Začíná další kolo Dieselgate, do servisů jdou i Fabie a Roomstery

ar6, 16. srpna 2016, 14:57 Google+

Emisní skandál, známý jako Dieselgate, nabírá čím dál tím větších rozměrů. Po čtyřválci 2.0 TDI koncernu Volkswagen nyní začíná svolávací akce i pro tříválec 1.2 TDI. Ten se přitom montoval také do vozů značky Škoda.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Do nejnovější svolávací akce jsou zapojeny i Škody Fabia a Roomster Greenline.

Do nejnovější svolávací akce jsou zapojeny i Škody Fabia a Roomster Greenline. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Volkswagen již nyní ví, že jej vyrovnání emisního skandálu bude stát několik miliard eur. Naftových vozů s vadným softwarem, který dokáže skrýt skutečně hodnoty vypouštěných oxidů dusíku, totiž po světě jezdí až 11 milionů. Zatím se celá aféra točila především kolem aut, osazených jednotkami 1.6 TDI a 2.0 TDI konstrukční řady EA189. Mezi postiženými motorizacemi je ale i malý tříválec 1.2 TDI, pro nějž nyní německý gigant připravil svolávací akci.

Pohonná jednotka o výkonu 55 kW (75 k) se montovala nebo montuje do Seatu Ibiza Ecomotive, Volkswagenu Polo Bluemotion, Škody Fabia Greenline (minulá generace) a Škody Roomster Greenline. Celkem se má jednat o 460 000 automobilů. Celý proces je stejný jako v případě většího dvoulitru, zákazníci tak nejprve dostali dopis s upozorněním, že se právě jejich motoru týká svolávací akce kvůli úpravě softwaru, ve druhé fázi pak byli vyzváni k tomu, aby se dostavili do vybraného autorizovaného servisu dané značky.

Celý úkon v servisu by měl zabrat 30 až 60 minut, zároveň by úpravou vadného softwaru nemělo dojít ke změně spotřeby nebo dynamických parametrů motoru. Zatím jedinou jednotkou, u níž hromadné úpravy ještě nezačaly, je tak šestnáctistovka TDI. U ní ještě musí německý úřad pro motorová vozidla (zkráceně KBA) projednat přesný rozsah úprav.

Vytisknout

Diskuze: Začíná další kolo Dieselgate, do servisů jdou i Fabie a Roomstery

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ford Focus RS500 (2016)

Ford Focus RS500 má konečně jasno v tom, kolik nabídne koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud