větších rozměrů. Po čtyřválci 2.0 TDI koncernu Volkswagen nyní začíná svolávací akce i pro tříválec 1.2 TDI. Ten se přitom montoval také do vozů značky Škoda.
Volkswagen již nyní ví, že jej vyrovnání emisního skandálu bude stát několik miliard eur. Naftových vozů s vadným softwarem, který dokáže skrýt skutečně hodnoty vypouštěných oxidů dusíku, totiž po světě jezdí až 11 milionů. Zatím se celá aféra točila především kolem aut, osazených jednotkami 1.6 TDI a 2.0 TDI konstrukční řady EA189. Mezi postiženými motorizacemi je ale i malý tříválec 1.2 TDI, pro nějž nyní německý gigant připravil svolávací akci.
Pohonná jednotka o výkonu 55 kW (75 k) se montovala nebo montuje do Seatu Ibiza Ecomotive, Volkswagenu Polo Bluemotion, Škody Fabia Greenline (minulá generace) a Škody Roomster Greenline. Celkem se má jednat o 460 000 automobilů. Celý proces je stejný jako v případě většího dvoulitru, zákazníci tak nejprve dostali dopis s upozorněním, že se právě jejich motoru týká svolávací akce kvůli úpravě softwaru, ve druhé fázi pak byli vyzváni k tomu, aby se dostavili do vybraného autorizovaného servisu dané značky.
Celý úkon v servisu by měl zabrat 30 až 60 minut, zároveň by úpravou vadného softwaru nemělo dojít ke změně spotřeby nebo dynamických parametrů motoru. Zatím jedinou jednotkou, u níž hromadné úpravy ještě nezačaly, je tak šestnáctistovka TDI. U ní ještě musí německý úřad pro motorová vozidla (zkráceně KBA) projednat přesný rozsah úprav.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?