Převodovky ZF jsou považovány za jedny z nejlepších na trhu. Až dnes se ale ukázalo, že není bezchybná.
Týká se jí totiž nový technický problém, jenž se týká amerického trhu a konkrétně 505 tisíc aut. Vše má původ v kabelovém svazku uvnitř převodovky, který může způsobit náhlé vyřazení zařazené rychlosti.
Přitom ZF obdržela první informaci o možném problému už před dvěma lety. Jenže tenkrát to nikdo moc neřešil a až postupem času se problém začal opakovat u stále více modelů. Následkem opravy je instalace upraveného softwaru, který zabrání vyřazování rychlosti.
Závada se týká převodovek s označením 9HP48 a 948TE. Ty byly montovány do vozidel Jeep Cherokee a Renegade, Land Rover Discovery Sport, Range Rover Evoque, Chrysler 200, Ram ProMaster City, Fiat 500X Honda Pilot a do Acury TLX s motorem V6.
Americká organizace NHTSA už eviduje 895 poznatků od majitelů dotyčných vozidel, že něco není v pořádku. Kromě toho hrozí trhaná akcelerace, hrubé řazení či pomalejší podřazování. Vrchol všeho pak bylo, když někteří majitelé zařadili parkovací režim a vůz se i tak rozjel.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?